Τιμές με Leasing
Επαγγελματικά

ΕΕ: Επιβάλλει τα όρια ταχύτητας! Τι θα γίνει με τα «κουφά» ελληνικά όρια;

 Σχολιάστε 
4.755 Επισκέψεις στο άρθρο (19/8/2024)
ΕΕ: Επιβάλλει τα όρια ταχύτητας! Τι θα γίνει με τα «κουφά» ελληνικά όρια;

- Υποχρεωτικό πλέον το σύστημα που ελέγχει την ταχύτητα σε όλα τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε.
- Πώς δουλεύει; Από μπιπ-μπιπ ή δόνηση, έως φρενάρισμα του αυτοκινήτου όταν ξεπερνάς το όριο
- Ο ήχος & η δόνηση θεωρούνται πολύ soft και ότι δεν θα αλλάξουν συμπεριφορά σε όσους τρέχουν
- Το να ελέγχει το γκάζι & να φρενάρει το αυτοκίνητο έφερε γκρίνια για «μεγάλο αδελφό»

Υποχρεωτικό πλέον το σύστημα που ελέγχει την ταχύτητα σε όλα τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε.

Από τις 7 Ιουλίου, κάθε αυτοκίνητο που παράγεται για την Ε.Ε. πρέπει να έχει υποχρεωτικά «έξυπνο βοηθό ταχύτητας» ή Intelligent Speed Assistant, ISA. Το σύστημα αυτό θα παρεμβαίνει όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι πάνω από το όριο, όμως όταν στην Ελλάδα τα όρια είναι από τυχαία ως αστεία, πως θα λειτουργήσει;
 
Το σύστημα αυτό υπάρχει ήδη σε πολλά αυτοκίνητα τουλάχιστον από το 2022, απλά τώρα γίνεται υποχρεωτικό. Με χρήση GPS και του συστήματος αναγνώρισης σήμανσης ορίων ταχύτητας στο δρόμο, το ISA ξέρει πόσο πας και πόσο πρέπει να πηγαίνεις ανά πάσα στιγμή. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να παρέμβει για να επισημάνει στον οδηγό ότι κινείται πάνω από το όριο ταχύτητας. Η πρόθεση της Ε.Ε. είναι να μειώσει την υπερβολική ταχύτητα και να πετύχει τους στόχους για ασφάλεια στους δρόμους που έχει θέσει μέχρι το 2030.

Πώς δουλεύει; Από μπιπ-μπιπ ή δόνηση, έως φρενάρισμα του αυτοκινήτου όταν ξεπερνάς το όριο

Οι κατασκευαστές έχουν να διαλέξουν από 4 τρόπους με τους οποίους το ISA μπορεί να παρεμβαίνει. Ο πρώτος προβλέπει έναν αυξανόμενο ηχητικό σήμα. Ο δεύτερος μια αυξανόμενη δόνηση, όπως αυτή του κινητού. Ο τρίτος και ο τέταρτος είναι πιο επεμβατικοί, αφού θα έχουν να κάνουν αφενός με την αίσθηση στο γκάζι, που θα βαραίνει και θα ειδοποιεί τον οδηγό σπρώχνοντας ελαφρά προς τα πίσω, ή αφετέρου θα αναλαμβάνει να μετριάσει την ταχύτητα στο όριο, ουσιαστικά ελέγχοντας το αυτοκίνητο.

Ο ήχος & η δόνηση θεωρούνται πολύ soft και ότι δεν θα αλλάξουν συμπεριφορά σε όσους τρέχουν

Για τους δύο πρώτους τρόπους η γκρίνια άρχισε ήδη, αφού θα είναι και οι τρόποι που θα διαλέξουν οι περισσότεροι κατασκευαστές. Ένα ηχητικό ή μια δόνηση που απενεργοποιούνται μάλλον εύκολα, λένε πως δεν θα κάνει τίποτα σημαντικό για να μειώσουν ταχύτητα οι οδηγοί. Λένε πως αντίθετα, θα δημιουργούν περισσότερο εκνευρισμό και την ώρα που ένας οδηγός τρέχει, θα πρέπει τώρα και να απενεργοποιεί το σύστημα, αποσπώντας την προσοχή του και κάνοντάς τον ακόμη πιο επικίνδυνο.

Το να ελέγχει το γκάζι & να φρενάρει το αυτοκίνητο έφερε γκρίνια για «μεγάλο αδελφό»

Για τους δύο άλλους τρόπους, που ουσιαστικά επεμβαίνουν, η γκρίνια για τον «μεγάλο αδελφό» ξανάρχισε. Στο μέλλον, λένε, θα μπορούν ολόκληρες περιοχές να «μιλάνε» στο αυτοκίνητο και να κλειδώνουν την ταχύτητα μέχρι ενός ορίου. Με το αυτοκίνητο να έχει απόλυτο έλεγχο χάρη στο ISA ήδη από σήμερα, είναι, λένε, θέμα χρόνου πότε η ταχύτητα του αυτοκινήτου θα περάσει στον έλεγχο τρίτων, για καλό ή για κακό, αλλά τελικά πέρα από τον έλεγχο του οδηγού.

Αυτό που δε λέει κανείς είναι τι θα γίνει στην Ελλάδα, που συχνά τα όρια ταχύτητας είναι λάθος. Είτε από υπερβάλλοντα ζήλο, με κάτι 30άρια στην εθνική, είτε απλά από άγνοια, με κάτι 80άρια σε μεγάλες ευθείες που συνεχίζουν στις στροφές. Πως θα λειτουργεί αυτό το σύστημα στην Ελλάδα; Θα μας ζαλίσει ή θα μας σώσει; Τι λέτε;

Autotriti.gr
Autotriti.gr