Μία νέα ειδική κουκούλα για ηλεκτρικά οχήματα βοηθά στην προετοιμασία των μπαταριών προκειμένου να είναι αποτελεσματικές ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν!
Κινέζοι οι εφευρέτες της!
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι το γεγονός ότι οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας μπορούν να έχουν αντίκτυπο στην απόδοση της μπαταρίας. Μία νέα κουκούλα που αναπτύχθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Σαγκάης Jiao Tong επιδιώκει να βοηθήσει στην καταπολέμηση της αναποτελεσματικότητας, διατηρώντας τα σταθμευμένα ηλεκτρικά πιο δροσερά το καλοκαίρι και πιο ζεστά το χειμώνα.
Η λογική της κουκούλας είναι η ίδια με τα συστήματα προετοιμασίας της μπαταρίας που έχουν πολλά ηλεκτρικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ζεσταίνουν την μπαταρία τις κρύες μέρες, ενώ το αυτοκίνητο είναι ακόμα στην πρίζα, κάτι που όμως κοστίζει περισσότερο στον ιδιοκτήτη αφού απαιτείται ενέργεια. Στην ίδια λογική, η θερμική κουκούλα αρκεί να τοποθετηθεί πάνω σε ένα ηλεκτρικό όχημα και έπειτα θα βοηθήσει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του, προετοιμάζοντας εκ των προτέρων την μπαταρία.
Κρατάει ζεστό αλλά και δροσερό το αυτοκίνητο
Ωστόσο, το ατού της συγκεκριμένης κουκούλας είναι πως εν κρατά απλώς το αυτοκίνητο ζεστό, αλλά το διατηρεί και δροσερό. Σε δοκιμές, η ομάδα ανάπτυξης της κουκούλας ανέφερε πως σε μια ζεστή μέρα, όταν η καμπίνα ενός ακάλυπτου οχήματος ήταν στους 50,5 βαθμούς Κελσίου, η θερμοκρασία ενός οχήματος που χρησιμοποιούσε την κουκούλα ήταν στους 22,8 βαθμούς Κελσίου. Στις χειμερινές δοκιμές, η κουκούλα διατήρησε επίσης πολύ πιο ζεστό το αυτοκίνητο σε σχέση με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.
Διαφορετικό υλικό έξω και μέσα
Για να γίνει αυτό, η κουκούλα αποτελείται από δύο υλικά, το εξωτερικό στρώμα είναι κατασκευασμένο από λεπτές ίνες πυριτίου επικαλυμμένες με νιτρίδιο του βορίου που αντανακλούν το φως του ήλιου, ενώ το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου και παγιδεύει τη θερμότητα μέσα.
Δεν αναφέρθηκε το κόστος
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως επί του παρόντος οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Σαγκάης δεν έχουν καταστήσει σαφές πόσο θα κοστίσει η ειδική κουκούλα, κάτι που υποθέτουμε ότι θα διαμορφώνεται ανάλογα με τις διαστάσεις του οχήματος που θα καλύπτει!