Περιβαλλοντικό «χαράτσι» ύψους 1.000 ευρώ θα πληρώνουν πλέον και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 5b!
Κατατέθηκε η τροπολογία στη Βουλή
Ακόμα ένα χαράτσι επιβλήθηκε στα παλαιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα οποία εισάγονται από το εξωτερικό και ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έπειτα από τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος, η οποία κατατέθηκε το βράδυ της Δευτέρας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.
Επεκτείνεται το χιλιάρικο από τα Εuro 5a και στα Εuro 5b
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε αυτή, το περιβαλλοντικό τέλος των 1.000 ευρώ το οποίο ίσχυε για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα Εuro 5a, πλέον επεκτείνεται και για τα οχήματα προδιαγραφών ρύπων Εuro 5b. Μάλιστα το νέο «χαράτσι» δεν αφορά αποκλειστικά τα ΙΧ, αλλά περιλαμβάνει και τα φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους. Στην ουσία πρόκειται για οχήματα ηλικίας 8 έως 11 ετών, τα οποία είχαν πρώτη άδεια κυκλοφορίας στο διάστημα μεταξύ των ετών 2011 έως 2014.
Αυτά τα μοντέλα απαλλάσσονται
Τα μοναδικά οχήματα τα οποία απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του τέλους των 1.000 ευρώ είναι αυτά που έχουν δήλωση άφιξης (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής, πριν από την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας. Παράλληλα εξαίρεση αποτελούν και τα ιστορικά οχήματα, ηλικίας 30+ ετών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
3.000 το «χαράτσι» για τα Euro 4
Αξίζει να σημειωθεί ότι η υφιστάμενη νομοθεσία προέβλεπε ήδη την επιβολή έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους που έφτανε τις 3.000 ευρώ για τα οχήματα Εuro 4 (ΙΧ και φορτηγά) και όπως προαναφέραμε τα 1.000 ευρώ, για τα οχήματα Euro 5a (ΙΧ και φορτηγά).
Αντικίνητρο με στόχο την ανανέωση του στόλου οχημάτων
Ως αποτέλεσμα, η εισαγωγή και των οχημάτων Εuro 5b γίνεται ακόμα πιο δύσκολη και ασύμφορη για τα ελληνικά δεδομένα, αποτελώντας κατ' ουσίαν ένα σημαντικό αντικίνητρο για την αγορά παλαιότερων και πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων, κίνηση που προστίθεται στις ενέργειες της κυβέρνησης για την ανανέωση του γερασμένου στόλου οχημάτων στη χώρα μας.
1.000άρικο και στα Euro 5b.
-Τροπολογία στη Βουλή επεκτείνει το «πράσινο χαράτσι» από τα Εuro 5a και στα Εuro 5b που εισάγονται στην Ελλάδα.
-Ελάχιστες εξαιρέσεις
-3.000 το «χαράτσι» για τα Euro 4
-Ένα ακόμα αντικίνητρο με στόχο την ανανέωση του στόλου οχημάτων.
Είναι σωστή η τακτική με τα αντικίνητρα ή θα ήταν καλύτερο αν αύξαναν τα κίνητρα για αγορά νέων οχημάτων;