Είναι κουκλί, με coupe σχεδίαση και ψηλότερο από μια κλασική μπερλίνα. Ότι είναι ψηλό όμως είναι και SUV; Ή μήπως περιμένεις να κάνεις off-road με το Peugeot 408;
Tα πράγματα έχουν αλλάξει στα σχήματα των αυτοκινήτων
Ποιό είναι το κριτήριο που κάνει ένα αυτοκίνητο να λέγεται SUV; To ύψος από το έδαφος; Το σχήμα; Οι εκτός δρόμου ικανότητες; Αν είναι έτσι, θα πεις SUV και το νέο Peugeot 408;
Ρίξε μια ματιά στο νέο Peugeot 408. Σου φαίνεται για SUV; Το βλέπεις να σκαρφαλώνει πουθενά εκτός δρόμου; Με αυτά τα λάστιχα; Αυτές τις ζάντες; Αυτούς τους προφυλακτήρες, και αυτό το σχήμα; Μήπως το ύψος από μόνο του δεν αρκεί για να βαφτίσουμε ένα αυτοκίνητο, SUV;
Το 408 είναι ένα fastback coupe αυτοκίνητο. Αν δεν το βλέπεις αμέσως, βρες μια φωτογραφία του, κρύψε τη γραμμή που αρχίζουν οι θόλοι, και κάτω, και φαίνεται αμέσως. Αν η Peugeot έκανε χρήση της πλατφόρμας του 308, αντί του 3008, θα ήταν ένα καθαρόαιμο τετράπορτο coupe μοντέλο. Μόνο που ως τέτοιο δεν θα πουλούσε. Ενώ με το ύψος από την άσφαλτο που έχει το 3008, το 408 ξεχωρίζει, είναι μοναδικό, και δεν συγκρίνεται με πιο «κλασσικά» μοντέλα της κατηγορίας όπως η 4άρα ή το Α5, στις πεντάπορτες εκδόσεις τους.
Δες το ξανά. Η Peugeot δεν έχει καμία διάθεση να βάλει το 408 στην SUV κατηγορία. Ούτε καν αυτή στην οποία θεωρητικά ανήκουν και άλλα coupe SUV, όπως η X4 Coupe, η GLC coupe, και τα μεγαλύτερα αδέλφια τους.
Εδώ μιλάμε για κάτι πιο καινούργιο από ένα πατικωμένο SUV. Μιλάμε για μια ανασηκωμένη μπερλίνα, ένα ψηλό μεν, αλλά όχι SUV μοντέλο. Κάτι από το καινούργιο μέλλον της αυτοκίνησης. Το μέλλον που η Citroen είπε πως θα «κλείσει το σπίτι» της SUV κατηγορίας. Στο μέλλον αυτό έχει θέσει και η Citroen το δικό της C4, το μικρομεσαίο της οικογενειακό που και αυτό είναι ψηλό αλλά όχι SUV, και το μακρύτερο C4X, και το μεγαλύτερο C5X.
Βάλε τώρα δίπλα και άλλα μοντέλα. Το Renault Arkana για παράδειγμα. Και μετά σκέψου πως ακόμη και τα πιο παραδοσιακά, πιο «τετράγωνα» μοντέλα που έλεγες SUV, όπως για παράδειγμα το πρώτο crossover της αγοράς, το Qashqai, δεν ήταν και είναι παρά ανυψωμένα χάστμπακ. Και κάπου εκεί η μπάλα χάνεται για το τι είναι τι.
Αλλά αν βάλεις ως απαραίτητο συστατικό ενός SUV, την έστω και μακρινή συγγένεια με τα εκτός δρόμου οχήματα, τότε ένα σωρό μοντέλα αποκαλύπτονται για αυτό που «δεν» είναι. SUV.
Τι λες λοιπόν; Είναι το 408 και άλλα τόσα μοντέλα, ακόμη SUV στα μάτια σου; Ή μήπως όχι (πια);