ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είναι η υπόθεση VW η αρχή του τέλους για το ντίζελ;

Είναι η υπόθεση VW η αρχή του τέλους για το ντίζελ;

5.517 Επισκέψεις στο άρθρο (24/9/2015)

Ποιος ξέρει τι είναι το διοξείδιο του άνθρακα; Σωστά, αυτό το νούμερο που καθορίζει τα τέλη κυκλοφορίας. Ποιος ξέρει τι είναι τα οξείδια του αζώτου; Κανείς; Κανείς.

Ποιος ξέρει τι είναι το διοξείδιο του άνθρακα; Σωστά, αυτό το νούμερο που καθορίζει τα τέλη κυκλοφορίας. Ποιος ξέρει τι είναι τα οξείδια του αζώτου; Κανείς; Κανείς. 
Τα οξείδια του αζώτου (NOx) δημιουργούνται κατά την καύση οποιουδήποτε καυσίμου από την παρουσία οξυγόνου και αζώτου στον αέρα που συμμετέχει στην καύση του καυσίμου. Στα αυτοκίνητα ελέγχονται από τις νόρμες Euro με πιο πρόσφατη αυτή του Euro6. 
Τα οξείδια του αζώτου είναι επικίνδυνα για την υγεία στην εισπνοή, ενώ αποτελούν και πηγή δημιουργίας όξινης βροχής με ότι αυτό σημαίνει για το περιβάλλον και την υγεία μας. Η παραγωγή τους αυξάνεται σε χαμηλές θερμοκρασίες καύσης, και έτσι οι ντίζελ που καίνε σε χαμηλότερη θερμοκρασία παράγουν μέχρι και 20 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τους βενζινοκινητήρες.
Ο μόνος τρόπος να μειώσεις τα οξείδια του αζώτου είναι να τα εξουδετερώσεις με ψεκασμό ουρίας στην εξάτμιση, όπου μετατρέπονται σε οξυγόνο και άζωτο, αμφότερα ακίνδυνα. Αυτό σημαίνει πως τα ντίζελ αυτοκίνητα Euro6 και πολλά Euro5 έπρεπε να έχουν ένα δοχείο ουρίας για να εξουδετερώνουν τα οξείδια του αζώτου και να μένουν κάτω από το όριο. 
Και πάνω που το ντίζελ έρχεται ως η πιο οικολογική λύση γιατί εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, επειδή αυτό το αέριο αποτελεί τη βάση υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στις περισσότερες χώρες, θεωρούμε δεδομένο πως οι άλλοι ρύποι είναι εντάξει. Πως οι κατασκευαστές έχουν τακτοποιήσει το θέμα στην προσπάθειά τους να παράγουν κινητήρες σύμφωνους με τις οδηγίες Euro6.
Διαβάστε επίσης: Ήταν κοινό μυστικό;
Όμως ακόμη και έτσι, οι ντίζελ κινητήρες εκπέμπουν σημαντική ποσότητα οξειδίων του αζώτου και πολλά σωματίδια, αιθάλη δηλαδή που βλάπτει γιατί εισπνέεται. Με το Euro6 νομίζουμε πως τα ντίζελ έγιναν πεντακάθαρα, γιατί λίγο η ουρία, λίγο τα φίλτρα σωματιδίων εξάλειψαν τους επικίνδυνους ρύπους. Και έρχεται η υπόθεση της VW να μας δείξει πως δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Πως η ρύπανση από το ντίζελ είναι υπαρκτή. Συγχρόνως, σε άσχετες μεταξύ τους έρευνες, επιστήμονες δείχνουν πως τα σωματίδια δεν μειώθηκαν σε ποσότητα αλλά σε μέγεθος. Δηλαδή τα νέα ντίζελ εκπέμπουν την ίδια αιθάλη, απλά είναι σε ακόμη μικρότερα σωματίδια που δεν μπορούν να μετρηθούν στις τυποποιημένες μετρήσεις του Euro6 και έτσι τα ντίζελ φαίνονται «καθαρά». Μόνο που μήπως έτσι είναι χειρότερα, γιατί όσο μικρότερα τα σωματίδια τόσο πιο εύκολα και πιο βαθιά πάνε στους πνεύμονες;
Με αυτές τις δύο ειδήσεις συγχρόνως το ντίζελ αρχίζει να έρχεται στο προσκήνιο ως ένα καύσιμο του οποίου τα προϊόντα καύσης δεν μπορούν να μειωθούν. Οι μειώσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα είναι ή πλασματικές ή παρακάμψεις των μετρήσεων. Η ερώτηση λοιπόν εξετάζεται από την αρχή. Μήπως είναι καιρός το ντίζελ να σταματήσει;
Εσείς νομίζετε πως είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα; Βλέπετε το ντίζελ παρά τη δημοφιλία του να κινδυνεύει να απαγορευτεί όπως τα δίχρονα μηχανάκια; Και τελικά ποιος θα έβγαινε κερδισμένος και ποιος χαμένος από μια τέτοια εξέλιξη; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

fiat
CONTI VS NEXEN