Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε τέλος στα σενάρια για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας φέτος, ωστόσο επεσήμανε ότι υπάρχουν οδηγίες από την Ευρώπη για τη σύνδεσή τους με τους ρύπους. Σε πρώτο πλάνο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Τι άλλο εξετάζει το οικονομικό επιτελείο σε σχέση με τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (από 2λιτρα και πάνω);
Όπως σας ενημερώσαμε και χθες τα τέλη κυκλοφορίας δεν έχουν καμία αλλαγή για αυτή τη χρονιά, κάτι που ξεκαθάρισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κ. Αχιλλέας Καραμανλής, μιλώντας χθες στον ΑΝΤ1. Παρόλα αυτά, ο υπουργός εξήγησε ότι υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία για τη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους, κάτι που αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για το τι μπορεί να αλλάξει στα τέλη του 2021. Στις δηλώσεις του ο υπουργός επεσήμανε ότι αν δεν αλλάξει το καθεστώς και δεν γίνει κάτι άμεσα, εκ των πραγμάτων θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας του 2021, χωρίς όμως να ανοίγει προς το παρόν τα χαρτιά του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το υπουργείο Μεταφορών έχει βάλει στόχο να δώσει κίνητρα για την εισαγωγή ποιοτικών και νεότερης τεχνολογίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό για εκείνους που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια απόκτησης καινούργιου. Με αυτό τον τρόπο θα ανανεωθεί ο γερασμένος ελληνικός στόλος. Μάλιστα, ο υπουργός έμεινε στο ότι οι δασμοί που πληρώνουν οι Έλληνες για την εισαγωγή μεταχειρισμένου είναι υπερβολικοί, ενώ παράλληλα τόνισε πως η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων.
Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές πρόκειται να ανακοινωθούν μέσα στο επόμενο διάστημα, ενώ υπάρχει στο τραπέζι και το σχέδιο που ίσχυε τα τελευταία χρόνια για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, όπου οι ιδιοκτήτες μπορούν πληρώσουν για έναν, τρεις ή όσους μήνες (ν) θέλουν να κυκλοφορήσουν, αντίστοιχα, καταβάλλοντας τα 2/12, 4/12 ή ν+2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών. Δεν έγινε ξεκάθαρο ότι θα ισχύσει και την επόμενη χρονιά, όμως βάσει λογικής και αφού πηγαίνουμε με το υπάρχον καθεστώς θεωρείται δεδομένο το μέτρο των τελών κυκλοφορίας με το μήνα.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως έχει σχηματιστεί έντονη φημολογία για την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού προκειμένου να επανέλθουν στην κυκλοφορία χιλιάδες ακινητοποιημένα οχήματα, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν καταθέσει τις πινακίδες. Πιο συγκεκριμένα, οι άνθρωποι του υπουργείου Οικονομικών λέγεται πως εξετάζουν τη μείωση των τελών για τα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1.929 κ.εκ. και πρώτη άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 31/10/2010. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια επιβεβαίωση από κύκλους του υπουργείου εντούτοις μια τέτοια εξέλιξη μοιάζει λογική αν συνυπολογίσουμε και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης από το 2020 σε βάθος διετίας.
Ως γνωστό τα τελευταία χρόνια με τις αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα, παρά πολλοί οδηγοί στράφηκαν στα εναλλακτικά οικολογικά καύσιμα υγραεριο και φυσικό αέριο για την κίνηση των οχημάτων. Οι νόμιμες μετατροπές των οχημάτων γίνονται από έχοντες άδεια συνεργεία και η πιστοποίηση γίνεται από τα ΚΤΕΟ και εν συνεχεία γίνεται η δήλωση του διπλού καυσιμου στο τμήμα συγκοινωνιών και αλλάζει η άδεια του οχήματος σε άδεια με διπλό καύσιμο κίνησης. Πρόκειται δηλαδή για μια καθόλα νόμιμη διαδικασία η οποία μάλιστα αποφέρει και έσοδα για τα δημόσια ταμεία είτε μέσω του κόστους εγκατάστασης αλλά και μέσω των παράβολο για το ΚΤΕΟ.
Τα οχήματα που μετατρεπονται με υγραεριο συνήθως είναι οχήματα παλαιότερων ετών αλλά και καινούρια 5ετιας περίπου. Τα τέλη κυκλοφορίας πριν το Νοέμβριο του 2010 υπολογίζονται με τα κυβικά του οχήματος και μετά το Νοέμβριο του 2010 με τους ρύπους.
Αποτέλεσμα είναι όχημα με υγραεριο 1600cc μοντέλο 2009 πχ, να πληρώνει τελη κυκλοφοριας 280€ με βάση τα κυβικά και δεν λαμβάνεται υπόψιν καθόλου το περιβαλλοντικο κέρδος από τη χρήση του υγραερίου το οποίο έχει τους μίσους ρύπους από τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, αντίθετα το αυτοκίνητο μετά το 2011 να πληρώνει πολύ λιγότερα ή και καθόλου γιατί τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους ρύπους της άδειας κυκλοφορίας.
Πρόκειται δηλαδή για μια αδικία έναντι των οδηγών που αποδεδειγμένα επιστημονικά οδηγούν αυτοκίνητο με ελάχιστους ρύπους.
Επειδή όμως ως γνωστό τα αυτοκίνητα πριν το 2010 δεν αναγράφουν στην άδεια τους ρύπους, είναι δύσκολο να υπολογιστουν τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους. Προτείνω λοιπόν για τα νόμιμα αυτοκίνητα με υγραέριο και που είναι δηλωμένα στην άδεια και στο Τμήμα Συγκοινωνιών, να υπάρχει μια ποσοστιαία μείωση στα ετήσια τελη κυκλοφοριας.
Πχ αυτοκίνητο του 2009 με υγραεριο 1600cc αντί για 280€ να έχει μια μείωση ανάλογη με τους μειωμένους ρύπους που εκπέμπει το υγραέριο, αν αυτή η μείωση είναι πχ της τάξης του 30% τότε και τα τέλη κυκλοφορίας να είναι μειωμένα της τάξης του 30%. Το πόσο της μείωσης μπορεί να είναι οριζόντιο ανάλογα με την κατηγορία Euro του κάθε οχήματος καθώς το Euro 4 έχει λιγότερους ρύπους από το Euro 3 ή το Euro 2. Δηλαδή ένα όχημα με υγραεριο του 2000 να έχει μείωση 20% ας πούμε ενώ του 2010 να έχει 30%. Τα παραπάνω ποσοστά θα μπορούσε πολύ εύκολα να τα υπολογίσει μια επιτροπή περιβάλλοντος με μέλος μηχανικό. Οι Έλληνες πλέον δεν μπορούν να αγοράζουν αυτοκίνητο ούτε κάθε 10 χρόνια όπως παλιότερα, τουλάχιστον ώθηση τον κόσμο στα εναλλακτικά καύσιμα τα οποία είναι πάρα πολύ καθαρά σε σχέση με το diesel και τη βενζίνη. Ο τρόπος είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας και όχι η αύξηση τους με σκοπό να αναγκαστεί ο κάτοχος να αλλάξει αυτοκίνητο γιατί κακά τα ψέμματα οποίος δεν έχει λεφτά δεν θα πάρει αυτοκίνητο, το πολύ πολύ να αγοράσει ένα σαραβαλάκι εισαγωγής που θα βγάζει ακόμα περισσότερα καυσαέρια.
Τόσα χρόνια το ίδιο κοροϊδία την ίδια εποχή .
Τίποτα δεν αλλάζει και όσοι δεν τα σκοτώσαμε τα 2λίτρα χρυσοπληρώνουμε 690 ευρώ Τέλη και λες άντε ένα χρόνο ακόμη μπορεί να αλλάξει κάτι .Έχει γεμίσει ο τόπος με αυτοκίνητα 15 και 20 χρόνων.
Ως γνωστό τα τελευταία χρόνια με τις αυξήσεις των τιμών στα καύσιμα, παρά πολλοί οδηγοί στράφηκαν στα εναλλακτικά οικολογικά καύσιμα υγραεριο και φυσικό αέριο για την κίνηση των οχημάτων. Οι νόμιμες μετατροπές των οχημάτων γίνονται από έχοντες άδεια συνεργεία και η πιστοποίηση γίνεται από τα ΚΤΕΟ και εν συνεχεία γίνεται η δήλωση του διπλού καυσιμου στο τμήμα συγκοινωνιών και αλλάζει η άδεια του οχήματος σε άδεια με διπλό καύσιμο κίνησης. Πρόκειται δηλαδή για μια καθόλα νόμιμη διαδικασία η οποία μάλιστα αποφέρει και έσοδα για τα δημόσια ταμεία είτε μέσω του κόστους εγκατάστασης αλλά και μέσω των παράβολο για το ΚΤΕΟ. Τα οχήματα που μετατρεπονται με υγραεριο συνήθως είναι οχήματα παλαιότερων ετών αλλά και καινούρια 5ετιας περίπου. Τα τέλη κυκλοφορίας πριν το Νοέμβριο του 2010 υπολογίζονται με τα κυβικά του οχήματος και μετά το Νοέμβριο του 2010 με τους ρύπους. Αποτέλεσμα είναι όχημα με υγραεριο 1600cc μοντέλο 2009 πχ, να πληρώνει τελη κυκλοφοριας 280€ με βάση τα κυβικά και δεν λαμβάνεται υπόψιν καθόλου το περιβαλλοντικο κέρδος από τη χρήση του υγραερίου το οποίο έχει τους μίσους ρύπους από τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, αντίθετα το αυτοκίνητο μετά το 2011 να πληρώνει πολύ λιγότερα ή και καθόλου γιατί τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους ρύπους της άδειας κυκλοφορίας. Πρόκειται δηλαδή για μια αδικία έναντι των οδηγών που αποδεδειγμένα επιστημονικά οδηγούν αυτοκίνητο με ελάχιστους ρύπους. Επειδή όμως ως γνωστό τα αυτοκίνητα πριν το 2010 δεν αναγράφουν στην άδεια τους ρύπους, είναι δύσκολο να υπολογιστουν τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους. Προτείνω λοιπόν για τα νόμιμα αυτοκίνητα με υγραέριο και που είναι δηλωμένα στην άδεια και στο Τμήμα Συγκοινωνιών, να υπάρχει μια ποσοστιαία μείωση στα ετήσια τελη κυκλοφοριας. Πχ αυτοκίνητο του 2009 με υγραεριο 1600cc αντί για 280€ να έχει μια μείωση ανάλογη με τους μειωμένους ρύπους που εκπέμπει το υγραέριο, αν αυτή η μείωση είναι πχ της τάξης του 30% τότε και τα τέλη κυκλοφορίας να είναι μειωμένα της τάξης του 30%. Το πόσο της μείωσης μπορεί να είναι οριζόντιο ανάλογα με την κατηγορία Euro του κάθε οχήματος καθώς το Euro 4 έχει λιγότερους ρύπους από το Euro 3 ή το Euro 2. Δηλαδή ένα όχημα με υγραεριο του 2000 να έχει μείωση 20% ας πούμε ενώ του 2010 να έχει 30%. Τα παραπάνω ποσοστά θα μπορούσε πολύ εύκολα να τα υπολογίσει μια επιτροπή περιβάλλοντος με μέλος μηχανικό. Οι Έλληνες πλέον δεν μπορούν να αγοράζουν αυτοκίνητο ούτε κάθε 10 χρόνια όπως παλιότερα, τουλάχιστον ώθηση τον κόσμο στα εναλλακτικά καύσιμα τα οποία είναι πάρα πολύ καθαρά σε σχέση με το diesel και τη βενζίνη. Ο τρόπος είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας και όχι η αύξηση τους με σκοπό να αναγκαστεί ο κάτοχος να αλλάξει αυτοκίνητο γιατί κακά τα ψέμματα οποίος δεν έχει λεφτά δεν θα πάρει αυτοκίνητο, το πολύ πολύ να αγοράσει ένα σαραβαλάκι εισαγωγής που θα βγάζει ακόμα περισσότερα καυσαέρια.
Τόσα χρόνια το ίδιο κοροϊδία την ίδια εποχή . Τίποτα δεν αλλάζει και όσοι δεν τα σκοτώσαμε τα 2λίτρα χρυσοπληρώνουμε 690 ευρώ Τέλη και λες άντε ένα χρόνο ακόμη μπορεί να αλλάξει κάτι .Έχει γεμίσει ο τόπος με αυτοκίνητα 15 και 20 χρόνων.