Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γαλλικό, ψηλό, κουπέ: Mainstream & φθηνότερο Arkana ή premium 408;

Γαλλικό, ψηλό, κουπέ: Mainstream & φθηνότερο Arkana ή premium 408;

38.420 Επισκέψεις στο άρθρο (24/2/2024)

- Η Peugeot έχει σκαρφαλώσει σκαλιά προς την premium κατηγορία
- Το Arkana είναι η πρόταση της Renault στο ίδιο σχήμα αλλά φθηνότερο
- Μηχανολογικές επιλογές, κινητήρες και επιδόσεις είναι παρόμοια
- Όμοια στα χαρτιά αλλά στην πράξη διαφέρουν

Η Peugeot έχει σκαρφαλώσει σκαλιά προς την premium κατηγορία

Δύο γαλλικά μοντέλα, με το ίδιο βασικό σχήμα, παρόμοιες διαστάσεις, και παρόμοιες μηχανολογικές επιλογές δεν μπορεί να διαφέρουν και τόσο πολύ στην τιμή. Ή όχι; Δες το Peugeot 408 και το Renault Arkana.
 
Αλήθεια είναι πως η Peugeot με τη σχεδίαση που ξεκίνησε η δεύτερη γενιά του 3008, ως SUV, έχει αλλάξει σημαντικά από τη μάρκα που ξέραμε όταν το best seller της ήταν το 106. H Peugeot ηγείται ξεκάθαρα στον όμιλο Stellantis και μαζί με την DS θέλει να βρίσκεται στο πάνω σκαλί σε ότι έχει να κάνει σε θέματα σχεδίασης, ποιότητας, εξοπλισμού και πρεστίζ. Το νέο 408 επίσης «βγάζει» μάτι στο δρόμο και γυρίζει κεφάλια σαν μικρή Lamborghini. Όμως παρόλη την προσπάθεια, και παρότι δεν της λείπει τίποτα για να είναι μία κανονική premium μάρκα, πολλοί ακόμη αμφιβάλλουν.

Το Arkana είναι η πρόταση της Renault στο ίδιο σχήμα αλλά φθηνότερο

Η Renault από την άλλη έχει διαφορετική κατεύθυνση. Με έμφαση στην τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση, το Arkana μένει ακόμη και στην ανανέωσή του μάλλον συνετό ως προς τις απαιτήσεις του. Η Renault δεν έχει διαθέσεις αναρρίχησης προς τα πάνω, αφήνοντας τους Γερμανούς να «παίζουν» στα λεφτά αυτά. Και έτσι με την ανανέωση του Arkana, κόβουν ακόμη 4.000 ευρώ, και ανοίγουν τη διαφορά από τα 40.000 που κοστίζει το 408 στις 13.000 ευρώ. Μισό αυτοκίνητο διαφορά ανάμεσά τους.

Μηχανολογικές επιλογές, κινητήρες και επιδόσεις είναι παρόμοια

Για όσους κοιτάζουν τα αυτοκίνητα αυστηρά, με το μάτι στις ουσιαστικές μηχανολογικές επιλογές του κάθε μοντέλου, το 408 με το Arkana δεν διαφέρουν τόσο πολύ κάτω από τη λαμαρίνα. Οι διαστάσεις είναι παρόμοιες με τα δύο μοντέλα να ανταλλάσουν πρωτιές για λίγα εκατοστά σε όλες τις μετρήσεις. Οι κινητήρες παρά τη διαφορά στον κυβισμό (130 κ.εκ παραπάνω το Renault, συν έναν κύλινδρο) έχουν συγκρίσιμες επιδόσεις και αποδόσεις. Κάθε τεχνικό στοιχείο που θα κοιτάξεις, από τη γεωμετρία της ανάρτησης μέχρι τα κιβώτια ταχυτήτων, τα δύο μοντέλα είναι ξεκάθαρα διαφορετικές προτάσεις στο ίδιο θέμα.

Όμοια στα χαρτιά αλλά στην πράξη διαφέρουν

Στα χαρτιά λοιπόν τα δύο μοντέλα μοιάζουν αρκετά. Στην πράξη όμως η εμπειρία της οδήγησης δεν μπορεί να θεωρηθεί όμοια. Αυτό γιατί το 408 έχει τελείως διαφορετικό χαρακτήρα, με ξεκάθαρα premium κατεύθυνση. Ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση, τεχνολογία εντός της καμπίνας, όλα «δείχνουν» Peugeot. Αντιστοίχως η σχεδίαση του 408 δεν μπορεί να μείνει απαρατήρητη. 

Προφανώς και τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως το Arkana είναι ένα κακό αυτοκίνητο, ίσα ίσα. Όμως στο τέλος τέλος, το ένα μοντέλο έχει ξεκάθαρα mainstream χαρακτήρα ενώ το άλλο μπορεί εύκολα να μπει σφίνα στην premium κατηγορία.

Coupe SUV σε premium χνάρια αλλά με παραπάνω λεφτά; Ή στο φθηνότερο mainstream; Εσύ τι από τα δύο θα διάλεγες;

Peugeot - Toyota
MAXUS EDELIVER 5