Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση καταστρώνει τα πλάνα της για να περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τονίζοντας πως μόλις ένα στα εννιά σημεία φόρτισης προσφέρει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης!
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για ένα διπλό πρόβλημα με τις υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως επισημαίνει σε ενημέρωση της η ACEA, όχι μόνο υπάρχει κατάφωρη έλλειψη φορτιστών σε όλη τη ζώνη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά πολύ λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίσουν γρήγορα τα οχήματα.
Η ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ετοιμάζονται να προετοιμάσουν τις θέσεις τους σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. Το AFIR είναι βασικό μέρος του πακέτου για την προστασία του περιβάλλοντος «Fit for 55» της Ευρώπης, το οποίο περιλαμβάνει επίσης νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα.
1 στους 9 φορτιστές είναι γρήγορος
Όπως λοιπόν επισημαίνει η ACEA, από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης είναι ένας γρήγορος φορτιστής (με χωρητικότητα άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα 200.000 σημεία φόρτισης (με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη) δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε υψηλούς ρυθμούς φόρτισης.
Στο 11% φτάνει το ποσοστό των γρήγορων φορτιστών
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας έναν από αυτούς τους 200.000 φορτιστές που δεν παρέχουν δυνατότητα γρήγορης φόρτισης μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα. Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής χωρητικότητας μπορεί να μειώσει το χρόνο σε λιγότερο από μία ώρα. Οι γρήγοροι φορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να μετρούνται στο 11% του συνολικού δικτύου υποδομής της Ευρώπης.
Η ACEA ζητά από την ΕΕ να δημιουργήσει περισσότερες υποδομές
Ως εκ τούτου, η ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να ενισχύσουν σημαντικά την πρόταση της Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος μέλος της ΕΕ έως το 2030.
«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε στα ηλεκτρικά, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση - χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές», κατέληξε.
Και μετά σου λένε στροφή στην ηλεκτροκίνηση! -Μόνο 1 στους 9 φορτιστές μπορεί να προσφέρει γρήγορη φόρτιση στην Ευρώπη. -Δηλαδή από τους 225.000 που υπάρχουν στην ΕΕ, μόλις οι 25.000 είναι γρήγοροι! -ACEA: «Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε στα ηλεκτρικά, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση». Θα λυθεί το πρόβλημα με τη φόρτιση των ηλεκτρικών ή όχι;