Με ένα κλικ θα ελέγχει τέλη, ασφάλεια και ΚΤΕΟ η Τροχαία και θα γράφει τους παραβάτες. 1,2 εκατ. Έλληνες δεν περνάνε ΚΤΕΟ, δηλαδή 400 εκατ. ευρώ χασούρα & «χάροι» που κυκλοφορούν στους δρόμους. Το ήξερες ότι στα ελληνικά ΚΤΕΟ κόβονται μόνο 5 αυτοκίνητα στα 100, ενώ στην Γερμανία 35;
Το ηλεκτρονικό «φακέλωμα» των οχημάτων στην χώρα μας έρχεται με την ενεργοποίηση της νέας ψηφιακής πύλης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (myAADE), που αναμένεται να φέρει πολλές αλλαγές σε όσα ξέραμε μέχρι σήμερα για τους ελέγχους της Τροχαίας αναφορικά με την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, την ασφάλιση του οχήματος και τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.
Η νέα ψηφιακή πύλη myAADE θα έχει στην φαρέτρα της δύο εφαρμογές, τις «MyAuto» και «Audit-Car» μέσα στις οποίες θα υπάρχει ένας ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε όχημα που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία του, από την άδεια κυκλοφορίας έως την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το ιστορικό τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος και το εάν αυτό είναι ασφαλισμένο ή όχι.
Η πρώτη εφαρμογή «MyAuto» θα είναι προσβάσιμη από τους ιδιοκτήτες για να έχουν συγκεντρωμένα όλα τα δεδομένα σχετικά με το όχημά τους, ενώ η δεύτερη «Audit-Car» απευθύνεται στους αστυνομικούς, οι οποίοι με λίγα κλικ από τις οθόνες των κινητών ή των tablet τους θα μπορούν να δουν τα πάντα για το όχημα που ελέγχουν. Έτσι, ο έλεγχος θα γίνει πλέον ευκολότερος από ποτέ για τους τροχονόμους, ενώ οι παραβάσεις θα βεβαιώνονται online και θα καταχωρούνται στην πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα οποία δημοσιεύονται στην «Καθημερινή», 1 στα 4 αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ συνολικά περίπου 1,2 εκατομμύρια Έλληνες δεν περνάνε ΚΤΕΟ εμπρόθεσμα, με αποτέλεσμα από τη μία να υπάρχει περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ χασούρα για τα κρατικά ταμεία και το σημαντικότερο να κυκλοφορούν «χάροι» στους ελληνικούς δρόμους. Σημαντικό στοιχείο που αποκαλύπτεται επίσης στο δημοσίευμα της «Κ» είναι το ποσοστό το οχημάτων που «κόβονται» στους τεχνικούς ελέγχους στην χώρα μας. Μόλις 4,5% (δηλαδή περίπου 5 από τα 100 αυτοκίνητα) απορρίπονται στα ελληνικά ΚΤΕΟ, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός στην Γερμανία φτάνει περίπου στα 35 οχήματα στα 100 (35,5%).
Τι πρόστιμο πληρώνω για ΚΤΕΟ ή ανασφάλιστο Σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου από ΚΤΕΟ το πρόστιμο ανέρχεται σε 16 ευρώ για καθυστέρηση έως 30 ημέρες, σε 33 ευρώ για καθυστέρηση από 30 ημέρες έως έξι μήνες και σε 65 ευρώ για καθυστέρηση που ξεπερνάει τους έξι μήνες. Ο νέος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει αυστηροποίηση των προστίμων, καθώς το χαμηλό ύψος τους δεν φαίνεται να οδηγεί εγκαίρως τους ιδιοκτήτες στα ΚΤΕΟ. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των τουλάχιστον 1,2 εκατ. ιδιοκτητών που κυκλοφορούν ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, υπολογίζεται ότι τα ανασφάλιστα Ι.Χ. ανέρχονται σε 650.000. Η πρόκληση δε ατυχήματος από ανασφάλιστο όχημα επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και σε υποτροπή για τρία χρόνια. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο του οχήματος νωρίτερα εάν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα. Επίσης επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, 500 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τι πληροφορίες έχω online μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «myAuto»
την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,
την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας,
την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,
το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,
τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,
τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,
τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και
την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Φυσικά στις ίδιες πληροφορίες θα έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Audit-Car», αφού οι προαναφερόμενες ψηφιακές υπηρεσίες θα συνδέονται με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.