Τελικά η Tesla είναι μία μάρκα εκτός πραγματικότητας ή απλώς πολύ μπροστά από την εποχή της;
Εκτός εποχής η Tesla;
Τι μπορεί να μας νοιάζει το τι κάνει μία μικρή αμερικανική μάρκα που παράγει ακριβά μοντέλα για λίγες αγορές, όταν όλα τους είναι ηλεκτρικά;
Η Tesla είναι μία μικρή αμερικανική μάρκα, που παράγει ακριβά, ηλεκτρικά μοντέλα για λίγες
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
αγορές και φυσικά όχι για την Ελλάδα. Μήπως αυτό σημαίνει πως η Tesla είναι μία εταιρεία εκτός πραγματικότητας ή αντιθέτως πως δείχνει το μέλλον;Η Tesla έχειστη γκάμα της μόλις τρία μοντέλα. Το γνωστότερο, Tesla S είναι ένα τετράθυρο κουπέ επιδόσεων, στα μέτρα της Mercedes S-Class, ενώ το σχετικά καινούργιο SUV της μάρκας πέφτει κοντά στο Audi Q5. To άρτι ανακοινωθέν Model 3 είναι κοντά στην BMW Σειρά 3.
Και μέσα σε λίγες λέξειςγίνεται εμφανές πως η Tesla όχι μόνο είναι αμερικανική, ηλεκτρική και περιορισμένης παραγωγής, αλλά καιpremium. Οπότε τι μας νοιάζει;
Μας νοιάζει γιατί νοιάζειολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Tesla είναι η Apple τηςαυτοκίνησης. Όπως η Apple μπήκε στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας με μία τεχνολογία που δεν ήταν νέα,αλλά την τελειοποίησε και «καπέλωσε» με αυτήν ολόκληρη την αγορά, έτσι και η Tesla παράγειηλεκτρικά αυτοκίνητα, που δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά φαίνεται ότι θαπαρασύρει μαζί της τους πάντες. Κι όπως όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές κινητώντηλεφώνων έσπευσαν να κάνουν το ίδιο με την Apple, έτσι και στα αυτοκίνητα, οι μεγάλοι κατασκευαστές κοιτούν προσεκτικά καιετοιμάζονται.
Τα αυτοκίνητα της Tesla μπορείνα μην τα δούμε και ποτέ στην Ελλάδα, σίγουρα όμως θα δούμε αυτά που θαπαραχθούν για να τα αντιγράψουν. Και αυτό έχει σημασία. Βλέπεις το ηλεκτρικόαυτοκίνητο είναι ακόμη εξωτικό, καθόλου ρεαλιστικό και τελικά ανήκει στοπεριθώριο. Όχι όμως στα μάτια της Tesla. Με σχεδιαστή της τονάνθρωπο πίσω από τα πολύ πετυχημένα μοντέλα της Mazda και της General Motors, η Tesla παντρεύειτο «συμβατικό» με το ηλεκτρικό. Επενδύει τεράστια ποσά στην ηλεκτροκίνηση καιτις μπαταρίες και έχει αυτή τη στιγμή ότι καλύτερο υπάρχει σε ηλεκτρικόαυτοκίνητο.
Ακόμη πιο σημαντικά η Tesla κινείτα νήματα της σχεδίασης, αφού κάνει το φουτουριστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητοπραγματικότητα, πιέζοντας τις άλλες μάρκες να υιοθετήσουν τις γραμμές της καιτα σχεδιαστικά της στοιχεία που γίνονται της μόδας.
Αν δεν ξέρετε λοιπόν την Tesla, καλό είναι να την μάθετε και να την παρακολουθείτε. Ότι κάνει, θα τοκάνουν αργά ή γρήγορα και οι άλλοι.
Ποιος θα είναι πρώτοςόμως; Η BMW έχει ήδη λανσάρει τη δική της ηλεκτροκίνητη γκάμα, η Toyota είναι πολύ μπροστά στα υβριδικά, η GM και η Opelδιαθέτουν δύο μοντέλα ήδη, και οι Γάλλοι ετοιμάζουν τη δική τους αντεπίθεση.
Τα αυτοκίνητα αυτά δε θα ευδοκιμήσουν στην Ελλάδα λόγω οικονομικής συγκυρίας. Είναι θέμα χρόνου πλέον, να πορευόμαστε με 1200αράκια (οι πιο εύποροι) και με ποδήλατα οι φτωχότεροι.
Το ενδιαφέρον με την Tesla δεν είναι τόσο τα αυτοκίνητά της που είναι μεγάλα για ηλεκτροκίνητα με τα Ευρωπαϊκά κριτήρια (όχι όμως για τα Αμερικανικά), όσο το Gigafactory παραγωγής συσσωρευτών που ετοιμάζει στη Νεβάδα σε συνεργασία με την Panasonic. Το εργοστάσιο αυτό εξαιτίας μεγέθους και μεθόδων θα έχει τη δυνατότητα να ρίξει σημαντικά το κόστος των μπαταριών, αλλά και το βάρος τους εφαρμόζοντας κορυφαία τεχνολογία.
Οχι, η Tesla δεν ειναι πολυ μπροστα απο την εποχη της, με την εννοια οτι δεν εχει προσβαση σε τεχνολογια μπαταριας που δεν εχουν οι αλλοι. Απλά εχει σχεδιασει τελεια τον ολο κυκλο παραγωγης κατασκευης / διαθεσης , έτσι ώστε να βελτιστοποιήσει σε μεγιστο βαθμό το τελικό προιον. Εχει κανει αυτο το 5-7% βελτιστοποιηση και καθετοποιηση που δεν εχουν ακομα κανει η αλλοι, και της δινει αυτο το πλεονεκτημα να μπορει να διαθετει ανταγωνιστικο προιον σε σχετικα λογικη τιμη. Δυστυχως η τεχνολογια αποθηκευσης της ενεργειας (μπαταρια) εχει μεινει αρκετα πισω σε σχεση με τις υπολοιπες τεχνολογιες τα τελευταια 30 χρονια, και ως εκ τουτου πολλοι κατασκευαστες εχουν ριξει το βαρος να βελτιστοποιησουν τα συνδεδεμενα μερη μεταξυ τους και την διαδικασια παραγωγης, αφου δεν εχουν ακομα καλη πρωτη υλη (μπαταρια).
Για τους περισσότερους αναγνώστες που δεν γνωρίζουν, να αναφέρω ότι η εταιρεία Tesla ΔΕΝ είναι κερδοφόρα. Για κάθε αυτοκίνητο model 3 που θα παράγει, θα χάνει περίπου 4000$. Για κάθε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που πωλεί, ο πελάτης έχει επιδότηση $7500 στην εφορία, αλλά μόνο μέχρις ότου η εταιρεία πωλεί έως 200.000 αυτοκίνητα. Δηλαδή όταν το μέγεθος της Tesla γίνει αντιληπτό, θα κοπούν και οι επιδοτήσεις της. Το 2015 είχε έσοδα $4 δις και χρέη $889 εκ. Το 2009 επιδοτήθηκε με $465 εκ. Η παραγωγικότητά της είναι περίπου 1000 αυτοκίνητα την εβδομάδα, όταν ο όμιλος VW παράγει 42000 την ημέρα, δηλαδή είναι πολύ πιθανόν να καταρρεύσει υπό το βάρος της επιτυχίας της, τις προπαραγγελείες του model3, αν πιστέψουμε ότι αυτές είναι αληθινές (400.000 προπαραγγελείες). Γενικά τα οικονομικά της εταιρείας είναι σε άθλια κατάσταση και πολύ πιθανόν να μην αντέξει την αντεπίθεση των κλασσικων αυτοκινητοβιομηχανιών στο πεδίο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η tesla πέτυχε οχι μονο πετυχε το στόχο των πωλήσεων με το tesla s αλλά στην Αμερική περίμεναν με τις ώρες στην ουρά για να το παραγγείλουν. Φανταστείτε τι θα γίνει στις παραγγελίες της Ευρώπης, όλα οδηγούν στην ηλεκτροκινηση και στην αυτόνομη οδήγηση, δυστυχώς όμως μέχρι η τεχνολογία να γίνει προσιτή σε κόστος για τους κοινούς θνητούς θα περάσει καμιά πενταετία . Για παράδειγμα, πριν από χρόνια η Toyota είχε προωθήσει την υβριδική τεχνολογία και οι υπόλοιπες μάρκες μπήκαν ζεστά στην αγορά τώρα και οι τιμές κτήσης λογικά η θ αρχίσουν να φθίνουν η τουλάχιστον θ αρχίσουν να βγαίνουν πιο ανταγωνιστικα υβριδικά βλέπε i-oniq. Έτσι θα γίνει και με τα αμιγώς ηλεκτρικά. Σε κάθε περίπτωση είναι το μέλλον, τώρα το πότε θα γίνουν προσιτά σε κόστος είναι πολλοί οι παράγοντες. Αναφορικά με το κόστος αγοράς θα γίνει άμεσα η απόσβεση λόγω του κόστους χρήσης. Θα δείξει...
Το ασημενιο ειναι με Ελληνικες πινακιδες, υπαρχει φωτογραφια σε γνωστο φορουμ, το μαυρο δεν ειμαι σιγουρος αν υπαρχει καν, γιατι η φωτογραφια ειναι θολη και απο μακρια που το κανει να μοιαζει με σκουρο γκρι, οποτε μπορει να ειναι και το ιδιο.
Σε λιγα χρονια θα γελαμε με τ αυτοκινητα που οδηγουσαμε κ ολοι θα προσπαθουν να γινουν tesla
Στην Ελλαδα ηδη κυκλοφορουν δυο Tesla S, ενα ασημενιο και ενα μαυρο.
Είναι πολύ γνωστή εταιρεία η TESLA και ο ιδιοκτήτης της, Ο Έλον Μάσκ είναι ένα ιδιοφυείς νέος δισεκατομυριούχος και εφευρέτη, ιδρυτής της paypal παλαιότερα, πρωτεργάτης της εκμετάλλευσης του διαστήματος από ιδιώτες καθώς και των γρήγορων τρένων στο μέλλον με σκοπό να παράγει το γρηγορότερο επιβατικό τρένο σε 6-7 χρόνια. Η tesla είναι μπροστά από της εποχή της. Αλλά δείτε και τους Κινέζους με το ηλεκτρικό LESEE της LEECO. Πιστεύω ότι θα σκίσει αυτή η ποιοτική κινέζικη εταιρεία αυτή και οι τιμές της θα είναι για τα ελληνικά δεδομένα. Είναι ο φόβος και τρόπος των APPLE και TESLA για τα επόμενα 3-4 χρόνια. https://www.youtube.com/watch?v=WUcDoITdGZo
Δεν υπάρχει υποδομή για ηλεκτροκίνητα στην Ελλάδα και χλωμό το βλέπω να υπάρξει στο κοντινό μέλλον. Ολλανδία πχ είναι τίγκα, αλλά έχει και παντού θέσεις πάρκινγκ με παροχή ρεύματος και φαντάζομαι θα είναι και επιδοτούμενα.
Προσωπικά τα Tesla τα βρίσκω φανταστικά (αρκεί να μην παίρνουν φωτιά οι μπαταρίες)... Έχω όμως μια απορία. Γιατί ο Mr. Tesla δεν οδηγεί Tesla?!!???!
Δεν είναι με ελληνικές πινακίδες τα Tesla, τουλάχιστον αυτά που έχω δει εγώ!