Είναι η υπόθεση VW η αρχή του τέλους για το ντίζελ;
5.517 Επισκέψεις στο άρθρο (24/9/2015)
Ποιος ξέρει τι είναι το διοξείδιο του άνθρακα; Σωστά, αυτό το νούμερο που καθορίζει τα τέλη κυκλοφορίας. Ποιος ξέρει τι είναι τα οξείδια του αζώτου; Κανείς; Κανείς.
Τα οξείδια του αζώτου (NOx) δημιουργούνται κατά την καύση οποιουδήποτε καυσίμου από την παρουσία οξυγόνου και αζώτου στον αέρα που συμμετέχει στην καύση του καυσίμου. Στα αυτοκίνητα ελέγχονται από τις νόρμες Euro με πιο πρόσφατη αυτή του Euro6.
Τα οξείδια του αζώτου είναι επικίνδυνα για την υγεία στην εισπνοή, ενώ αποτελούν και πηγή δημιουργίας όξινης βροχής με ότι αυτό σημαίνει για το περιβάλλον και την υγεία μας. Η παραγωγή τους αυξάνεται σε χαμηλές θερμοκρασίες καύσης, και έτσι οι ντίζελ που καίνε σε χαμηλότερη θερμοκρασία παράγουν μέχρι και 20 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τους βενζινοκινητήρες.
Ο μόνος τρόπος να μειώσεις τα οξείδια του αζώτου είναι να τα εξουδετερώσεις με ψεκασμό ουρίας στην εξάτμιση, όπου μετατρέπονται σε οξυγόνο και άζωτο, αμφότερα ακίνδυνα. Αυτό σημαίνει πως τα ντίζελ αυτοκίνητα Euro6 και πολλά Euro5 έπρεπε να έχουν ένα δοχείο ουρίας για να εξουδετερώνουν τα οξείδια του αζώτου και να μένουν κάτω από το όριο.
Και πάνω που το ντίζελ έρχεται ως η πιο οικολογική λύση γιατί εκπέμπει πολύ λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, επειδή αυτό το αέριο αποτελεί τη βάση υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στις περισσότερες χώρες, θεωρούμε δεδομένο πως οι άλλοι ρύποι είναι εντάξει. Πως οι κατασκευαστές έχουν τακτοποιήσει το θέμα στην προσπάθειά τους να παράγουν κινητήρες σύμφωνους με τις οδηγίες Euro6.
Διαβάστε επίσης: Ήταν κοινό μυστικό;
Όμως ακόμη και έτσι, οι ντίζελ κινητήρες εκπέμπουν σημαντική ποσότητα οξειδίων του αζώτου και πολλά σωματίδια, αιθάλη δηλαδή που βλάπτει γιατί εισπνέεται. Με το Euro6 νομίζουμε πως τα ντίζελ έγιναν πεντακάθαρα, γιατί λίγο η ουρία, λίγο τα φίλτρα σωματιδίων εξάλειψαν τους επικίνδυνους ρύπους. Και έρχεται η υπόθεση της VW να μας δείξει πως δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Πως η ρύπανση από το ντίζελ είναι υπαρκτή. Συγχρόνως, σε άσχετες μεταξύ τους έρευνες, επιστήμονες δείχνουν πως τα σωματίδια δεν μειώθηκαν σε ποσότητα αλλά σε μέγεθος. Δηλαδή τα νέα ντίζελ εκπέμπουν την ίδια αιθάλη, απλά είναι σε ακόμη μικρότερα σωματίδια που δεν μπορούν να μετρηθούν στις τυποποιημένες μετρήσεις του Euro6 και έτσι τα ντίζελ φαίνονται «καθαρά». Μόνο που μήπως έτσι είναι χειρότερα, γιατί όσο μικρότερα τα σωματίδια τόσο πιο εύκολα και πιο βαθιά πάνε στους πνεύμονες;
Με αυτές τις δύο ειδήσεις συγχρόνως το ντίζελ αρχίζει να έρχεται στο προσκήνιο ως ένα καύσιμο του οποίου τα προϊόντα καύσης δεν μπορούν να μειωθούν. Οι μειώσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα είναι ή πλασματικές ή παρακάμψεις των μετρήσεων. Η ερώτηση λοιπόν εξετάζεται από την αρχή. Μήπως είναι καιρός το ντίζελ να σταματήσει;
Εσείς νομίζετε πως είναι τόσο σοβαρά τα πράγματα; Βλέπετε το ντίζελ παρά τη δημοφιλία του να κινδυνεύει να απαγορευτεί όπως τα δίχρονα μηχανάκια; Και τελικά ποιος θα έβγαινε κερδισμένος και ποιος χαμένος από μια τέτοια εξέλιξη;
Να καταργηθούν άμεσα τα diesel. Το βρήκαμε τώρα. Χρησιμοποιούμε αχρηστο και επικινδυνο καυσιμο μονο και μονο για το κόστος. Τα βρωμιαρικα diesel είναι καιρός να εξαφανιστούν. Βενζινη και πάλι βενζινη,καθαρη,μεχρι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση και η υβριδική τεχνολογία. Η Ιαπωνία θα δείξει πάλι το δρομο(π.χ.Toyota που χρησιμοποιεί μπαταρίες Panasonic) .
Ενταξει, δεν θα πεταξουμε στα σκουπίδια μια ολόκληρη τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί δεκαετίες τώρα για χάρη μιας απατεωνιστικης εταιρίας!! Οι diesel έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους αλλά χρειάζονται και πολύ δουλειά ακόμα... υγ. Σαν τη βενζίνη δεν έχει...☺
Το θέμα είναι, πριν καταδικάσουμε γενικά τους ντίζελ, πώς συμβαίνει το πρόβλημα να το έχει μόνο η VW και όχι οι άλλες εταιρείες. Αν το πρόβλημα το έχει μόνο η VW επειδή θέλησε πχ να κάνει οικονομία στην έρευνά της, θα υποστεί τις συνέπειες. Εκτός αν το πρόβλημα το έχουν και οι άλλοι κατασκευαστές και απλά το κρύβουν καλύτερα. Αυτό θα σήμαινε ότι σήμερα δεν υπάρχει ουσιαστική τεχνική λύση και το Euro 6 είναι ανεφάρμοστο. Βέβαια ακόμα και αν οι άλλοι κατασκευαστές πράγματι τα καταφέρνουν, πάντα μπορεί να τεθεί το ερώτημα αν το Euro 6 προστατεύει την υγεία ουσιαστικά ή όχι. Επειδή συνήθως και για ευνόητους λόγους, τα διάφορα όρια που αφορούν ρύπους, ακτινοβολία κλπ μπαίνουν ΚΑΙ με γνώμονα το τεχνικά (και οικονομικά) εφικτό την δεδομένη περίοδο, γι' αυτό και κατεβαίνουν προοδευτικά ακολουθώντας την πρόοδο της τεχνολογίας.
Εμένα μου έχει γεννηθεί μία απορία εδώ και κάποια χρόνια Έτσι λοιπόν με αφορμή το άρθρο θα ήθελα να με βοηθήσετε Η αμόλυβδη βενζίνη δεν περιέχει μόλυβδο και είναι προϊόν επεξεργασίας πετρελαίου Το diesel είναι πετρέλαιο Δηλαδή περιέχει και μόλυβδο? Άρα πως είναι λιγότερο επιβλαβές από τη βενζίνη?
Θέλω να πιστεύω πως ο συγραφέας του άρθρου έκανε τυπογραφικό λάθος και δεν είναι άσχετος όταν έγραψε : " Η παραγωγή τους αυξάνεται σε χαμηλές θερμοκρασίες καύσης" καθώς και "οι ντίζελ που καίνε σε χαμηλότερη θερμοκρασία παράγουν μέχρι και...." κλπ. Έτσι και με αποδείξει κάποιος ότι ένας ντίζελ κινητήρας καίει σε χαμηλότερη θερμοκρασία απ' ότι ένας βενζίνη, εγώ κόβω το ενα'μ το παπ.....! ! ! Με μεγαλύτερες συμπιέσεις απ'ότι οι βενζίνες, αλλα και για να αναφλεγεί το πετρέλαιο, οι θερμοκρασίες που δουλεύουν οι ντίζελ μέσα στον κύλινδρο θέλουν τουλάχιστο 500-600 βαθμούς. Τι χαμηλές θερμοκρασίες μας λέει ο αρχηγός? Και τα οξείδια του αζώτου σχηματίζονται λόγω υψηλών πιέσεων + θερμοκρασιών γι'αυτό υπάρχουν σε μεγαλύτερα νούμερα στους ντίζελ απ'ότι στις βενζίνες. Κι όσο για τους ρύπους στα πετρέλαια βαρέθηκα να ακούω τα παπαγαλάκια των συνδικάτων. Το πετρέλαιο βγάζει λιγότερους ρύπους λόγω μικρότερης κατανάλωσης. Μπορεί μεν να βγάζει περισσότερα ΝΟχ, αλλά καίγοντας λιγότερο, βγαίνει και λιγότερη ποσότητα. Και ας με πει κάποιος, εγώ που'χω το C5 Tourer (X7) με 2 λίτρα πετρέλαιο Euro5, και καίω έξω απ'την πόλη 4,4 λ/100, με 1700 κιλά αμάξι και 90-100 χαω, (5 λ/100 στην εθνική με 110-120), θα έκαιγα τα ίδια σε βενζίνη άμα είχα το βενζινοκίνητο? Αμάν πια με τους καραγκιόζηδες που φοβούνται τα ντίζελ. Άμα (ξανα)-καταργηθούν τα ντίζελ ΙΧ, και τα διάφορα ταξί, λεωφορεία, βανάκια κλπ συνεχίσουν να μολυνουν τις πόλεις, θα βγούν οι πολέμιοι να πουν ότι κάναν λάθος και να φαν τη γλώσσα τους? Άσε μας λοιπόν με την καραμέλα ότι το ντίζελ μολύνει εξ' αιτίας των λαμόγιων των Γερμανών. Α και μιας που το θυμήθηκα, υπάρχει και το βιοντίζελ που δεν είναι ορυκτό, αλλά για αυτό φυσικά ούτε κουβέντα από κανέναν ακτιβιστή. Ένα ποιηματάκι μάθανε και το επαναλαμβάνουν. Αμάν πια.
αμαν ρε παιδια με αυτα τα EURO4 EURO5 EURO6 εαν ξαφνικα γινατε ολοι τοσο οικολογοι παρτε ενα 1000ρακι με 65 αλογα και ολα καλα. το γκαζι και καταναλωση εχει και ρυπους εχει
O moli dos dn perierxete fusika st petraileo itan Mia texniki lisi gt me tin pros8iki molimbdou parousiazei megaliteri ka8isterisi anaflexis tis Benzinis ton idio rollo me tis benzinis me molibdo pezoun oi ipsilwn oktaniwn i 100ara exei megaliteri ka8isterisi apo tin 95ara