Όπως και σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, η εικόνα ενός μοντέλου της ίδιας φίρμας (εκτός ειδικών εκδόσεων) παρουσιάζει συνολικά την ίδια συμπεριφορά στο τεστ αποφυγής κινδύνου με τα υπόλοιπα. Αυτό οφείλεται στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και τη συνεργασία τους με τα υπόλοιπα στοιχεία της οδικής τους συμπεριφοράς που είναι κοινά. Έτσι, το Skoda Kamiq «πάτησε» πάνω στην φιλοσοφία του μεγαλύτερου Karoq και στον διάδρομο του elk test είχε ακριβώς τις ίδιες αντιδράσεις με αυτό. Η συμπεριφορά ήταν ίδια, όχι όμως και η ταχύτητα του επιτυχημένου τεστ όπως άλλωστε συμβαίνει συχνά και με τα υπόλοιπα μοντέλα ίδιας εταιρείας που έχουμε δοκιμάσει. Τι έκανε το μικρό SUV της Skoda όμως;
73 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Μετά τις απόλυτα επιτυχημένες και εύκολες προσπάθειες στα 68, 70 και 72 χλμ./ώρα που επαναλαμβάνουμε στις δοκιμές του elk test για τα περισσότερα αυτοκίνητα (σ.σ. ώστε να εντοπίσουμε το φάσμα χιλιομέτρων και να ψάξουμε διεξοδικά), το Kamiq δεν δυσκολεύτηκε καθόλου και στα 73 χλμ./ώρα. Η διαδικασία ήταν απόλυτα ελεγχόμενη και τα «σημάδια» από την ανάρτηση και το τιμόνι ήταν πολύ θετικά, στοιχεία που μας γέμισαν με την πεποίθηση πως θα αυξηθεί αρκετά παραπάνω η ταχύτητα εισόδου του, από όσο τελικά ανέβηκε...
75 χλμ./ώρα - Ανεπιτυχής προσπάθεια
Για άλλη μια φορά ακόμα και εμείς που έχουμε πραγματοποιήσει –μέχρι στιγμής- περίπου 1.000 διελεύσεις από τον διάδρομο του τεστ αποφυγής κινδύνου, διαψευστήκαμε από την αρχική αίσθηση του Kamiq και όπως φάνηκε ήμασταν υπεραισιόδοξοι από την εικόνα του στα 73 χλμ./ώρα. Τα 2 χλμ./ώρα παραπάνω λοιπόν άλλαξαν άρδην την συμπεριφορά του και χρειάστηκε καίρια και αποφασιστική επέμβαση του ESP για να παραμείνει στην πορεία του. Όλες οι προσπάθειες στην ίδια ταχύτητα κρίθηκαν οριακές αφού, το Kamiq αν και είχε γενικότερα καλή συμπεριφορά, δυσκολευόταν να ακολουθήσει την τροχιά που ήθελε ο οδηγός του, απαιτώντας περισσότερο πλάτος, χτυπώντας έτσι τις εξωτερικές κορίνες στον 2ο διάδρομο.
74 χλμ./ώρα - Επιτυχής προσπάθεια
Hταν δεδομένο πως τα 74 χλμ./ώρα θα ήταν και η ιδανική ταχύτητα του Skoda Kamiq στο τεστ αποφυγής κινδύνου και δεν είχαμε από το να το επιβεβαιώσουμε. ¶λλος «κόσμος» σε αυτή την ταχύτητα με το Kamiq να το περνάει αβίαστα και με μια φυσική ροή σαν να χορεύει. Το τιμόνι του «άκουγε» και περνούσε όλες τις κινήσεις του οδηγού πιστά στο δρόμο και η ανάρτηση παρά τις έντονες κλίσεις του δεν προκάλεσε μετατοπίσεις βάρους σε καμία από τις 4 τιμονιές του τεστ. Το ESP έκανε την εμφάνισή του στην τελευταία αλλαγή πορείας δραστικά (σ.σ. εκεί η ανάρτηση πιέζεται και αποσυμπιέζεται στιγμιαία σε όλα τα αυτοκίνητα και ιδιαίτερα στα SUV/crossover και πολλές φορές προκαλεί απώλεια πρόσφυσης) διατηρώντας το πεισματικά σε τροχιά και το βοήθησε να πραγματοποιήσει εύκολα και την τελευταία αλλαγή κατεύθυνσης ( στην επάνοδό του στον διάδρομο).