Τι πρέπει να κάνουν οι γαλλικές εταιρείες αν θέλουν να ξαναδούν τα αυτοκίνητά τους να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην αγορά;
Γαλλική επανάσταση
8.022 Επισκέψεις στο άρθρο (28/5/2015)
Τι είναι αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο να φαίνεται πως είναι γαλλικό; Και που πρέπει να επιμείνουν οι Γάλλοι για να πετύχουν;
Τι κάνει ένα αυτοκίνητο να είναι «γαλλικό»; Αν η ίδια ερώτηση γινόταν πριν 30 χρόνια, μια ματιά σε ένα Peugeot 205, ένα Renault 5 ή ένα Citroen Visa θα αρκούσε για να καταλάβει κανείς. Σήμερα όμως;
Βλέπεις το πρόβλημα των Γάλλων είναι πως αυτό που βρήκαν οι Γερμανοί και «έβαλαν» σε κάθε αυτοκίνητό τους για να κάνει «μπαμ» από πού προέρχεται, ακόμη το ψάχνουν. Τι είναι;
Για τους Γερμανούς θα έλεγες πως έχει να κάνει με τη στιβαρή, αυστηρή και λιτή σχεδίαση, την «βαριά» κατασκευή και τη μασίφ ποιότητα, ή τουλάχιστον την εντύπωση των δύο τελευταίων. Όπως και να έχει, κάθε γερμανικό αυτοκίνητο, όσο κι αν διαφέρει από το διπλανό του γερμανικό μοντέλο, έχει μια σειρά χαρακτηριστικών που το κάνουν να φαίνεται προιόν Γερμανίας. Ακόμη κι αν φτιάχνεται αλλού.
Οι Γάλλοι όμως; Που πρέπει να επενδύσουν; Σε ποιόν τομέα των αυτοκινήτων τους πρέπει να δώσουν έμφαση, τι πρέπει να έχει κοινό ένα Renault και ένα Citroen ώστε να φωνάζει αμέσως πως είναι γαλλικό αυτοκίνητο;
Θα περίμενε κανείς για τους Γάλλους αυτό να είναι πιο εύκολο, αφού 30 χρόνια πριν τα γαλλικά μοντέλα ξεχώριζαν ως «γαλλικά» ενώ τα γερμανικά ήταν, πώς να το πούμε ευγενικά, αδιάφορα. Σε αντίθεση με τα γερμανικά μοντέλα, τα γαλλικά αυτοκίνητα τότε είχαν μια φινέτσα, μία χάρη, ήταν κομψά, λεπτεπίλεπτα, καλίγραμμα. Ήταν σικάτα. Μια ματιά σε ένα Peugeot 405 και τη διαφορά που είχε από ένα VW Passat του 1987 αρκεί για να φανεί το χάος.
Τι πουλάει σήμερα όμως το Passat και τι το 508; Τι έγινε; Τι δεν έκαναν οι Γάλλοι και άφησαν τους Γερμανούς να πάρουν την αγορά επάνω τους; Θα έλεγε κανείς πως έχασαν το στιλ. Πως επηρεάστηκαν από τις βαριές γραμμές των Γερμανών και άρχισαν να ακολουθούν ενώ ηγούνταν. Πως κατέληξε ένα μοντέλο με το αίμα της Citroen GS στις φλέβες του στη σημερινή C5; Που πήγε το γονίδιο που έκανε τη Citroen το αστέρι του πύργου του ¶ιφελ και ολόκληρης της Γαλλίας;
Μήπως είναι λοιπόν η ώρα οι Γάλλοι να εστιάσουν στους τομείς που ξεχωρίζουν; Να συνεννοηθούν έστω πως όλα τα γαλλικά μοντέλα πρέπει να έχουν μια «γαλλικότητα».
Τι λέτε; Τι είναι αυτό που θέλουν για να δείχνουν γαλλικά; Τι περιμένετε εσείς και τι θέλετε να δείτε σύντομα;
Η ιδια η φυση του ερωτηματος εξηγει τη γερμανοποιηση της αυτοκινητιστικης μας συνειδησης. Πραγματι παγκοσμιως τα γερμανικα πουλανε ομως οι διαφορες τους με τα υπολοιπα ευρωπαικα δεν ειναι τοσο μεγαλες οσο αποτυπωνονται στα ελληνικα στατιστικα στοιχεια. Τα γαλλικα παραμενουν αξιοπιστα υπερασφαλη και φινετσατα. Εχουν διατηρηση την απαλοτητα στην αναρτηση, την ευγενεια και την τσαχπινια. Αυτο που χρειαζονται οι γαλλοι ειναι να προστατεψουν τις τιμες μεταχειρισμενων και να πληρωνουν περισσοτερα για τη διαφημιση τους. Ειδικα τωρα που ο γερμανικος γιγαντας δειχνει ολο και περισσοτερες αδυναμιες πχ πολο και το λαικο συναισθημα βρισκεται στο ζενιθ της αντιγερμανικοτητας. Αν και διατηρω ενα σκυλι παλιο γερμανικο ομολογω πως κανενα γερμανικο δεν εχει τη φινετσα το παθος και την τσαχπινια των γαλλικων και ιταλικων. Απλως οδηγωντας ενα γερμανικο ικανοποιεις την αναγκη επιδειξης οτι πληρωσες πολλα και την ψευδαισθηση της αξιοπιστιας. Ειδικα στην αξιοπιστια και ασφαλεια σχεδον ολα τα ευρωπαικα ειναι εφαμιλα με πρωτα τα κορεατικα και τα ιαπωνικα. Κλεινοντας ευθυνη για την εικονα οχι των γαλλικων μοντελων αλλα της ελληνικης αγορας, εχουν τα μμε, οι μαρκετιστες και ολοι εμεις που εχουμε συνηθισει σε δυικες θεωριες ασπρο μαυρο και σε κατευθυνομενα αρθρα που ως σκοπο εχουν να ενισχυουν και να κατευθυνουν την υπερκαταναλωτικη μας προδιαθεση ως οντα ανασφαλη και χαζα.
THN AKSIOPISTIA TOUS PROTA APO OLA, SERVICE KAI TIMES ANTALAKTIKON
Καποια μοντελα απο τα συγχρονα γαλλικα ειναι αρκετα φινετσατα (αυτο ειναι υποκειμενικο βεβαια) αλλα δυσκολα θα επελεγα να αγορασω γαλλικο αυτοκινητο. Ο λογος ειναι οτι στην οικογενεια ειχαμε το citroen ZX 1.4 μοντελο 1996. Το ειχε αγορασει o πατερας μου καινουριο και απο την πρωτη μερα ειχε εντελως απαραδεκτα φρενα - φοβοσουν να κυκλοφορησεις μεσα στην κινηση αφου ενα καπως αποτομο σταματημα του μπροστινου ηταν ικανο να σε κανει να "τουμπησεις" πανω του. Μας ειχε συμβει 2-3 φορες ευτυχως με πολυ μικρη ταχυτητα κατα το σταματα ξεκινα μεσα στην πολη. Φυσικα στις μεγαλες ταχυτητες ηταν πολυ επικινδυνο, απλα δε σταματαγε εγκαιρως! Μιλαμε για την απολυτη φρικη!! Η αντιπροσωπεια μας ελεγε οτι το αμαξι ειναι μια χαρα. Απο οτι ειχα ακουσει ειχε αδυναμο σεβρο και αρκετοι το ειχαν αντικαταστησει με μεγαλυτερο απο το διλιτρο. Κατα τη γνωμη μου το φρενο ειναι το Α και το Ω στο αυτοκινητο και δυστυχως το ΖΧ ειχε σοβαρο προβλημα σε αυτο το θεμα. Επισης ειχε πολυ ασαφες κιβωτιο, ο λεβιες ηταν σαν κουλοχερης. Δεν ηταν ζημιαρικο μεχρι τις 100.000 χλμ. Απο εκει και μετα ομως αρχισε να ζηταει. Ισως τα φρενα να ειναι βελτιωμενα πλεον στα αυτοκινητα που βγαζουν τωρα αλλα μετα απο αυτα που εχω βιωσει με το ΖΧ δε θα αγοραζα γαλλικο αυτοκινητο με τιποτα και ειδικα citroen.
Τα γαλλικα ειναι εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων απο τη φυση του επαναστατικα. Για αυτο τα αγαπαμε!!!
απο τα γαλλικα αμαξια περιμενω απλα να παραμεινουν γαλλικα και να μη γερμανοποιηθουν!περσι αγορασα το 508 και με παρεπεμπε οδηγικα στο Α4 παρα σε γαλλικη λιμο.η ποιοτητα εχει αναβαθμιστει εδω και χρονια και η αξιοπιστια επισης.και εχω αγορασει μεχρι τωρα 3 renault και 1 peugeot και μπορω να πω οτι σε σχεση με το astra που ειχα η το swift δε μου εδιναν να καταλαβω οτι κακως στραφηκα προς τη γαλλια.αν με ρωτουσε καποιος ποιο απο τα προηγουμενα μου αμαξια πουχα μου λειπει τοτε θαλεγα το clio willams που ειχα και το daihatsu sirion που μετα λυπης μου αναγκαστηκα να πουλησω περσι.τα γαλλικα αμαξια και λογω παγκοσμιοποιησης εχουν καλυψει την οποια διαφορα ειχαν κατα το παρελθον με το γερμανικο ανταγωνισμο.
Oι Γάλλοι κατα τη γμωμη μου επεσαν στην παγιδα να γερμανοποιησουν τα αυτοκινητα τους, για παραδειγμα το 308 θυμιζει πιο πολυ golf παρα peugeot. Aπο αξιοπιστια ειναι σχετικα καλα τα πραγματα, και απο τεχνολογια επισης. Μη ξεχναμε τις συνεργασιες με γερμανικες εταιρειες στο θεμα κινητηρων κλπ. Επομενως αυτο που τους λειπει ειναι το brand και ειδικοτερα στην ελλαδα που μειονεκτουν σε προωθηση και after sales. Στην ευρωπη μια χαρα τα πανε εξαλλου η psa ανεκαμψε υστερα απο χρονια ζημιων.
Θα έλεγα ότι μια χαρά ξεχωρίζουν τα Γαλλικά αυτοκίνητα από πλευράς εμφάνισης, αλλά απ' ότι δείχνουν οι στατιστικές δυστυχώς ξεχωρίζουν και από την όχι κορυφαία αξιοπιστία τους. Πάντως μην περιμένουμε να ξαναγίνει κάτι τόσο ρηξικέλευθο σαν την Citroen DS, ενώ κάποιεs πρόσφατες προσπάθειες να ξεχωρίσουν με τον πίνακα οργάνων που τον βλέπεις πάνω από το τιμόνι και το ιδιαίτερο στυλ του Cactus, θα μπορούσαν να λείπουν.
Αυτό, που κάνει ένα αυτοκίνητο να φαίνεται γαλλικό, και όπου πρέπει να επιμείνουν οι Γάλλοι για να πετύχουν είναι η σχεδίαση και η άνεση / κύλιση. Η μεν πρώτη πρέπει να είναι σικ, ντελικάτη, εκλεπτυσμένη, φινετσάτη αλλά και προχωρημένη, προκλητική, κάπως εκκεντρική και γενικά διαφορετική. Άλλωστε, όπως είχα διαβάσει κάποτε, οι Γάλλοι σχεδιαστές τολμούν και οι Ιταλοί μπορούν. Να μην είναι γερμανοποιημένα, δηλαδή αυστηρά, λιτά και βαριά σχεδιασμένα. Επίσης, πρέπει να είναι πολύ άνετα και με τέλεια ποιότητα κύλισης. Για μένα, εκεί έγκειται η γαλλικότητα των αμαξιών. Τέλος, αν όντως ισχύει αυτό - που δεν είμαι σίγουρος - ίσως πρέπει να βελτιώσουν την αξιοπιστία τους. Αν οι γαλλικές εταιρείες θέλουν να ξαναδούν τα αυτοκίνητά τους να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην αγορά, αυτά πρέπει να κάνουν. Αυτά περιμένουμε και θέλουμε να δούμε σύντομα.
Εγω πιστεύω οτι εχουν το δικό τους χαρακτήρα.Δεν έχουν αυτη την αγριάδα που εχουν τα γερμανικά βγάζουν κατι ποιο ωραίο και χαρούμενο. Εγω κατέχω ενα 508 SW και μου αρέσει πάρα πολύ και ειδικά οταν ειμαι μεσα και όταν οδηγώ εργονομικά ετσι οπως είναι τα όργανα και το σαλόνι μου βγάζει μια άλλη αίγλη μια αύρα θετική. Και αυτο μου αρέσει πολύ. Ελπίζω να βγει ενα αυτοκίνητο χωρίς προβλήματα.
Πιστεύω πως η διαφήμιση και to μαρκετινγκ ειναι αυτά που λειπουν από τις τρεις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Πάντα μου άρεσαν τα γαλλικά αυτοκίνητα, λόγω του ιδιαίτερου στυλ και προσωπκότητας που έχουν παρουσιάζοντας αυτοκίνητα που έμειναν στην ιστορία. Είχα πάντα τις επιφυλάξεις μου για να προχωρήσω στην αγορά τους λόγω της αναξιοπιστιας τους που επικρατούσε και επικρατεί στην αγορά . Αντ΄αυτών αγόραζα γερμανικά. Μάλιστα ένα εξ΄αυτων αγοράστηκε απ' το εργοστάσιο το οποίο από την 1η διαδρομή χάλια μαύρα. Έτριζε απίστευτα το ταμπλό και η ηλιοροφή του οδηγώντας μαλιστα σε γερμανικό δρόμο και μετά ήρθαν οι Βλάβες, βλάβες βλάβες injection, αμορτισερ στα 12000, προβλήματα σε κιβώτιο ταχυτήτων 20000, ψυγείο 25000, βλαβη εγκέφαλος 35000, πέσιμο παραθυρων, αισθητήρας λ, απιστευτα τριξιματα νόμιζα ότι ήμουν σε άμαξα, ανέβαζα ένταση στο ραδιοcd για να μη τα ακούω. Τις ίδια περίπου βλάβες σε συζητήσεις με κατόχους της ίδιας μαρκας και μοντέλου διαπίστωνα ότι όλοι είχαν τα ιδια σχεδόν προβλήματα. Από το 2001 πέρασα κατα τυχη σε αγορά γαλλικών αυτοκινήτων, 3 μεχρι στιγμης. Καμια σχεση με αυτά που ακόυγονται στην αγορά. Δεν λέω πως είναι ιαπωνικά η κορεάτικα σε αξιοπιστία αλλά καμία σχέση με τα γερμανικά τριζάτα και αναξιόπιστα που οδήγησα (λόγω επαγγελματος) ή είχα στη κατόχή μου. Το πως λοιπόν πλασσάρονται οι αυτοκινητοβιομήχανίες στην αγορά μέσω διαφήμισης έχει μεγαλη σημασία στην απόφαση αγοράς 1 αυτοκινήτου.
κ.Nolian σας πληροφορώ πως πέραν του πρόσφατου άρθρου του περιοδικού για το autocheck, έχει γίνει αφιέρωμα σε παλαιότερο τεύχος για την αξιοπιστία Citroen & Toyota...κι όπως καταλαβαίνετε για να παρομοιαστούν υπηρεσίες after sales με αυτές της Toyota είναι κορυφή...αν μου επιτρέπεται να χρησιμοποιήσω τη φράση του ίδιου του συντάκτη: "•Στους Ευρωπαίους μπροστά είναι οι Ιταλοί, ακολουθούν οι Γάλλοι και οι Γερμανοί." http://autotriti.gr/data/news/preview_news/Autocheck-Ta-apotelesmata_124444.asp δείτε
Εχω clio 1200 έντεκα ετών ότι πιο αξιόπιστο δε σπάει δε χαλάει Εκτός τις χαμηλές επιδόσεις δεν έχει τη στιβαρότητα των Γερμανικών της ίδιας κατηγορίας