Το θάνατο του Hans Mezger, σε ηλικία 90 ετών θρηνεί η Porsche και στο σύνολο τους ο χώρος της αυτοκίνησης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς ο θρυλικός Γερμανός μηχανικός στις 10 Ιουνίου 2020 έφυγε από τη ζωή.
Ο Mezger αποτελούσε και θα αποτελεί μία από τις παγκόσμιες φυσιογνωμίες στο χώρο της αυτοκίνησης και των αγώνων. Ήταν εκείνος που επέβλεψε την ανάπτυξη του 12κύλινδρου κινητήρα που τροφοδότησε την Porsche 917, μέσω της οποίας η μάρκα το 1970 και το 1971 κατάφερε να επικρατήσει στο Le Mans 24 Hours.
Ωστόσο για πολλούς ακόμα μεγαλύτερη θεωρείται η συμβολή του στην επιστροφή της Porsche στη F1 το 1991 με τον κινητήρα V12 3,5 λίτρων, αλλά κυρίως για το σχεδιασμό, τη συνολική διαχείριση και την περαιτέρω ανάπτυξη του V6 «TAG-Turbo» κινητήρα της Formula 1 από το 1981 έως το 1987. Το τελευταίο μοτέρ τροφοδότησε το μονοθέσιο της McLaren MP4 / 2, μέσω της οποία ο Niki Lauda στέφθηκε πρωταθλητής το 1984, προτού ακολουθήσει ο Alain Prost με back-to-back πρωταθλήματα το 1985 και 1986.
Αναφορικά με τα μη αγωνιστικά μοντέλα ο Hans Mezger θα μνημονεύεται επιπλέον για το σχεδιασμό του εξακύλινδρου boxer κινητήρα για την 911 το 1963. Φυσικά πολλές ήταν οι προσωπικές τιμητικές διακρίσεις, στην πλειοψηφία τους ερχόμενες από τον V6 «TAG-Turbo» κινητήρα.
Ο Michael Steiner, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος έρευνας και ανάπτυξης στην Porsche, είπε: «Τα νέα του θανάτου του Hans Mezger αντιπροσωπεύουν μια πολύ θλιβερή απώλεια για εμάς. Ευχαριστούμε τον Hans Mezger για τα εξαιρετικά τεχνικά του επιτεύγματα, τα οποία έφερε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικά και για στην Porsche ειδικότερα. Οι καινοτομίες του για τα σπορ αυτοκίνητά μας θα παραμείνουν αξέχαστες για πάντα».
Κλείνοντας να αναφέρουμε πως ο Mezger εντάχθηκε στην Porsche το 1956 απευθείας από το πανεπιστήμιο, εργαζόμενος αρχικά σε κινητήρες ντίζελ προτού στη συνέχεια ακολουθήσει τη λαμπρή καριέρα στο αγωνιστικό τμήμα της γερμανικής μάρκας.
Μορφή...