Η κατηγορία των hot-hatch έχει πάρει φωτιά τα τελευταία χρόνια χάρη στις νέες εκδόσεις υψηλών επιδόσεων που λανσάρουν οι εταιρείες για τα μοντέλα τους. Δύο από τα μοντέλα που θα κονταροχτυπηθούν στην κατηγορία των γρήγορων μικρομεσαίων είναι τα Focus ST και Golf GTI και η Ford πιστευει, όπως είναι αναμενόμενο, πως το δικό της δημιούργημα έχει το πάνω χέρι σε αυτή την μονομαχία.
Το αφεντικό της Ford Perforfance στην Ευρώπη, κ. Stefan Meunzinger δήλωσε πως με την κατασκευή του Focus ST, η Ford πέτυχε σημαντικά κατορθώματα. Ο ίδιος αποκάλυψε πως το αυτοκίνητο ήρθε αντιμέτωπο σε δοκιμές με τα νέα Hyundai i30 N, Ηοnda Civic Type R και VW Golf GTI και το συμπέρασμα που έβγαλαν είναι ότι το Focus ST είναι ένα σκαλί καλύτερο από το Golf GTΙ σε κράτημα και επιδόσεις. Ο Meunzinger σημείωσε: «Nαι, κοιτάξαμε τι έκαναν στο Golf GTI αλλά δεν θέλαμε κάτι αντίστοιχο. Θέλαμε ένα αυτοκίνητο που να είναι πολύ πιο κοφτερό και έντονο και νομίζω τα καταφέραμε».
Το νέο Focus STδιατίθεται με δύο επιλογές κινητήρα, αλλά και σε δύο εκδόσεις, (πεντάθυρου hatchback και βάγκον), όπως και ο προκάτοχός του. Στην ισχυρότερη του έκδοση το νέο μοντέλο έχει ως «καρδιά» τον 2,3 λίτρων EcoBoost, ο οποίος προσφέρει 280 ίππους και 420 Nm ροπής, ενώ υπάρχει και η επιλογή του turbodiesel μοτέρ EcoBlue χωρητικότητας 2,0 λίτρων (190 PS και 400 Nm ροπή). Αμφότερα συνοδεύονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και λίγο αργότερα θα έρθει το 7άρι αυτόματο.
Το Golf GTI εξοπλίζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2,0 λίτρων που συνδυάζεται με χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο ή προαιρετικό κιβώτιο DSG επτά ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και τη τεχνολογία «shift-by-wire». Η ισχύς ανέρχεται στους 245 ίππους και στα 370 Nm ροπής.