Έρευνα: Τα ηλεκτρικά μολύνουν λιγότερο αλλά μόνο μετά από 90.000 χλμ.
- Η παραγωγή των ηλεκτρικών μολύνει περισσότερο το περιβάλλον από αυτή των θερμικών
- Στα 200.000 χλμ. τα ηλεκτρικά εκπέμπουν σχεδόν 10 τόνους C02 λιγότερους από τα πετρελαιοκίνητα
- Αν η μπαταρία παράγεται από ορυκτά καύσιμα, το ηλεκτρικό μπορεί να χρειαστεί 160.000 χλμ. για να γίνει «πράσινο»
Η παραγωγή των ηλεκτρικών μολύνει περισσότερο το περιβάλλον από αυτή των θερμικών
Νέα έρευνα που έγινε στην Γερμανία αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο «πράσινα» από τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel στο τέλος ενός κύκλου ζωής που διαρκεί 200.000 χιλιόμετρα. Επισημαίνεται όπως, πως επειδή η παραγωγή των ηλεκτρικών μολύνει περισσότερο το περιβάλλον από αυτή την θερμικών αυτοκινήτων, τα ηλεκτρικά στην αρχή ξεκινούν την ζωή τους έχοντας μεγαλύτερο οικολογικό χρέος να ξεπληρώσουν. Μπορεί η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων να προκαλεί μεγαλύτερη ρύπανση από την παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης, ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι, επί του παρόντος, χρειάζονται 90.000 χλμ. για να αποσβέσει ένα ηλεκτρικό αυτό το χρέος και να γίνει πιο «πράσινο» από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
Στα 200.000 χλμ. τα ηλεκτρικά εκπέμπουν σχεδόν 10 τόνους C02 λιγότερους από τα πετρελαιοκίνητα
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της διάρκειας ζωής τους, τα ηλεκτρικά γίνονται η καθαρότερη επιλογή. Μετά από 200.000 χλμ. ένα ηλεκτρικό θα έχει εκπέμψει 24,2 τόνους CO2, ενώ ένα Plug-in υβριδικό όχημα θα έχει εκπέμψει 24,8 τόνους CO2, μόλις 0,6 τόνους περισσότερους από ένα ηλεκτρικό. Συγκριτικά, ένα πετρελαιοκίνητο όχημα θα εκπέμψει 33 τόνους C02, δηλαδή μετά από 200.00 χλμ. είναι πάνω από 36% περισσότερο ρυπογόνο από τα ηλεκτρικά.
Αν η μπαταρία παράγεται από ορυκτά καύσιμα, το ηλεκτρικό μπορεί να χρειαστεί 16.000 χλμ. για να γίνει «πράσινο»
Ενώ αυτό καθιστά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα την καλύτερη επιλογή από περιβαλλοντική άποψη, έχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Για παράδειγμα, εάν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έχει μπαταρία που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστεί έως και 160.000 χλμ. για να γίνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον από ένα όχημα εσωτερικής καύσης.
«Η ακριβής αξιολόγηση του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες - τον τόπο παραγωγής, το ενεργειακό μείγμα κατά την παραγωγή των οχημάτων και των εξαρτημάτων, καθώς και το κινητήριο σύνολο» δήλωσε ο Dr. Joachim Damasky, πρόεδρος της VDI Gesellschaft Fahrzeug, μιας γερμανικής ένωσης μηχανικών.