ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
H Toyota πίστεψε, εξέλιξε και επένδυσε στην αυτόνομη υβριδική τεχνολογία πιο πολύ από κάθε άλλο κατασκευαστή. Η ιστορία την δικαίωσε και σήμερα είναι ο μεγαλύτερος «παίχτης» στην αγορά των υβριδικών μ
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H Toyota πίστεψε, εξέλιξε και επένδυσε στην αυτόνομη υβριδική τεχνολογία πιο πολύ από κάθε άλλο κατασκευαστή. Η ιστορία την δικαίωσε και σήμερα είναι ο μεγαλύτερος «παίχτης» στην αγορά των υβριδικών μαζί φυσικά με το πολυτελές της παρακλάδι την Lexus.

Ποιες οι διαφορές στα υβριδικά & πως τα οδηγούμε;

33.921 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2020)

Είναι τα αυτόνομα υβριδικά αυτοκίνητα η ρεαλιστική «πράσινη» ελπίδα που όλοι αναζητούν στον τομέα των μετακινήσεων; Δείτε τους τύπους των υβριδικών και τι αλλάζει στον τρόπο που οδηγούμε.


Υβριδικό λέγεται το αυτοκίνητο, που χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες.

Υβριδικό λέγεται το αυτοκίνητο, που χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η οργισμένη ομιλία πριν από μερικούς μήνες της διάσημης πλέον Γκρέτα Τούνμπεργκ θα μείνει στην ιστορία για τις βιτριολικές ατάκες της ανήλικης σουηδέζας ακτιβίστριας προς τους παγκόσμιους ηγέτες στο ξεκίνημα των εργασιών της Συνόδου του ΟΗΕ για το Κλίμα. Είτε συμφωνείς, είτε όχι, η ουσία είναι πως πρέπει να παρθούν μέτρα ώστε να επιστραφούν οι ισορροπίες στο περιβάλλον. Και σε ένα κόσμο που βασίζεται στις μετακινήσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης λογικό είναι να δοθεί έμφαση στην προσπάθεια επούλωσης των πληγών, που θεωρητικά τουλάχιστον, ο τομέα αυτός έχει δημιουργήσει.

Η  δραστική και πραγματική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων CO2 των αυτοκινήτων που παράγονται είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές σήμερα. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι ο εξηλεκτρισμός.  Τα ηλεκτρικά (μηδενικών ρύπων) οχήματα, που πλέον όλοι εξελίσσουν, προφανώς είναι σε θέση να μειώσουν δραματικά το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων, ωστόσο λόγω της αυξημένης τιμής τους δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Ούτε υπάρχει επαρκής υποδομή ακόμη και στα πιο προηγμένα κράτη και βέβαια δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη, όλα τα οχήματα να γίνουν ηλεκτρικά. Τα υβριδικά οχήματα ήρθαν ώστε να γεφυρώσουν δύο αντίθετους κόσμους: Αυτόν της εσωτερικής καύσης και της ηλεκτροκίνησης. Τι είναι ένα υβριδικό αυτοκίνητο; Τι είδη υπάρχουν και πως λειτουργεί κάθε ένα από αυτά;

Τι είναι το υβριδικό αυτοκίνητο;
Τα πράγματα είναι απλά: Υβριδικό λέγεται το αυτοκίνητο, που χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες. Οι τελευταίοι συνεπικουρούν το έργο του συμβατικού κινητήρα με αποτελέσματα στο τέλος να απαιτείται λιγότερο καύσιμο για την κίνησή του οχήματος και κατά συνέπεια να εκλύονται λιγότεροι ρύποι στην ατμόσφαιρα.

Τα κλασικά ή αυτόνομα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες, που χρειάζονται για την αποθήκευση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία προέρχεται είτε από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, είτε τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ως γεννήτρια. Τα Plug-In υβριδικά έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες, που φορτίζονται και από την πρίζα διαθέτοντας αισθητά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία, αλλά και τιμή αγοράς σε σχέση με τα κλασικά αυτόνομα υβριδικά. Τα τελευταία φαντάζουν σήμερα ως  η μόνη ρεαλιστική λύση για την ομαλή μετάβαση από τη συμβατική καύση στην ηλεκτροκίνηση και τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Είναι τα πλέον προσιτά σε αγορά  «καθαρά» αυτοκίνητα της αγοράς. Ένα υβριδικό Toyota Yaris σήμερα κοστίζει στην Ελλάδα από μόλις 16.080 ευρώ!

Η ιδέα του υβριδικού είναι καινούργια;
Όχι! Για την ακρίβεια είναι 120 ετών, μιας και το πρώτο υβριδικό δημιουργήθηκε το 1899 από τον  Ferdinand Porsche (ναι, ναι, αυτόν που καταλάβατε) όταν αυτός ήταν εργαζόμενος στην εταιρία Jacob Lohner & Co. Το Lohner-Porsche ήταν ένα μοντέλο με βενζινοκινητήρα που έδινε κίνηση σε μία γεννήτρια. Η τελευταία παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια, που αποθηκευόταν σε μπαταρίες με σκοπό αυτή να καταναλωθεί από δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούσαν τους εμπρός τροχούς. Το Lohner-Porsche παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Απρίλιο του 1900. Όπως είναι λογικό στη συνέχεια υπήρχαν αρκετοί που πειραματίστηκαν με την υβριδική τεχνολογία, ωστόσο η επανάσταση ήρθε από την Toyota, η οποία παρουσίασε το 1η γενιάς Prius το 1997. Δεν κάνει καθόλου εντύπωση η επιλογή του ονόματος για το ιαπωνικό μοντέλο: Prius στα λατινικά σημαίνει «αυτός που προηγείται» και σίγουρα ταίριαζε απόλυτα σε αυτό το μοντέλο-σταθμό. H Toyota πίστεψε, εξέλιξε και επένδυσε στην αυτόνομη υβριδική τεχνολογία πιο πολύ από κάθε άλλο κατασκευαστή. Η ιστορία την δικαίωσε και η ιαπωνική φίρμα έχει μέχρι σήμερα πάνω από 14.000.000 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών μοντέλων στο ενεργητικό της, από τις οποίες τα 2,5 εκατομμύρια πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη. Η Toyota θεωρεί πως η υβριδική τεχνολογία είναι η απάντηση στο diesel μιας και προσφέρει ανάλογη οικονομία κίνησης χωρίς όμως τον πονοκέφαλο των επικίνδυνων NOx, που προέρχονται από την καύση του πετρελαίου.

Γιατί αυτόνομο υβριδικό;
Γιατί είναι σήμερα η πιο ρεαλιστική και οικονομικά προσιτή επιλογή ώστε να έχει κανείς σεβαστό όφελος από τη χρήση της υβριδικής τεχνολογίας.
 
+ Κατανάλωση σε αστικές συνθήκες, δεν απαιτεί καμία ειδική ενέργεια ή χειρισμό από τον οδηγό του, κόστος σε σύγκριση με τα τα Plug-In και τα αμιγώς ηλεκτρικά 
- Θόρυβος στην επιτάχυνση, αύξηση βάρους, υποδεέστερες επιδόσεις 


Τα κλασικά ή αυτόνομα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες, που χρειάζονται για την αποθήκευση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία προέρχεται είτε από την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, είτε τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ως γεννήτρια. Όχι όμως από φόρτιση με πρίζα, όπως τα Plug-In.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

KIA
Mototriti.gr