Πόση σημασία είναι να είσαι γρηγορότερος από Porsche τελικά;
Είσαι πιο γρήγορος από Porsche; Ε και;
6.800 Επισκέψεις στο άρθρο (21/8/2020)
Έχεις περισσότερα άλογα από Porsche; Καλύτερο 0-100; Της ρίχνεις στα φανάρια; Ε και;
Πόσο πιο γρήγορο μπορεί να είναι ένα οικογενειακό βελτιωμένο αυτοκίνητο από μία Porsche; Πολύ. Πόσο πιο φθηνό και πιο γρήγορο; Ακόμη πιο πολύ. Έχει όμως σημασία;
Είναι το μεράκι πολλών και το καμάρι περισσότερων. Όχι μόνο ιδιωτών αλλά και κατασκευαστών. Να πάρουν ένα μοντέλο από τη γκάμα, κάτι όχι σπορ, όχι ξεχωριστό, όχι φοβερό και τρομερό, και να το κάνουν φονέα γιγάντων.
Ρίξε ένα GTI δίπλα σε μία 911 και αν κερδίσει το πρώτο σε μία κόντρα, τόσο η ικανοποίηση από τη μία, και η «ξεφτίλα» από την άλλη, παίρνουν και δίνουν. Έχει όμως τόση σημασία;
Βλέπεις για πολλούς, το να καταφέρεις ένα οικογενειακό να ρίχνει σε ένα σπορ είναι κατόρθωμα. Και φυσικά και είναι. Ειδικά όταν το συνολικό κόστος της βελτίωσης παραμένει χαμηλό σε σύγκριση με το κόστος ενός σπορ αυτοκινήτου, είτε αυτή είναι βελτίωση από το εργοστάσιο, στο να μετατρέψει ένα μικρομεσαίο στην έκδοση GTI, είτε στο «σπίτι», να αυξήσεις την απόδοση ώστε να «πατάς» τα σπορ μοντέλα.
Όταν λοιπόν ένα αυτοκίνητο των 40.000 πατάει ένα άλλο των 100.000, τα χαμόγελα ικανοποίησης είναι μεγάλα. Έχουν όμως αξία; Βλέπεις, το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο το 0-100. Δεν είναι μόνο ο αριθμός δίπλα στην ένδειξη της ιπποδύναμης. Το αυτοκίνητο είναι ένα σύνθετο προιόν, που περιλαμβάνει και αυτά τα χαρακτηριστικά, δεν περιορίζεται απλά σε αυτά.
Το να πάρεις λοιπόν ένα Ibiza και να το τουμπανιάσεις για να ρίχνει σε μία BMW 330i σαφώς και έχει την πλάκα του, όμως στο τέλος της ημέρας (ή της κόντρας) το Ibiza παραμένει Ibiza και η 330i συνεχίζει να είναι 330i. Ναι, «ντροπιασμένη» και δηλωμένη πιο αργή από Ibiza στο ¼ της τιμής της, όπως παραμένει να είναι σημαντικά καλύτερη σε κάθε άλλον τομέα, εκτός από το 0-100. Αν και αυτό, ως συνολική εμπειρία, είναι επίσης υπό συζήτηση.
Πιθανώς για πολλούς αξίζει τον κόπο και έχει να πει κάτι τόσο για τον Δαυίδ της υπόθεσης, το μικρό φτιαγμένο GTI, όσο και για τον Γολιάθ, το ακριβό διθέσιο σπορ. Όμως απομονώνοντας απλά το 0-100 είναι σα να λες ότι το μικρό GTI είναι καλύτερο γιατί έχει, για παράδειγμα περισσότερες θέσεις, ή πόρτες από την διθέσια Boxster. Είναι σα να συγκρίνεις τα αυτοκίνητα με όρους που είχαμε όταν παίζαμε κάρτες υπερ-ΑΤΟΥ.
Έχει αξία μια τέτοια «νίκη»; Έχει ίσως την αξία της, ή μάλλον τη στιγμή της, αλλά πιθανώς όχι πολύ περισσότερο. Εσείς όμως το βλέπετε έτσι; Πόση αξία έχει να «πατήσεις» ένα σπορ μοντέλο με το δικό σου «απλό» αυτοκίνητο; Έχει την πλάκα του; Ή είναι κάτι πολύ παραπάνω; Τι λέτε;
Ισχύουν όλα όσα λέτε και ένα καλό αυτοκίνητο όπως Πόρσε, Φεράρι, ή Μαζεράτι, δεν συγκρίνονται με ένα οποιοδήποτε συνηθισμένο αυτοκίνητο, όσο γρήγορο και αν είναι. Όμως ένα από τα καλά αυτοκίνητα που προανέφερα, δεν είναι εύχρηστο, για καθημερινή χρήση και αυτό επειδή έχει μειωμένη ορατότητα, μεγάλο πλάτος και δύσκολο στα στενά δρομάκια, ακριβό σέρβις, ακριβά ανταλλακτικά κ.λ.π. Έτσι λοιπόν το καθημερινό μας αυτοκίνητο, αν είναι βελτιωμένο και μάλιστα πιο δυνατό, από ένα γρήγορο, εξυπηρετεί αφάνταστα σε ένα προσπέρασμα, σε μια γρήγορη εκκίνηση και σε μια πιο ευχάριστη οδήγηση, σε οποιοδήποτε δρόμο, πόλη, ή επαρχία. Γιαυτό και εγώ προσπαθώ κάθε αυτοκίνητο που έχω, να το βελτιώνω όσο γίνεται.
Ισχύουν όλα όσα λέτε και ένα καλό αυτοκίνητο όπως Πόρσε, Φεράρι, ή Μαζεράτι, δεν συγκρίνονται με ένα οποιοδήποτε συνηθισμένο αυτοκίνητο, όσο γρήγορο και αν είναι. Όμως ένα από τα καλά αυτοκίνητα που προανέφερα, δεν είναι εύχρηστο, για καθημερινή χρήση και αυτό επειδή έχει μειωμένη ορατότητα, μεγάλο πλάτος και δύσκολο στα στενά δρομάκια, ακριβό σέρβις, ακριβά ανταλλακτικά κ.λ.π. Έτσι λοιπόν το καθημερινό μας αυτοκίνητο, αν είναι βελτιωμένο και μάλιστα πιο δυνατό, από ένα γρήγορο, εξυπηρετεί αφάνταστα σε ένα προσπέρασμα, σε μια γρήγορη εκκίνηση και σε μια πιο ευχάριστη οδήγηση, σε οποιοδήποτε δρόμο, πόλη, ή επαρχία. Γιαυτό και εγώ προσπαθώ κάθε αυτοκίνητο που έχω, να το βελτιώνω όσο γίνεται.