ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το «Made in Italy» είναι συνώνυμο της μόδας, της υψηλής αισθητικής και της σχεδίασης.

Φεύγει η FIAT από την Ιταλία;

6.014 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2018)

Τι σημαίνει το «Made in Italy» για ένα αυτοκίνητο; Τι ετοιμάζει η Fiat για τα μοντέλα της;

Πόση σημασία έχει το Made in Italy για ένα αυτοκίνητο; Η Fiat φαίνεται να πιστεύει ότι η αξία του είναι μεγάλη και έτσι ετοιμάζεται να το κρατήσει για τα πιο premium μοντέλα του ομίλου, στέλνοντας όλα τα Fiat για παραγωγή εκτός Ιταλίας. Είναι όμως έτσι;

Το «Made in Italy» είναι συνώνυμο της μόδας, της υψηλής αισθητικής και της σχεδίασης. Στα σήματα χώρας προέλευσης έχει την δική του αξία, όμως στα αυτοκίνητα, τουλάχιστον μέχρι τώρα, και με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν έπαιζε κάποιο ρόλο.

Οι εξαιρέσεις φυσικά έχουν να κάνουν με την Ferrari και την Lamborghini. Στις δύο πλέον premium μάρκες της χώρας, το «Made in Italy» είναι μέρος της ταυτότητάς τους, μέρος της ιστορίας τους και φυσικά μέρος της γοητείας τους. Όμως μέχρι σήμερα, αυτό το σήμα το μοιράζονταν με μοντέλα όπως το Fiat Panda, και Punto, και την Alfa Romeo Mito. Μέχρι σήμερα.

Ο όμιλος Fiat αναδιαρθρώνει την παραγωγή του και κρατάει το «Made in Italy» για τις μάρκες που έχουν premium χαρακτήρα, δηλαδή την Maserati, την Alfa Romeo και την Jeep. Το Panda θα παράγεται πλέον μόνο στην Πολωνία, μαζί με το 500 και την Lancia Ypsilon, ενώ το Punto τελειώνει μετά από 13 χρόνια παραγωγής, μαζί με την Mito 10 χρόνια μετά το λανσάρισμά της.

Η λογική αυτή έχει τρία σκέλη. Πρώτον τα μοντέλα που θα παράγονται στην Ιταλία θα έχουν κοινά μηχανικά μέρη, και σύντομα ηλεκτρικούς κινητήρες, άρα θα επωφελούνται από τη συγκέντρωση της παραγωγής (και των κατασκευαστών επιμέρους τμημάτων) σε μία χώρα.

Δεύτερον θα έχουν όφελος από τον premium χαρακτήρα του «Made in Italy», τόσο σε επίπεδο μάρκετινγκ, όσο και ουσίας. Τα ιταλικά εργοστάσια, ως μέρος του νέου τομέα παραγωγής θα μοιράζονται κοινές εφαρμογές ποιότητας και πιστοποίησης.

Τέλος με τα μικρότερα μοντέλα της Fiat στην Πολωνία και την Τουρκία, τα κόστη παραγωγής θα μειωθούν με όφελος στα κέρδη που είναι πολύ πιεσμένα για τις μη premium μάρκες.

Εσείς όμως τι λέτε; Είναι το «Made in Italy» ένα στοιχείο που θα ανεβάσει τις premium ιταλικές μάρκες στην αγορά; Και η (μάρκα) Fiat; Χάνει ή μήπως κερδίζει από αυτή την κίνηση;

Autotriti.gr
TASEIS LPG 2025