Η Ford παρουσίασε επίσημα τη νέα γενιά του Ranger, του επιβλητικού Pick-Up της που χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο macho εμφάνιση, αναβαθμισμένο hi-tech εσωτερικό με οθόνη 10,1 ή 12 ιντσών, πολλές έξυπνες λύσεις και ως highlight τον νέο V6 3λιτρο turbodiesel κινητήρα.
Το σκληροτράχηλο ελαφρύ επαγγελματικό της Ford, που έχει διαπρέψει με την εμπορική του πορεία στην παγκόσμια αγορά, έκανε πρεμιέρα φέροντας πλήθος αλλαγών και νέων στοιχείων στην τρίτη του γενιά. Μάλιστα, το νέο Ranger θα είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο και αποτελεί τον καρπό της εργασίας των ανθρώπων του κέντρου εξέλιξης της Ford που βρίσκεται στην Αυστραλία.
Κάτω από το αμάξωμα κρύβεται έναν αναβαθμισμένο σασί, με το μεταξόνιο (3.220 χλστ.) και τα μετατρόχια (1.560 χλστ.) να έχουν διευρυνθεί κατά 50 χλστ. σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Μία υδρομορφοποιημένη δομή στο εμπρός τμήμα δημιουργεί περισσότερο χώρο στο διαμέρισμα του κινητήρα για το νέο V6 και «προετοιμάζει» το Ranger για την υποστήριξη μελλοντικών, διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν για ένα Plug-in υβριδικό σύνολο. Επιπλέον, δημιουργεί περισσότερο χώρο στο εμπρός τμήμα του αμερικάνικού Pick-Up για ώστε να αυξηθεί η ροή αέρα προς το ψυγείο, γεγονός που βοηθά στο να διατηρούνται οι θερμοκρασίες λειτουργίας σε χαμηλά επίπεδα, κατά τη ρυμούλκηση ή τη μεταφορά βαρέων φορτίων. Αξίζει να αναφερθεί, πως οι μηχανικοί της Ford μετακίνησαν τους εμπρός τροχούς κατά 50 χλστ., ώστε να μικρύνουν τον πρόβολο και να βελτιώσουν έτσι τη γωνία προσέγγισης εμποδίων του οχήματος, προς όφελος φυσικά των εκτός δρόμου επιδόσεών του. Επίσης, η έδραση των πίσω αμορτισέρ μεταφέρθηκε εξωτερικά των δοκών του πλαισίου, αναβαθμίζοντας την άνεση οδηγού και επιβατών τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Οι αγοραστές θα έχουν την επιλογή μεταξύ δύο συστημάτων κίνησης και στους τέσσερις τροχούς - ένα ηλεκτρονικό σύστημα κατ` επιλογήν τετρακίνησης εν κινήσει, ή ένα νέο, προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας που δεν απαιτεί ενέργειες από τον οδηγό.
Αισθητικά, το νέο Ranger είναι πιο «άγριο» από το υπάρχον μοντέλο, αντλώντας στοιχεία από το μεγαλύτερο F-150, και διαθέτει μια νέα γρίλια και ξεχωρίζει μέσω των τεχνολογίας matrix LED εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων σχήματος «C». Κατά τα λοιπά, το αμάξωμα στο σύνολό του χαρακτηρίζεται από μυώδεις καμπύλες, ακολουθώντας την παγκόσμια σχεδιαστική λογική των ελαφρών ημιφορτηγών της Ford.
Νέος V6 turbodiesel 3 λίτρων & 2 λτ. Single ή Bi-Turbo
Το highlight του νέου Ranger, είναι το λανσάρισμα του 3λιτρου V6 turbodiesel κινητήρα της μάρκας, ώστε αυτός να φιλοξενηθεί κάτω από το καπό και του νέου Pick-Up του ενός τόνου. Επιπλέον, το Ranger εξακολουθεί να προσφέραται με τον 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου σε εκδόσεις Single-Turbo και Bi-Turbo, με το μονής υπερτροφοδότησης σύνολο να προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος. Παρόλα αυτά, προς το παρόν, η Ford δεν έχει αποκαλύψει τεχνικά στοιχεία για τους κινητήρες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Hi-tech καμπίνα με χώρους & άνεση
Περνώντας στα ενδότερα, η καμπίνα του νέου Ranger προσφέρει έξυπνα και συνδεδεμένα χαρακτηριστικά, με περισσότερες από ποτέ επιλογές άνεσης και αποθήκευσης αντικειμένων. Στο ταμπλό κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,1 ή 12 ιντσών που περιλαμβάνει το τελευταίο σύστημα SYNC 4 της Ford, το οποίο προσφέρει έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών και συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα εργοστασιακά τοποθετημένο, ενσωματωμένο modem FordPass Connect, που επιτρέπει συνδεσιμότητα εν κινήσει όταν συνδέεται με το FordPass app, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά όπως Remote Start, Vehicle Status και λειτουργίες κλειδώματος /ξεκλειδώματος μέσω κινητής συσκευής.
Πολλά από τα παραδοσιακά χειριστήρια των προφίλ οδήγησης (driving modes) έχουν μετακινηθεί από το ταμπλό στην κεντρική κονσόλα, σε ειδικό χώρο στην οθόνη του SYNC. Πατώντας ένα μπουτόν, οι οδηγοί μπορούν να μεταφέρονται στην ειδική οθόνη του Ranger για όλα τα off-road προγράμματα και προφίλ οδήγησης, όπου παρακολουθούν το σύστημα μετάδοσης, τη γωνία διεύθυνσης του τιμονιού, τις διαμήκεις και εγκάρσιες κλίσεις του αμαξώματος και άλλα δεδομένα και επιλογές. Η οθόνη είναι επίσης συνδεδεμένη με μία κάμερα 360-μοιρών που διευκολύνει το παρκάρισμα σε στενούς δρόμους πόλεων. Επίσης, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να ελέγξουν το νέο σύστημα φωτισμού ζωνών του Ranger μέσω της οθόνης αφής ή της εφαρμογής FordPass. Σημειώνεται, πως η τεχνολογία του Ranger είναι ήδη προετοιμασμένη για το μέλλον, ώστε να μπορεί να προσφέρει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού μέσω Ford Power-Up χάρη στο ενσωματωμένο modem FordPass Connect.
Η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε επίσης έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους και χρήσιμα χαρακτηριστικά για τους ιδιοκτήτες. Δεν υπάρχουν μέρη μόνο για την τοποθέτηση του τηλεφώνου ή την ασύρματη φόρτισή του (όπου είναι συμβατό), αλλά και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον, οι τσέπες στις πόρτες είναι σχεδιασμένες για να μεταφέρουν περισσότερα πράγματα, ενώ το φαρδύ ταμπλό κρύβει ένα ντουλαπάκι στο πάνω τμήμα και αποθηκευτικούς χώρους κάτω και πίσω από τα πίσω καθίσματα.
Καρότσα με ευκολίες και λύσεις φόρτωσης
Επιπρόσθετα, προκειμένου να απλοποιηθεί η πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης, οι άνθρωποι της Ford ενσωμάτωσαν ένα πλαϊνό σκαλοπάτι πίσω από τον κάθε οπίσθιο τροχό. Στην καρότσα τοποθετήθηκε ένα νέο, ανθεκτικό κάλυμμα που προστατεύει τόσο τα ατσάλινα πάνελ από γρατζουνιές όσο και τα γόνατα του ιδιοκτήτη από την επαφή μαζί τους. Πρόσθετοι κρίκοι πρόσδεσης σε ατσάλινες σωληνωτές ράγες προσφέρουν πρακτικά σημεία ασφάλισης φορτίων. Ανθεκτικά αλλά εύκαμπτα καπάκια στα πλευρικά τοιχώματα της καρότσας και στην πίσω πόρτα συγκαλύπτουν δομικά σημεία πρόσδεσης σκληρών οροφών και άλλων aftermarket αξεσουάρ.
Το Ranger προσφέρει επίσης ένα νέο σύστημα διαχείρισης φορτίων, ειδικά σχεδιασμένο με διαχωριστικά για αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, όπως ξυλεία και εργαλειοθήκες. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να δημιουργούν μικρότερους χώρους για την αποθήκευση αντικειμένων, που αλλιώς θα έπρεπε να μεταφερθούν στην καμπίνα, μέσω ενός συστήματος με ελατηριωτές βάσεις που κουμπώνουν στις πλαϊνές ράγες της καρότσας. Η πίσω πόρτα μπορεί να παίξει και το ρόλο ενός πάγκου εργασίας με ενσωματωμένο χάρακα και υποδοχές για σφιγκτήρες μέτρησης, συγκράτησης και κοπής υλικών.
Ο φωτισμός των διαφόρων ζωνών, που ελέγχεται είτε μέσω της οθόνης SYNC από το εσωτερικό της καμπίνας ή της εφαρμογής FordPass, προσφέρει φωτισμό 360 μοιρών γύρω από το Pick-Up. Ο φωτισμός της καρότσας παρέχεται κάτω από τις πλαϊνές ράγες ώστε να επαρκεί είτε για την ολοκλήρωση εργασιών υπό χαμηλό φωτισμό είτε για την εύρεση αντικειμένων στην καρότσα τη νύχτα.
Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να εξατομικεύσουν την επόμενη γενιά του Ranger από το λανσάρισμα με μία σειρά 150 και πλέον εργοστασιακών αξεσουάρ, ανάμεσα στα οποία συναντάμε αυτά που εξελίχθησαν σε συνεργασία με την ARB 4x4 Accessories.
Κλείνοντας, το νέο Ford Ranger θα ξεκινήσει να παράγεται στις αρχές του νέου έτους στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ταϊλάνδη και τη Ν. Αφρική, με το ευρωπαϊκό εμπορικό λανσάρισμα του δημοφιλούς Pick-Up να προγραμματίζεται για τα τέλη του 2022.