Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έρευνα: Τα «δυνατά» πορτοφόλια αγοράζουν ηλεκτρικά

2.232 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2021)

Μελέτη έδειξε ότι οι χώρες με υψηλό βιοτικό επίπεδο είναι επίσης αυτές που σημειώνουν τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι διακυμάνσεις από χώρα σε χώρα στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαική Ένωση, συσχετίζονται με το βιοτικό επίπεδο κάθε κράτους-μέλους, σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά αποτελούν το 10,5% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι. Ωστόσο, 10 κράτη μέλη είχαν μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 3%, κάτι που δείχνει ότι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνδέεται άμεσα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μιας χώρας. «Όπως συμβαίνει και με τις υποδομές με φόρτισης, υπάρχει σαφής διαφορά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ της Κεντρικής-Ανατολικής Ευρώπης και της Δυτικής Ευρώπης, καθώς και ένα έντονο χάσμα Βορρά-Νότου», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, γενικός διευθυντής της ACEA.

Οι χώρες με συνολικό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάτω του 3% έχουν μέσο ΑΕΠ κάτω των 17.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για παράδειγμα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και στην Ελλάδα. Επιπλέον, στις πέντε χώρες που σημειώνονται οι λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν επίσης πολύ λίγα σημεία φόρτισης - κάτω από το 1% του συνόλου της ΕΕ. Αντίθετα, μερίδιο αγοράς άνω του 15% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντοπίζεται μόνο σε πλουσιότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης με μέσο ΑΕΠ άνω των 46.000 ευρώ. Σχεδόν τα τρία τέταρτα όλων των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συγκεντρώνονται σε τέσσερις χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν μεγάλο ΑΕΠ (Σουηδία, Κάτω Χώρες, Φινλανδία και Δανία).

Σύμφωνα πάντως με πρόσφατα στοιχεία από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι μεγάλες επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων αποδίδουν. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να τριπλασιάζονται μεταξύ 2019 και 2020, οι μέσες εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 12% πέρυσι. «Για να συνεχιστεί αυτή η πρόοδος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει τώρα να διασφαλίσει επειγόντως ότι υπάρχουν όλες οι σωστές συνθήκες - και ότι καμία χώρα ή πολίτης δεν μένει πίσω. Τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων πρέπει να είναι προσιτά για όλους», δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA.

Top 5 των χωρών με τις λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών + το AEΠ τους (2020)

1.      Kύπρος: 0.5% – €23,580

2.      Λιθουανία: 1.1% – €17,460

3.      Eσθονία: 1.8 % – €20,440

4.      Kροατία: 1.9% – €12,130

5.      Πολωνία: 1.9% – €13,600

Top 5 των χωρών με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών + το AEΠ τους (2020)

1.      Σουηδία: 32.2% – €45,610

2.      Ολλανδία: 25.0% – €45,790

3.      Φινλανδία: 18.1% – €42,940

4.      Δανία: 16.4% – €53,470

5.      Γερμανία: 13.5% – €40,070

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
Skoda