11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ford Fiesta 1,0 Sport VS VW Polo BlueGT
22.117 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2013)
Με «γκάζια», δυναμική συμπεριφορά και λογική κατανάλωση καυσίμου, οι δύο μικροί πύραυλοι του συγκριτικού μας αποδεικνύουν ότι, η κατηγορία των μικρών GT ζει και βασιλεύει!
Οι νέας γενιάς μικροί turbo κινητήρες διαθέτουν «ψυχή», εκτός βέβαια από χαμηλή κατανάλωση, με αποτέλεσμα όταν αυτοί συνδυάζονται με μικρά και ελαφριά αμαξώματα, να προσφέρουν επιδόσεις και οδηγικές συγκινήσεις αντίστοιχες πολύ ακριβότερων προτάσεων. Εάν μάλιστα συνοδευτούν και από τις αντίστοιχες σπορ επεμβάσεις στην ανάρτηση και στους τροχούς των αυτοκινήτων που τους φέρουν, όπως στην περίπτωση των εκδόσεων Sport του Ford Fiesta και BlueGT του VW Polo, τότε το τελικό αποτέλεσμα κεντρίζει και προκαλεί, δημιουργώντας ένα πολύ ενδιαφέρον δίλημμα επιλογής…
Είναι σπορ και το δείχνουν
Αμφότερα τα δύο μικρά μοντέλα φωνάζουν το διαφορετικό της επιλογής, με το γνωστό αμάξωμα των Fiesta και Polo να αποκτά τις απαραίτητες αισθητικές επεμβάσεις που τους προσδίδει μια πιο δυναμική εμφάνιση. Έτσι, στην περίπτωση του Fiesta ξεχωρίζουν οι αλλαγμένοι και πιο «άγριοι» προφυλακτήρες (ο πίσω και με διαχύτη), τα πλαϊνά σπόιλερ, η ευδιάκριτη πίσω αεροτομή και οι πολυάκτινες ζάντες 16 ιντσών.
Το Polo BlueGT από την πλευρά του χαρακτηρίζεται από τον ειδικό μπλε χρωματισμό του αμαξώματος, τους σπορ προφυλακτήρες και τα πλευρικά μαρσπιέ, τη διακριτική πίσω αεροτομή, την διπλή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και τις 17άρες ζάντες αλουμινίου. Συνολικά, το μοντέλο της VW δείχνει περισσότερο το διαφορετικό της έκδοσης έναντι του Fiesta, ωστόσο το μικρό Ford κερδίζει αισθητικά τις εντυπώσεις με τις περισσότερες καμπύλες και ακμές του.
Fiesta για Value for Money
Μετά τις νέες μειωμένες τιμές της αντιπροσωπείας, το 3θυρο Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 125 PS Sport έρχεται για να εκτοξεύσει το Value for Money της επιλογής κοστίζοντας μόνο 14.205 ευρώ. Σε αυτή την τιμή μάλιστα, περιλαμβάνεται ένας πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουμε και τους συνολικά 7 αερόσακους. Το Polo από την πλευρά του κοστίζει 2.400 ευρώ περισσότερα και διατίθεται με λιγότερους αερόσακους (4 συνολικά) από ό,τι το Fiesta, χάνοντας στη σύγκριση του Value for money παρά τα περισσότερα άλογά του.
Κινητήρες-Κιβώτια: Ψυχωμένος ο EcoBoost – Εντυπωσιακές επιδόσεις από τον TSI
EcoBoost VS ACT
Οι δύο κινητήρες των αυτοκινήτων του συγκριτικού μας μπορούν να υπερηφανεύονται ότι είναι από τους πιο τεχνολογικά προηγμένους βενζινοκινητήρες του σήμερα. Ξεκινώντας με τον μικρότερο εξ αυτών, το 1.000άρη EcoBoost του Fiesta, εδώ έχουμε ένα turbo μοτέρ 3 κυλίνδρων τοποθετημένους στη σειρά, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο αλλά και Σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Το χαρακτηριστικό του εν λόγω κινητήρα αποτελεί το γεγονός ότι, οι διαστάσεις του και κατά συνέπεια το βάρος του, έχουν κρατηθεί στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα, ενώ παράλληλα μέσω πολλών τεχνολογικών εφαρμογών, έχει επιτευχθεί η μείωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα των κραδασμών και του θορύβου που παράγουν συνήθως οι 3κύλινδροι κινητήρες.
Στην περίπτωση του VW Polo BlueGT από την άλλη, εδώ έχουμε ένα πιο «ορθολογικό» μοτέρ 4 κυλίνδρων και 16 βαλβίδων, το οποίο βασίζεται πάνω στο γνωστό άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα TSI (με turbo) του Ομίλου VW. Ενσωματώνει παράλληλα το νέο Σύστημα Active Cylinder Management (ACT), το οποίο διακόπτει τη λειτουργία των 2 εκτός των 4 κυλίνδρων (και πιο συγκεκριμένα των 2 και 3 κατά σειρά), ώστε να μειώσει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο σε «ήπιους» ρυθμούς.
Απόδοση-Επιδόσεις
Η ισχυρότερη έκδοση του 1.000άρη EcoBoost βενζινοκινητήρα που εφοδιάζει το Ford Fiesta Sport ταιριάζει γάντι με το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης. Αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής, με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.400 σ.α.λ. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό τραβάει από χαμηλά, γεμίζει μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ., ενώ προσφέρει αρκετά γρήγορες επιδόσεις με κορωνίδα το 0-100 χλμ./ώρα που πέφτει κάτω από τα 10 δλ.
Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι 5 σχέσεων, με σχετικά μακριά κλιμάκωση που βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης, αν και με βάση τις δυνατότητες του κινητήρα εμείς θα προτιμούσαμε ένα πιο σφιχτό 6άρι. Το PoloBlueGT από την άλλη διαθέτοντας 15 άλογα παραπάνω και 40% περισσότερη ροπή από τον EcoBoost, προσφέρει πολύ πιο γρήγορες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. αλλά και εντυπωσιακά γρήγορες ρεπρίζ.
Χαρακτηριστικό του κινητήρα αυτού και η γραμμική απόδοση της δύναμης ως απόρροια της άφθονης διαθέσιμης ροπής, ενώ το κιβώτιο με 6 σχέσεις είναι αρκούντως σφιχτό στην κλιμάκωσή του.
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2
Ιδιαίτερα οικονομικός σε κατανάλωση είναι ο 1.000άρης EcoBoost του Ford Fiesta Sport, με βάση τα μόλις 4,3 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η εταιρεία. Στην πράξη βέβαια το νούμερο αυτό για να επιβεβαιωθεί απαιτεί ήπιους ρυθμούς και σωστή διαχείριση της ροπής και του… πατήματος του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό του αυτοκινήτου.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, ο EcoBoost είναι πιο οικονομικός από τον πιο ισχυρό TSI του Polo Blue GT, ο οποίος στην εργοστασιακή μέτρηση καταναλώνει 0,3 λτ./100 χλμ., ενώ και στην πράξη υπάρχει διαφορά σχεδόν 0,5 λτ. ανά 100 χλμ. Στις εκπομπές ρύπων, με τα 99 γρ. CO2 που εκπέμπει ο EcoBoost, απαλλάσσει το Fiesta Sport από την ανάγκη καταβολής τελών κυκλοφορίας.
Εσωτερικό-Χώροι: Με περισσότερο σπορτίφ στοιχεία το Polo BlueGT
Τα εσωτερικά των δύο αυτοκινήτων έρχονται με σπορτίφ επεμβάσεις που τονίζουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης, με αυτό του Polo BlueGT να προβάλει περισσότερο το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου έναντι αυτού του Fiesta Sport.
Συναντούμε λοιπόν στο γνώριμο και ποιοτικό εσωτερικό του Polo, όμορφα ημιδερμάτινα μπάκετ καθίσματα σε μπλε-μαύρο-γκρι χρωματισμό, μαύρη εσωτερική επένδυση της οροφής, σπορ 3άκτινο flat-bottom τιμόνι με λογότυπο «GT», δερμάτινη επένδυση επιλογέα ταχυτήτων, πίνακα οργάνων προερχόμενο από το κορυφαίο Polo GTI, αλλά και μαύρη επένδυση στην κεντρική κονσόλα.
Στο Fiesta Sport από την άλλη, τα σπορ καθίσματα σε κόκκινο-γκρι χρώμα, το δερμάτινο τιμόνι, χειρόφρενο και επιλογέας ταχυτήτων, αλλά και τα σπορ πεντάλ, δίνουν μια σπορτίφ αύρα στο γνωστό μοντέρνο εσωτερικό του μικρού μοντέλου της Ford. Ποιοτικά, αμφότερα τα δύο μοντέλα διαθέτουν μαλακά στην αφή υλικά που ντύνουν το ταμπλό τους, ωστόσο το φινίρισμα και η συναρμογή στο Polo είναι ελαφρώς πιο προσεγμένα από ό,τι στο εσωτερικό του Fiesta.
Στους χώρους τέλος, το Fiesta κερδίζει σε όλες τις μετρήσεις μας αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με περισσότερη άνεση 4 ενήλικες από ό,τι το Polo, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ του είναι 10 λτ. μεγαλύτερο.
Οδική συμπεριφορά: Μάχη σώμα με σώμα με νικητή το Fiesta
Σπορτίφ προσανατολισμός και για τις δύο κατασκευές στο δρόμο, με τις σπορ αναρτήσεις και τους μεγάλους τροχούς να τα διαφοροποιούν από τις υπόλοιπες εκδόσεις τους. Στη μεταξύ τους σύγκριση, παρά τα λιγότερα άλογα του κινητήρα του, το Fiesta Sport με το εξαιρετικό πλαίσιο και το κορυφαίο –ηλεκτρικό– τιμόνι, εμφανίζεται πιο ευχάριστο στη γρήγορη οδήγηση και με υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης από το Polo BlueGT.
Το τελευταίο, έχοντας ως στάνταρ και το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, έχει μικρές κλίσεις και αντίστοιχα αυξημένη πρόσφυση στις στροφές, ωστόσο το τιμόνι αν και άμεσο, είναι πιο ελαφρύ από αυτό του Fiesta και δεν προσφέρει το ίδιο αίσθημα σιγουριάς. Στα φρένα από την άλλη, το Polo BlueGT υπερέχει τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα απαιτώντας 1,2 μέτρα λιγότερα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα.
Σημειώστε τέλος ότι και στα δύο αυτοκίνητα το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, αποτρέποντας σε κάθε περίπτωση το παιχνίδισμα με το πίσω μέρος.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD FIESTA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN POLO(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Το Σύστημα ACT διακόπτει τη λειτουργία των 2 εκ των 4 κυλίνδρων του TSI του Polo BlueGT, με στόχο τη συμβολή του στη μείωση της κατανάλωσης.