Είναι τα πολλά άλογα η λύση στη χαμηλή ζήτηση των ηλεκτρικών;
- Τα ηλεκτρικά έχουν πολλά περισσότερα άλογα
- Κάθε νέο ηλεκτρικό έχει και παραπάνω άλογα, για κράχτη
- Συνήθεια που ξεκίνησε η Tesla, που επί 11 χρόνια απλώς ανεβάζει άλογα, αλλά δεν βελτιώνει τα αυτοκίνητα
- Ενώ σε ένα βενζίνης-diesel τα παραπάνω άλογα χρειάζονται πολλή εξέλιξη & σημαντικό κόστος
Παραπάνω άλογα: Η «τσάμπα μαγκιά» των ηλεκτρικών
Το μάρκετινγκ ξέρει πως η ισχύς πουλάει. Όταν όμως τα ηλεκτρικά έχουν ήδη απίστευτες επιδόσεις για αυτό που είναι, είναι τα ακόμη περισσότερα άλογα η απάντηση στην μειωμένη ζήτηση που έχουν;
Πάρε για παράδειγμα το νέο ID.4. H VW προχώρησε σε φρεσκάρισμα του μοντέλου, και αυτό που ξεχωρίζει «στα χαρτιά» είναι η αυξημένη απόδοση του κινητήρα. Φυσικά η απόδοση του κινητήρα δεν ήταν ποτέ το πρόβλημα με το ID.4. H VW το ξέρει καλά, και ξέρει καλά και γιατί έκανε το φρεσκάρισμα τόσο νωρίς στη ζωή του μοντέλου της. Δεν ήταν αδύναμο, όμως τελικά αυτό «φωνάζει» το νέο μοντέλο.
Η κούρσα για περισσότερα άλογα στα ηλεκτρικά είναι δεδομένη. Ξεκίνησε από την πρώτη μέρα που η Tesla έκανε αισθητή την παρουσία της στην αγορά. Όχι μόνο ήταν αποκλειστικά ηλεκτρική, αλλά είχε και επιδόσεις που πλησίαζαν τα supercar. Και αυτό το δεύτερο στοιχείο είναι το πρώτο που έφερε τη μάρκα στο προσκήνιο.
Ακόμη και τώρα, με εκδόσεις όπως η Plaid του Model S, οι απίστευτες επιδόσεις κάνουν το γύρο του κόσμου βάζοντας το μοντέλο στο επίκεντρο των γεγονότων. Και ας μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που είναι ήδη 11 ετών, πιθανώς το γηραιότερο νέο αυτοκίνητο της αγοράς. Για ένα αυτοκίνητο που έχει δεχθεί αρνητικές κριτικές όσο κανένα άλλο τόσο για την αξιοπιστία του, όσο και κυρίως για την ποιότητα υλικών, συναρμογής και κατασκευής. Και ειδικά στον τομέα της ποιότητας, αντίθετα με την απόδοση του κινητήρα που βλέπει συνεχείς βελτιώσεις, δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα.
Αν μιλούσαμε για συμβατικά αυτοκίνητα, το να έχεις όλο και περισσότερα άλογα σε κάθε λανσάρισμα, θα ήταν άξιο λόγου. Όμως στα ηλεκτρικά η ιπποδύναμη είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση. Οι κινητήρες είναι απλούστατοι, η ισχύς είναι κατά παραγγελία. Καμία απολύτως σχέση με την πολυπλοκότητα ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα το έλεγε κανείς και «τσάμπα μαγκιά».
Με την ισχύ τόσο «φθηνή» στα ηλεκτρικά, αλλά και τόσο σημαντική, ακόμη, «στα χαρτιά», για έναν κατασκευαστή είναι πολύ πιο εύκολο απλά να κάνει ένα φρεσκάρισμα με «πρωτοσέλιδο» την αυξημένη ισχύ, από το να λύσει όλα τα προβλήματα ποιότητας, εργονομίας ή και αξιοπιστίας. Θολώνει το τοπίο, και οι πωλήσεις ξαναπαίρνουν μπρος.
Πόσο όμως μπορεί να κρατήσει αυτό; Πόσο μπορεί η ισχύς να θολώνει το τοπίο, να αποσπά την προσοχή από τα άλλα ζητήματα των ηλεκτρικών, και να κάνει πωλήσεις; Εσύ ψήνεσαι από τα πολλά άλογα στα ηλεκτρικά;