- Εντοπίζεται σε παλαιότερα μοντέλα ή στις «φτωχές» εκδόσεις εξοπλισμού
- Δεν υπάρχει στα πιο καινούργια ή ακριβότερα μοντέλα
- Η ίδια λειτουργία γίνεται είτε με κουμπάκι είτε αυτόματα με φωτοκύτταρο
Εντοπίζεται σε παλαιότερα μοντέλα ή στις «φτωχές» εκδόσεις εξοπλισμού
Ο κεντρικός καθρέπτης είναι βασικό και σχεδόν αναντικατάστατο μέρος στις καμπίνες των αυτοκινήτων εδώ και πολλές δεκαετίες. Μαζί με τους πλαϊνούς καθρέπτες, αποτελούν τα «μάτια» του οδηγού πίσω και στο πλάι του αυτοκινήτου. Στο κάτω μέρος του καθρέπτη, ίσως έχετε προσέξει ένα πλαστικό «αυτάκι» να προεξέχει. Γνωρίζεται όμως ποια η σημασία του;
Δεν υπάρχει στα πιο καινούργια ή ακριβότερα μοντέλα
Όταν οδηγούμε τη νύχτα και ειδικότερα σε δρόμους χωρίς φωτισμό, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι το θάμπωμα από τους πίσω οδηγούς, που είτε λόγω αρρύθμιστων φώτων, είτε επειδή οδηγούν με τη μεγάλη σκάλα, τυφλώνουν τους προπορευόμενους οδηγούς. Το συγκεκριμένο λοιπόν «αυτάκι» βρίσκεται στα αυτοκίνητα για να αποτρέψει το ιδιαίτερα επικίνδυνο θάμπωμα. Αν ο οδηγός πιέσει ή τραβήξει το συγκεκριμένο διακόπτη, θα δει ότι ο καθρέπτης του «σκουραίνει», ώστε να έχει ορατότητα προς τα πίσω, χωρίς όμως να τυφλώνεται από τα φώτα του πίσω οχήματος.
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, έχουν επικρατήσει δύο νέοι τρόποι για να επιτυγχάνεται το «σκοτείνιασμα» του καθρέπτη.
Η ίδια λειτουργία γίνεται είτε με κουμπάκι είτε αυτόματα με φωτοκύτταρο
Τα τελευταία χρόνια, το συγκεκριμένο μπουτόν χάνεται σιγά σιγά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, έχουν επικρατήσει δύο νέοι τρόποι για να επιτυγχάνεται το «σκοτείνιασμα» του καθρέπτη. Στην πρώτη περίπτωση, με ένα κουμπάκι στο κέντρο του καθρέπτη ο οδηγός ενεργοποιεί τη λειτουργία χειροκίνητα. Στη δεύτερη περίπτωση, στο κέντρο του καθρέπτη υπάρχει ένα φωτοκύτταρο που όταν πέσει φως πάνω του, ενεργοποιεί αυτόματα τη λειτουργία, εξασφαλίζοντας στον οδηγό ξεκούραστα χιλιόμετρα χωρίς να τυφλώνεται.