Επισκευή μπαταρίας ηλεκτρικού & Plug-in
Οι μπαταρίες σε ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά οχήματα είναι ακριβές. Τι γίνεται αν χαλάσουν; Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους φόβους. Παίρνουν επισκευή και πόσο κοστίζει αυτή; Εδώ θα βρείτε τις απαντήσεις.
Η υγεία της μπαταρίας έπεσε! Και τώρα τι; Παίρνει επισκευή;
Τι γίνεται όμως με τα σημερινά μεταχειρισμένα (κυρίως εισαγόμενα), ή τι θα γίνεται με αυτά που από εταιρικά leasing θα βγουν προς πώληση στο μέλλον;
Ο κανόνας πάντως λέει ότι πριν αγοράσεις σήμερα ένα ηλεκτρικό, Plug-in Hybrid (PHEV) ή υβριδικό όχημα πρέπει να τσεκάρεις την μπαταρία. Γιατί η αντικατάσταση της μπαταρίας θα σου κοστίσει -χαλαρά- 5ψήφιο νούμερο σε ευρώ και θα βγάλει τον προϋπολογισμό σου εκτός. Μερικές φορές μάλιστα, ίσως να μην αξίζει (ή είναι εφικτή) και η επισκευή της. Πάντως ο μέσος όρος αντικατάστασης μπαταρίας σε ηλεκτρικό είναι από 8-12.000 ευρώ, ενώ για ολοκαίνουργια μοντέλα το κόστος μπορεί να είναι και μεγαλύτερο. Αντίστοιχα, για ένα καινούργιο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό το κόστος ξεκινά από 2.000 ευρώ.
Το καλό βέβαια είναι ότι στα περισσότερα σημερινά αυτοκίνητα δεν αλλάζεις ολόκληρη την μπαταρία, αλλά μπορείς να αλλάξεις τις μεμονωμένες χαλασμένες κυψέλες. Επίσης πρέπει να αναφέρουμε ότι οι παραπάνω τιμές αναμένεται να μειωθούν δραματικά μέσα στα επόμενα χρόνια (όπως συμβαίνει σήμερα για ένα ηλεκτρικό 7-8 ετών).
Οι συνεργάτες μας στην Γερμανία επισκέφτηκαν λοιπόν έναν εξουσιοδοτημένο έμπορο της Volvo, προκειμένου να δουν πως γίνεται η επισκευή της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος (XC60 Hybrid). Να συμπληρώσουμε, βέβαια, στο σημείο αυτό ότι η Volvo δίνει μεν εγγύηση 8 ετών για την μπαταρία της, αλλά μόλις για το 55% της χωρητικότητάς αντίθετα με τους υπόλοιπους κατασκευαστές (π.χ. η Skoda έχει στόχο το «80% ύστερα από δέκα χρόνια, με ετήσιο ρυθμό 15.000 χιλιόμετρα!). Στην Γερμανία, το πακέτο μπαταριών του XC60 Hybrid αποτελείται από 6 modules και κοστίζει 10.269 ευρώ συν τα εργατικά. Από την άλλη, το κόστος ενός module είναι στα 1.600 ευρώ περίπου και το αυτοκίνητο θα πρέπει να μείνει 1 ή 2 μέρες στο συνεργείο.
Η επαφή με ρεύματα υψηλής τάσης απαιτεί ιδιαίτερη εκπαίδευση, προσοχή και προφανώς τα κατάλληλα εργαλεία!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πως γίνεται ο έλεγχος της μπαταρίας και πόσο κοστίζει;
Μέσω της θύρας OBD2 και ειδικών προγραμμάτων που έχουν τα συνεργεία μπορεί να ελεγχθεί η κατάσταση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος κυψέλη προς κυψέλη. Ανάλογα τον κατασκευαστή, το κόστος αυτό μπορεί να ποικίλει και να είναι από 50 έως και 200 ευρώ.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »