Με τον τραγικό θάνατο του επικεφαλής του ομίλου Fiat-Chrysler (FCA), Σέρτζιο Μαρκιόνε, κλείνει ένας κύκλος για τις ιταλικές μάρκες. Πως είναι όμως η Fiat σήμερα, τι κατεύθυνση της έδωσε ο εκλιπών και πως συγκρίνεται με τη Fiat των προηγούμενων ετών;
Αν κάτι χαρακτήριζε τον Μαρκιόνε, αυτό ήταν η αποφασιστικότητα για αλλαγές χωρίς να λογαριάζει παραδόσεις, και εμμονές στο παρελθόν. Μια ματιά στο που ήταν ο όμιλος πριν αναλάβει τα ηνία, και που είναι σήμερα αρκεί.
Η Fiat σήμερα είναι μέλος του ομίλου που περιλαμβάνει τρεις ιταλικές μάρκες (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) και τέσσερις αμερικανικές μάρκες (Jeep, Chrysler, Dodge, Ram). Χωρίς να λογαριάζουμε τη Ferrari που είναι σε φάση αυτονόμησης, αλλά πολύ κοντά στον όμιλο.
Στα αμέσως προηγούμενα χρόνια ο όμιλος έχασε (ή έσβησε) την Lancia, μείωσε τις γκάμες σε τρεις μάρκες και αύξησε τις γκάμες σε τέσσερις. Έτσι η Fiat, Chrysler και Dodge βρέθηκαν με μόλις μία χούφτα μοντέλα, ενώ η Jeep, Maserati, Alfa Romeo και Ram (pickup) άνθισαν με νεά μοντέλα και τοποθετήσεις στην αγορά.
Η αλλαγή στον όμιλο έχει να κάνει με μία απλή, και σκληρή συνειδητοποίηση. Αν δεν είσαι premium δεν επιβιώνεις. Έτσι το όραμα του Μαρκιόνε ήταν να κάνει τον όμιλο premium. Σήμερα το 65% των εσόδων προέρχονται από την Jeep, την Alfa Romeo, την Maserati και την Ram, αφήνοντας τις άλλες τρεις μάρκες να προσθέτουν μόλις 13% με τα επαγγελματικά να συμπληρώνουν την εικόνα.
Ο όμιλος οραματίζεται τις τέσσερις αυτές μάρκες να φτάσουν το 80% των εσόδων μέχρι το 2022, με παγκόσμια απήχηση, αφήνοντας τις άλλες σε τοπικές αγορές, με ειδικά μοντέλα. Έτσι η Chrysler και η Dodge με δύο μοντέλα ανά μάρκα θα προσφέρουν MPV και muscle cars αντίστοιχα στην Αμερική, ενώ η Fiat θα μείνει ουσιαστικά με το 500 και την γκάμα του στην Ευρώπη.
Ειδικά για τη Fiat το επίκεντρο της προσπάθειας θα είναι το ηλεκτρικό 500, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το Panda και το Tipo εκτός της γκάμας αυτής. Ο Μαρκιόνε είχε ξεκόψει πως δεν θα υπάρξει νέο Punto, οπότε και με το τέλος του μοντέλου πριν λίγους μήνες, δεν θα δούμε μικρό Fiat ξανά.
Είναι καλύτερα όμως έτσι για τη Fiat; Μήπως η έμφαση στο premium μέσα από το 500 την έκανε και πάλι κερδοφόρα, αλλά της στέρησε και τα μοντέλα που συνηθίσαμε να περιμένουμε; Τι λέτε; πως βρίσκετε εσείς τον όμιλο και τη Fiat μετά από αυτά τα χρόνια;
οσο και αν όλα αυτά είναι αντικείμενα ή μερος της οικονομίας με πολυεθνικες κερδη και αγοραπωλησίες..η αυτοκινηση και η μοτοκινηση δεν μπορει να ξεκοπεί εντελώς από το συναισθημα..είναι κατι άλλο , δεν είναι ψυγεία και πλυντήρια, και εμεις σαν μεσογεικαός λαός ..περισσοτερο με τους Ιταλους ταιρθάζουμε παρα με Γερμανούς Κορεατες και Ιάπωνες... Πόσοι ¨Ελληνες δεν ειχαν ΦΙΑΤ στη κατοχή τους από τις αρχες τις δεακετιας του 60 ..ΦΙΑΤ 127 , 124 , 124 σορ κουπε ...128 Βερλινεττα αργοτερα Ουνο Ριτμο….και το αδικιμένο σε πωλήσεις ΦΙΑΤ Χρώμα....και σπορ κουπε Πινιφαρινα ...Φτηνα σε αγορα και σε συντηρηση ..ελαφρια με χωρους και ασφάλεια όταν τα Γιαπωνέζικα και Γερμανικά ειχαν πίσω κινηση με σουστες.. τι να λεμε τωρα..ΜΑκαρι να ξαναβγάλει φτηβου κοστους αλλά όχι χαμηλής ποιοτητας αυτοκίνητα, μακαρι να ξεφυγει από την παραγωγή που έχει στην Τουρκία...Ελπίζω και στην αλφα να ξαναβγάλει προσιτα αυτοκίνητα όπως τα αλφα σουντ ..αυτοκίνητα αναφορας ...αν ειχαν λιγο καλυτερη ποιοτητα κατασκευής....
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το Panta προέρχεται από το ονοματεπώνυμο μου και δεν αφορά το δημοφιλές και προσφιλές Panda.
Υπάρχει μια γενική τάση στην αυτοκίνητο βιομηχανία, να προσανατολίζεται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, απορρίπτοντας σιγά σιγά αυτοκίνητα της "μικρής" λιανικής. Φαίνεται σιγά σιγά ότι η ανάγκη για υψηλή κερδοφορία ξεπερνά την ανάγκη για επένδυση σε τεχνολογία αιχμής. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ gadgetοτεχνολογία, αλλά τεχνολογία κατασκευής οχημάτων. Έτσι βλέπουμε εταιρείες να απορροφούνται ή να συνεργάζονται πάνω σε κοινές πλατφόρμες για να κατασκευάσουν όχι ένα διαρκές καταναλωτικό αγαθό, αλλά κάτι αναλώσιμο με μια πρόσκαιρη προσωπικότητα. Και δυστυχώς οι ίδιες οι εταιρείες έχουν γίνει έρμαια σκοπιμοτήτων. Προσωπικά δεν σκέφτομαι να αλλάξω το 15 ετών punto που έχω όσο βρίσκω ανταλλακτικά και μηχανικούς που αγαπάνε τη δουλειά τους για να το συντηρούν. Κι αν κάποιος μου πει για τον δήθεν ρυπογόνο κινητήρα και άλλες τέτοιες αηδίες, να τονίσω ότι το συνολικό μου ενεργειακό /περιβαλλοντικό μου αποτύπωμα είναι συνολικά μικρότερο από συνολικό αποτύπωμα καταστροφής /ανακύκλωσης και κατασκευής νέου οχήματος. Φτάσαμε να αλλάζουμε αυτοκίνητα πιο γρήγορα από το ψυγείο και την τηλεόραση μας! Ήμαρτον.
Ένας επανασχεδιασμός για μεγαλύτερη ασφάλεια, άντε και κανένα ηλεκτρονικό καλούδι είναι υπεραρκετά για να κρατήσουν στην αγορά μικρά και φθηνά μοντέλα, με αξιόλογες πωλήσεις. Πρέπει να διαχωριστεί ο ρόλος των εταιρειών. Κάποιοι μπορούν να πρωτοπορούν σε έρευνα και τεχνολογία, εισπράττοντας αυτό το κόστος, και κάποιοι πρέπει να ακολουθούν διαφορετικό μονοπάτι.
Δεν είναι όλοι για όλα και δεν είναι όλα για όλους!
...για εμένα προσωπικά 'ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ Η ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ' της ferrari... ας παραμείνει στον όμιλο σε μεγάλο ποσοστό και όποιοι επιθυμούν μπορούν να επενδυουν ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΝΟΙΕΣ, Κ.Τ.Λ. ότι θα χάσουν τα της επένδυσής τους... όσο για την lancia 'ΕΓΚΛΗΜΑ' διαρκές να μην υπάρχουν οι συνέχειες των παλαιότερων μοντέλων της σε σύγχρονη εκτέλεση... μπορούν να βγάλουν και ακριβά και οικονομικά οχήματα ΜΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ αν κάνουν χειρουργικές κινήσεις... ΚΑΛΟ ΤΟ ΟΤΙ ΤΕΛΕΙΩΣΑ HARVARD, κ.τ.λ. εξ' ολοκλήρου ή θεματικές ενότητες, κ.τ.λ. όμως και η ψυχολογία του συναισθήματος ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ... ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΑΡΩΝ...
οσο και αν όλα αυτά είναι αντικείμενα ή μερος της οικονομίας με πολυεθνικες κερδη και αγοραπωλησίες..η αυτοκινηση και η μοτοκινηση δεν μπορει να ξεκοπεί εντελώς από το συναισθημα..είναι κατι άλλο , δεν είναι ψυγεία και πλυντήρια, και εμεις σαν μεσογεικαός λαός ..περισσοτερο με τους Ιταλους ταιρθάζουμε παρα με Γερμανούς Κορεατες και Ιάπωνες... Πόσοι ¨Ελληνες δεν ειχαν ΦΙΑΤ στη κατοχή τους από τις αρχες τις δεακετιας του 60 ..ΦΙΑΤ 127 , 124 , 124 σορ κουπε ...128 Βερλινεττα αργοτερα Ουνο Ριτμο….και το αδικιμένο σε πωλήσεις ΦΙΑΤ Χρώμα....και σπορ κουπε Πινιφαρινα ...Φτηνα σε αγορα και σε συντηρηση ..ελαφρια με χωρους και ασφάλεια όταν τα Γιαπωνέζικα και Γερμανικά ειχαν πίσω κινηση με σουστες.. τι να λεμε τωρα..ΜΑκαρι να ξαναβγάλει φτηβου κοστους αλλά όχι χαμηλής ποιοτητας αυτοκίνητα, μακαρι να ξεφυγει από την παραγωγή που έχει στην Τουρκία...Ελπίζω και στην αλφα να ξαναβγάλει προσιτα αυτοκίνητα όπως τα αλφα σουντ ..αυτοκίνητα αναφορας ...αν ειχαν λιγο καλυτερη ποιοτητα κατασκευής....
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το Panta προέρχεται από το ονοματεπώνυμο μου και δεν αφορά το δημοφιλές και προσφιλές Panda. Υπάρχει μια γενική τάση στην αυτοκίνητο βιομηχανία, να προσανατολίζεται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, απορρίπτοντας σιγά σιγά αυτοκίνητα της "μικρής" λιανικής. Φαίνεται σιγά σιγά ότι η ανάγκη για υψηλή κερδοφορία ξεπερνά την ανάγκη για επένδυση σε τεχνολογία αιχμής. Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ gadgetοτεχνολογία, αλλά τεχνολογία κατασκευής οχημάτων. Έτσι βλέπουμε εταιρείες να απορροφούνται ή να συνεργάζονται πάνω σε κοινές πλατφόρμες για να κατασκευάσουν όχι ένα διαρκές καταναλωτικό αγαθό, αλλά κάτι αναλώσιμο με μια πρόσκαιρη προσωπικότητα. Και δυστυχώς οι ίδιες οι εταιρείες έχουν γίνει έρμαια σκοπιμοτήτων. Προσωπικά δεν σκέφτομαι να αλλάξω το 15 ετών punto που έχω όσο βρίσκω ανταλλακτικά και μηχανικούς που αγαπάνε τη δουλειά τους για να το συντηρούν. Κι αν κάποιος μου πει για τον δήθεν ρυπογόνο κινητήρα και άλλες τέτοιες αηδίες, να τονίσω ότι το συνολικό μου ενεργειακό /περιβαλλοντικό μου αποτύπωμα είναι συνολικά μικρότερο από συνολικό αποτύπωμα καταστροφής /ανακύκλωσης και κατασκευής νέου οχήματος. Φτάσαμε να αλλάζουμε αυτοκίνητα πιο γρήγορα από το ψυγείο και την τηλεόραση μας! Ήμαρτον. Ένας επανασχεδιασμός για μεγαλύτερη ασφάλεια, άντε και κανένα ηλεκτρονικό καλούδι είναι υπεραρκετά για να κρατήσουν στην αγορά μικρά και φθηνά μοντέλα, με αξιόλογες πωλήσεις. Πρέπει να διαχωριστεί ο ρόλος των εταιρειών. Κάποιοι μπορούν να πρωτοπορούν σε έρευνα και τεχνολογία, εισπράττοντας αυτό το κόστος, και κάποιοι πρέπει να ακολουθούν διαφορετικό μονοπάτι. Δεν είναι όλοι για όλα και δεν είναι όλα για όλους!
...για εμένα προσωπικά 'ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ Η ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ' της ferrari... ας παραμείνει στον όμιλο σε μεγάλο ποσοστό και όποιοι επιθυμούν μπορούν να επενδυουν ΔΙΧΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΝΟΙΕΣ, Κ.Τ.Λ. ότι θα χάσουν τα της επένδυσής τους... όσο για την lancia 'ΕΓΚΛΗΜΑ' διαρκές να μην υπάρχουν οι συνέχειες των παλαιότερων μοντέλων της σε σύγχρονη εκτέλεση... μπορούν να βγάλουν και ακριβά και οικονομικά οχήματα ΜΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ αν κάνουν χειρουργικές κινήσεις... ΚΑΛΟ ΤΟ ΟΤΙ ΤΕΛΕΙΩΣΑ HARVARD, κ.τ.λ. εξ' ολοκλήρου ή θεματικές ενότητες, κ.τ.λ. όμως και η ψυχολογία του συναισθήματος ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ... ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΑΡΩΝ...