Το ενδεχόμενο νέου τύπου απόσυρσης μέσω της παροχής επιπλέον κινήτρων αντικατάστασης των οχημάτων με κινητήρες καύσης από υβριδικά και ηλεκτρικά σκέφτεται έντονα η ελληνική κυβέρνηση.
Νέες διατάξεις που θα ενισχσύσουν τα κίνητρα των οδηγών Ι.Χ., των ιδιοκτητών ταξί και των εταιρειών προκειμένου να αποσύρουν τα συμβατικά οχήματά τους, εξετάζουν τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα της Δευτέρας» οι διατάξεις αυτές θα συμπεριληφθούν στο νέο κλιματικό νόμο ώστε στη συνέχεια με επιμέρους υπουργικές αποφάσεις να μπορούν να ενεργοποιούνται τα κίνητρα, ανά κατηγορία ιδιοκτητών οχημάτων. Ουσιαστικά θα πρόκειται για νέου τύπου απόσυρση προκειμένου το κοινό να στραφεί στα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Μάλιστα το ελληνικό Μέσο υπογραμμίζει πως το πλαίσιο του κλιματικού νόμου αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του Οκτωβρίου, ενώ σημειώνει ότι το πρόγραμμα κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση θα τρέχει μέχρι το 2030.
Επιπρόσθετα, για τα έτη 2022 και 2023 η κυβέρνηση σκοπεύει να παρουσιάσει ακόμα πιο βελτιωμένο το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που από τον Αύγουστο του 2020 βρίσκεται σε ισχύ, θέλοντας έτσι να πείσει ακόμα περισσότερους για να στραφούν σε «πράσινες» λύσεις κινητικότητας.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ οι αλλαγές που έρχονται είναι οι εξής:
Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά τη λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Στόχος είναι να γίνει πιο προσιτή η χρονομίσθωση και να μειωθεί το κόστος των μισθωμάτων, ενθαρρύνοντας τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
Αύξηση του μέγιστου αριθμού οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από τρία σε δέκα 10 τόσο για την ηπειρωτική όσο και για τη νησιωτική χώρα.
Αύξηση, σχεδόν στο διπλάσιο, του ποσού επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Θα ανέλθει στις 22.500 ευρώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης.
Επιλέξιμες θα είναι πλέον και δημοτικές επιχειρήσεις όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Επιλέξιμα για επιδότηση ποδηλάτων θα είναι και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρείες διανομής (delivery).
Επιλέξιμη η επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα.
Κλείνοντας να θυμίσουμε πως πριν από λίγες ημέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό δικαστήριο λόγω της κακής ποιότητας του αέρα και συγκεκριμένα για τα υψηλά επίπεδα διοξειδίου του αζώτου (NO2), που προέρχονται κυρίως από την κυκλοφορία οχημάτων!