... καθώς οι φορείς της αγοράς θεωρούν που παρέχει "καθεστώς επιλεκτικής προστασίας" σε 700- 800 βυτιοφορείς έως το 2020.
Έντονες αντιδράσεις για τα βυτιοφόρα
1.138 Επισκέψεις στο άρθρο (2/4/2012)
Έντονες αντιδράσεις από φορείς της αγοράς αλλά και μέλη της κυβέρνησης έχουν ξεσπάσει κατά της τροπολογίας του υπουργείου Μεταφορών που αφορά στις άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων.
Στην συγκεκριμένη τροπολογία αναφέρεται πως: «… οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν.3887/2010, δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου έως τις 27/1/2020».
Υπενθυμίζουμε πως ο Ν.3887/2010 ετέθη σε ισχύ από 30/9/2010. Αν και στην τροπολογία επίσης προβλέπεται πως «… τα ΦΔΧ που κυκλοφόρησαν μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν.3887/2010, μπορούν να αντικαθίστανται με φορτηγά μεγαλύτερου ή μικρότερου μεικτού βάρους», το πρώτο κομμάτι είναι αυτό που έχει πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις από φορείς της αγοράς.
Ποιο αντιδρούν και γιατί
Σύμφωνα με τις πρώτες αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), το υπουργείο Μεταφορών ουσιαστικά προσφέρει ένα «καθεστώς επιλεκτικής προστασίας» στους βυτιοφορείς έως το 2020 και διατηρεί τα προνόμια για μια μερίδα 700- 800 βιτυοφορέων ΔΧ. Παράλληλα πολλοί είναι αυτοί που αναφέρουν πως με αυτόν τον τρόπο, ικανοποιούνται συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα σε βάρος του δημόσιο συμφέροντος.
Επιπρόσθετα η ΟΦΑΕ απαιτεί την παρέμβαση του πρωθυπουργού προκειμένου να «… πάψει το θέατρο του παραλόγου».
Οι αντιδράσεις της ΟΦΑΕ αφορούν στον διαχωρισμό που γίνεται βάσει της συγκεκριμένης τροπολογίας μεταξύ των βυτιοφόρων και των υπολοίπων αδειών φορτηγών ΔΧ. Όπως αναφέρουν οι μεταφορείς, ενώ βάσει του νόμου, για την απελευθέρωση του επαγγέλματος προβλέπονταν ότι μια άδεια μεμονωμένου ιδιώτη μεταφορέα ΔΧ θα μπορούσε να μετατραπεί σε άδεια βυτιοφόρου ΔΧ. Ωστόσο αυτό πλέον δεν είναι δυνατόν έως το 2020. Αντίθετα, θα είναι μετατρέψιμες μόνο οι άδειες φορτηγών ΔΧ που ανήκουν σε εταιρείες.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Κ. Κενανίδης, αναφέρει πως στόχος της συγκεκριμένης τροπολογίας είναι να προστατευθούν οι περίπου 700- 800 ιδιοκτήτες αδειών ΔΧ μεταφοράς υγρών καυσίμων, από όσους συναδέλφους τους τις εθνικές και διεθνείς μεταφορές, θα επιχειρούσαν να μπουν στον χώρο των βυτιοφόρων, κάνοντας χρήση των αδειών που ήδη διαθέτουν.
Η εν λόγω τροπολογία αποτέλεσε και το έναυσμα για μια ακόμη ενδοκυβερνητική κόντρα του κ. Βορίδη. Μετά τον κ. Ραγκούση και ο κ. Ρέππας (υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης), αντέδρασε και τον κάλεσε να αποσύρει την τροπολογία.
Σε χαρακτηριστικές δηλώσεις του ανέφερε πως «… αυτά δεν περνούν. Τέτοιες διατάξεις δεν τις ψηφίζουμε. Η αγορά έχει ανοίξει και δεν είναι δυνατόν να κάνουμε βήματα προς τα πίσω».