ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Φωτιά στα καύσιμα! Τώρα θα πάρεις ηλεκτρικό για να γλιτώσεις;

Φωτιά στα καύσιμα! Τώρα θα πάρεις ηλεκτρικό για να γλιτώσεις;

2.656 Επισκέψεις στο άρθρο (2/6/2022)

Πόσα λεφτά γλιτώνεις αν κόψεις το πρατήριο; Και πόσο κοστίζει να φορτίζεις; Και αν δεν μπορείς να φορτίζεις σπίτι, είναι ακόμη οικονομικό; Και η τιμή αγοράς; Είναι τα ηλεκτρικά η λύση στην κρίση των καυσίμων;

Αν δε σε «σώσει» το ηλεκτρικό τώρα με τη βενζίνη στα ύψη, τότε πότε;


Με τα καύσιμα στα ύψη, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακούγεται η λύση. Είναι όμως λύση, ειδικά όταν μαζί με τα καύσιμα έχει αυξηθεί και το ρεύμα; Και ακόμη περισσότερο, όταν η τιμή αγοράς είναι τόσο πολύ υψηλότερη;

Οι μετρήσεις δείχνουν πως για την ίδια χρήση, ένα ηλεκτρικό, μετά τις ανατιμήσεις στα καύσιμα και το ρεύμα, κοστίζει λιγότερο από τα μισά σε χρήση. Δηλαδή ότι πληρώνεις σε βενζίνη, θα πληρώνεις κάτω από τα μισά σε ρεύμα για τα ίδια χιλιόμετρα. Η διαφορά αυτή είναι τεράστια, ειδικά όταν γίνει αναγωγή σε απόλυτα μεγέθη. Στα 15.000 χλμ το χρόνο με 8 λτ/100 μικτή κατανάλωση και 2.20 ευρώ το λίτρο, μιλάμε για πάνω από 1.300 ευρώ το χρόνο διαφορά. Σε βάθος πενταετίας μιλάμε για 6.500 ευρώ, αν οι τιμές, ή μάλλον η διαφορά τους, μείνει στα ίδια επίπεδα.

Όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό. Η διαφορά στο κόστος αγοράς είναι σημαντική. Αν δεις μοντέλα που προσφέρονται σε ηλεκτρικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις, όπως πχ. το Opel Corsa, μιλάμε για 5.000 διαφορά (μαζί με την επιδότηση) στις αντίστοιχες εκδόσεις ιπποδύναμης. Από την άλλη στην περίπτωση του VW Golf με το αντίστοιχο σε μέγεθος ηλεκτρικό ID.3, η διαφορά στις εκδόσεις με τους 150 ίππους είναι μόλις 1.300 ευρώ. Υπάρχουν πάντως και περιπτώσεις μοντέλων, όπως το Peugeot 208, που η αντίστοιχη έκδοση βενζίνης των 130 ίππων φτάνει να ξεπερνά σε τιμή το ηλεκτρικό μοντέλο, χάρη βέβαια στην επιδότηση.

Σε αυτά τα χρήματα δεν μετράμε φυσικά το κόστος εγκατάστασης ενός φορτιστή στο σπίτι, που προσθέτει αρκετά. Και δε μετράμε φυσικά το κόστος φόρτισης εκτός σπιτιού. Γιατί όταν φορτίζεις έξω, εκτός από το ρεύμα (σε υψηλότερη τιμή από την οικιακή), πληρώνεις και την υπηρεσία, αλλά και την ταχύτητα, επιπλέον. Που σημαίνει πως αν κάνεις συχνά φορτίσεις εκτός σπιτιού, η «ψαλίδα» των 1300 ευρώ μικραίνει, και μπορεί να κατέβει ακόμα και κάτω από τα 1000 ευρώ.

Ακόμη περισσότερο πρέπει να σκεφτεί κανείς τη διαφορά στα ακριβά και πολυτελή μοντέλα, όπου η ψαλίδα στην τιμή είναι μεγαλύτερη, αλλά όχι και στην κατανάλωση. Που σημαίνει πως στις μεγαλύτερες κατηγορίες η ηλεκτροκίνηση δεν είναι για οικονομία. Είναι για το περιβάλλον, την τεχνολογία, το νεωτερισμό, αλλά όχι για την οικονομία. Τουλάχιστον όχι αν το αυτοκίνητο έχει αγοραστεί. Αν είναι με χρονομίσθωση, το πράγμα αλλάζει, και εδώ φαίνονται τα σημαντικά οφέλη.

Αν όμως η ηλεκτροκίνηση δεν «σώζει» τα πορτοφόλια μας ούτε τώρα που η βενζίνη είναι στα ύψη, πότε θα το κάνει; Εσύ δεν περίμενες πως τώρα ένα ηλεκτρικό θα ήταν η καλύτερη κίνηση; Και τελικά αν δεν γλιτώνει λεφτά, το σκέφτεσαι ακόμη; Γιατί;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
Citroen