Είναι το ισχυρότερο μοντέλο της Ford που έχει λανσαριστεί ποτέ στην Ευρώπη! Χρειάζεται κάτι παραπάνω για να «νιώσει» κανείς την μοναδικότητα της νέας Ford Mustang Mach-E GT;
Σίγουρα, οι θύμησες που έρχονται στο νου κάποιου όταν ακούει την λέξη «Mustang» φέρνουν μία ευχάριστη ανάμνηση. Πολλά άλογα, θόρυβος από τον V κινητήρα και ασυναγώνιστη οδηγική απόλαυση συνοδεύουν το θρυλικό αυτοκίνητο της Ford, το οποίο ως Mach 1 καθιέρωσε μία νέα σειρά μοντέλων, τα περίφημα «pony cars». Ωστόσο, επειδή οι εποχές και απαιτήσεις αλλάζουν, η Ford έκανε το επόμενο βήμα, «πατώντας» για πρώτη φορά στην ιστορία της στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Και το έκανε εκκωφαντικά, με την νέα Ford Mustang Mach-E, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της.
Εμείς θα ασχοληθούμε με την κορυφαία έκδοση του SUV-Coupe της εταιρείας, την Ford Mustang Mach-E GT. Από την στιγμή που πρόκειται για το ταχύτερο μοντέλο της Ford που έχει βρεθεί στην Ευρώπη, πρέπει να μάθουμε τι ξεχωριστό κουβαλά. Διότι τα άλογα... φτάνουν και περισσεύουν, τι «παίζει» όμως με το υπόλοιπο περιτύλιγμα;
Ford Mustang Mach-E GT: Το ταχύτερο μοντέλο της Ford που έχει βρεθεί στην Ευρώπη
Δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 487 ίππους και 860 Nm ροπής, με την Ford να κάνει λόγο για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα.
Ναι, οι επιδόσεις της Ford Mustang Mach-E GT είναι το πρώτο σημείο αναφοράς της. Το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας, Ford Performance, έδωσε... ρέστα και κατασκεύασε ένα μοντέλο που στον τομέα των επιδόσεων δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μία βενζινοκίνητη Mustang. Δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) στέλνουν την κίνηση στους τέσσερις τροχούς και αποδίδουν συνδυαστικά 487 ίππους. Στην πράξη, η Ford κάνει λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την ροπή, το θηριώδες νούμερο των 860 Nm είναι άμεσα διαθέσιμο και σε «τινάζει» μόλις πατήσεις βαθιά το πόδι στο γκάζι.
Το «πιστάδικο» προφίλ Untamed Plus ρυθμίζει την παροχή ισχύος και ροπής σε διαδοχικούς γύρους σε μία πίστα, «πειράζοντας» επίσης τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβαση κατά την πίστα.
Φυσικά, δεν αρκούν μόνο οι εκρηκτικές επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο για να το «ζήσεις» όπως θες πραγματικά. Για αυτό και η Ford Performance εξοπλίζει την Mustang Mach-E GT με 3+1 modes οδήγησης. Στην βασική Mustang Mach-E υπάρχουν τα Whisper, Active και Untamed, με την Mach-E GT να επωφελείται από το αποκλειστικό προφίλ οδήγησης Untamed Plus. Το συγκεκριμένο «πιστάδικο» προφίλ ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να προσφέρει σταθερότητα όσον αφορά την παροχή ισχύος και ροπής σε διαδοχικούς γύρους σε μία πίστα, «πειράζοντας» επίσης τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβαση κατά την πίστα. Συν τοις άλλοις, η απόκριση των ηλεκτροκινητήρων είναι πιο άμεση και ο παραγόμενος εσωτερικός ήχος πιο... πορωτικός.
Η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση Magneride περιλαμβάνει μαγνητικά σωματίδια τα οποία αντιδρούν σε πραγματικό χρόνο και μεταβάλλουν την σκληρότητα της ανάρτησης ανά πάσα στιγμή.
Το «στήσιμο» της Ford Mustang Mach-E GT διαφέρει και σε άλλες, εξίσου σημαντικές παραμέτρους. Θέλοντας να εξασφαλίσουν καλύτερη οδική συμπεριφορά, οι μηχανικοί της εταιρείας μείωσαν την απόσταση από το έδαφος κατά 17 χλστ. (130 χλστ. στο σύνολο), αντικαθιστώντας παράλληλα την συμβατική ανάρτηση με την προσαρμοζόμενη μαγνητορροϊκη Magneride. Ουσιαστικά, είναι ένα σύστημα με μαγνητορροϊκό υγρό μέσα στα αμορτισέρ, ειδικά ρυθμισμένο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, το οποίο αντιδρά σε πραγματικό χρόνο και προσαρμόζει την ανάρτηση ανάλογα με τις συνθήκες και το οδόστρωμα. Συγχρόνως, το μοντέλο έχει εξοπλιστεί με ενισχυμένο σύστημα πέδησης της Brembo. Για την ακρίβεια, μπροστά έχει 4πίστονες (κόκκινες) δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους 385 χλστ, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι συγκριτικά με την κλασική Mach-E.
Δεσπόζουν οι 4πίστονες κόκκινες δαγκάνες της Brembo, που συνδυάζονται από αεριζόμενα δισκόφρενα 385 χλστ., μεγαλύτερα από εκείνα της κλασικής Mustang Mach-E.
Σε παροχή ταχυφορτιστή DC 150 kW το SUV της Ford μπορεί να κερδίσει 99 χλμ. αυτονομίας μέσα σε περίπου 10 λεπτά, ενώ η φόρτιση από το 10-80% ολοκληρώνεται σε 45 λεπτά.
Επειδή μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η αυτονομία παίζει σημαίνοντα ρόλο. Στο πάτωμα της Ford Mustang Mach-E GT βρίσκεται η extended range προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου 98,7 kWh, ωφέλιμης χωρητικότητας 88 kWh. Η αποθηκευμένη της ενέργεια αρκεί για αυτονομία γύρω στα 500 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Ταχύτατη είναι και η φόρτιση του SUV της Ford. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα υποστηρίζει ισχύ φορτιστή 10,5 kW, ενώ σε ταχυφορτιστή με άμεσο ρεύμα (DC) η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Κάπως έτσι, στην συγκεκριμένη παροχή μπορεί να κερδίσει 99 χλμ. αυτονομίας μέσα σε περίπου 10 λεπτά, ενώ η φόρτιση από το 10-80% ολοκληρώνεται σε 45 λεπτά.
Από την εξίσωση δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που καθιστούν ξεχωριστή και ιδιαίτερη την Ford Mustang Mach-E GT. Το μοντέλο προσφέρεται αποκλειστικά στους χρωματισμούς Cyber Orange και Grabber Blue που δίνουν πιο σπορτίφ και άγρια αίσθηση, ενώ και η γρίλια διαφέρει χρωματικά από το υπόλοιπο αμάξωμα. Νέες είναι οι ζάντες αλουμινίου, πλέον στις 20 ίντσες, με τις κόκκινες δαγκάνες Brembo, τις αεροδυναμικές εισαγωγές και το λογότυπο «GT» να ολοκληρώνουν το παζλ σχεδίασης. Λιγότερες αλλά ευδιάκριτες είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό. Χαρακτηριστικότερη προσθήκη όλων, τα νέα μπάκετ καθίσματα για καλύτερη στήριξη και οι ενθέσεις δερματίνης στο τιμόνι. Σταθερή η on portrait οθόνη infotainment των 15,5", με τον εξοπλισμό του μοντέλου κάτι παραπάνω από υπερπλήρη (π.χ. με ενσωματωμένο μόντεμ 4G που διευκολύνει τις ενημερώσεις λογισμικού over-the-air).
Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε νέα μπάκετ και φυσικά την τεράστια οθόνη HD 15,5 ιντσών για το Infotainment SYNC 4ης γενιάς.
Η θρυλική Ford GT40 «έσπασε» την κυριαρχία της Ferrari στην πίστα των 24 ωρών στο Λε Μαν, κερδιζοντας δύο φορές (1996 και 1969).
Αφότου ολοκληρώσαμε το «ξεσκόνισμα» της Ford Mustang Mach-E GT που διατίθεται στην ελληνική αγορά από τα τέλη του 2021, ας μάθουμε 2-3 ενδιαφέροντα στοιχεία για το περίφημο συνοδευτικό «GT» (Gran Touring) των μοντέλων Ford. Ίσως το πιο αναγνωρίσιμο όλων να είναι το Ford GT40, το αγωνιστικό που «έσπασε» την κυριαρχία της Ferrari στην πίστα 24 ωρών του Λε Μαν. Ο μύθος «λέει» ότι ο Χένρι Φορντ νευρίασε με το Έντσο Φεράρι και έδωσε εντολή στους μηχανικούς να κατασκευάσουν ένα μοντέλο που θα κερδίσει τον πασίγνωστο αγώνα της γαλλικής πόλης. Και τα κατάφερε δύο φορές (1966, 1969) δίνοντας τέλος στις σερί επικρατήσεις της ιταλικής ομάδας (1960-65). Στο σήμερα, υπάρχει το 2ης γενιάς Ford GT, ένα διθέσιο κεντρομήχανο sports car με έναν 3,5 λίτρων V6 twin-turbo V6 κινητήρα απόδοσης 660 ίππων. Από εκεί και πέρα, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις κατά καιρούς εκδόσεις Mustang GT, μία εκ των οποίων απολαύσαμε και στην ταινία «Need for Speed».