ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γάμος Honda-Nissan: Ποιος κερδίζει & ποιος τον θέλει περισσότερο;

1.537 Επισκέψεις στο άρθρο (21/1/2025)
Γάμος Honda-Nissan: Ποιος κερδίζει & ποιος τον θέλει περισσότερο;

Honda και Nissan ετοιμάζονται να ενωθούν και η Honda θα έχει τον επικρατέστερο ρόλο
Η Mitsubishi μάλλον θα είναι ο τρίτος και μικρότερος εταίρος της ένωσης
Ηλεκτρικές πλατφόρμες, δίκτυο, μεγάλα οχήματα και παραγωγή κερδίζει η Honda από τη Nissan
Φρέσκα κεφάλαια για να έρθουν νέα μοντέλα από τη Nissan μέσω του «γάμου»

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Honda και Nissan ετοιμάζονται να ενωθούν και η Honda θα έχει τον επικρατέστερο ρόλο

Η εποχή των συγχωνεύσεων έχει ξεκινήσει εδώ και πολλές δεκαετίες για την αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις ο γάμος δύο μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών, φέρνοντας τη μεγαλύτερη ίσως ένωση στην ιστορία της χώρας. Όμως με τις δύο μάρκες να είναι ανταγωνιστές για τόσα χρόνια, ένας τέτοιος γάμος μπορεί να έχει θετικά, μπορεί όμως να έχει και αρνητικά. Ποια;

Η ένωση των δύο εταιρειών θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2026, οπότε υπάρχει ακόμη χρόνος να καθοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις. Αυτό που όμως είναι σίγουρο είναι πως η Honda θα είναι η μάρκα που θα καθορίζει τις εξελίξεις, αφού βρίσκεται σε θέση ισχύος και συμμετέχει με το μεγαλύτερο μερίδιο στην συγχώνευση. Σύμφωνα με τα φετινά στοιχεία, μετά την ένωση, ο νέος όμιλος αναμένεται να είναι ο τρίτος σε μέγεθος στον πλανήτη, βάσει των πωλήσεων, πίσω από την Toyota και τη VW, ενώ δεν αποκλείεται να κονταροχτυπηθεί με Hyundai-Kia για την τρίτη θέση.

Η Mitsubishi μάλλον θα είναι ο τρίτος και μικρότερος εταίρος της ένωσης

Για την Mitsubishi, που ακολουθεί από κοντά τη Nissan, η απόφαση να συμμετάσχει θα παρθεί σύντομα. Nissan και Mitsubishi βρίσκονται σήμερα σε στενή συνεργασία με τη Renault, η οποία έχει δηλώσει ήδη πως δεν θα σταθεί εμπόδιο στη συγχώνευση των δύο τωρινών εταίρων της με τη Honda. Η Renault μετά την αποχώρηση των Γιαπωνέζων θα είναι η μόνη μάρκα της αγοράς που θα λειτουργεί αποκλειστικά μόνη της. Για την Mitsubishi πάλι, και την πολύ περιορισμένη της παρουσία στην αγορά, είναι πιθανό η μετακίνησή της στο νέο όμιλο να είναι και το τέλος της, κάτι που όμως είναι ήδη πιθανό έτσι όπως έχει η κατάσταση σήμερα.

Ηλεκτρικές πλατφόρμες, δίκτυο, μεγάλα οχήματα και παραγωγή κερδίζει η Honda από τη Nissan

Η Honda έχει πει ξεκάθαρα πως δεν προχωράει στη ένωση για να σώσει τη Nissan, αλλά για να μπορέσει μέσα από τον νέο όμιλο να πετύχει τους στόχους της. Δηλαδή να βρεθεί εκ νέου σε θέση να διεκδικήσει την αγορά των ΗΠΑ όπως αυτή διαμορφωθεί μετά τους δασμούς του νέου προέδρου Τραμπ, να βάλει στη γκάμα της μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα (που πουλάνε στην Αμερική), να επεκτείνει το δίκτυό της μέσα από αυτό της Nissan, ενώ ακόμη κυριότερα να αποκτήσει νέα εργοστάσια, αυτά της Nissan σε Ευρώπη και Ιαπωνία. Τέλος προσβλέπει στην εμπειρία της Nissan στα ηλεκτρικά για να μειώσει τα κόστη της και να λανσάρει σύντομα νέα μοντέλα.

Για τη Nissan η ένωση είναι σανίδα σωτηρίας, που θα έχει τα κεφάλαια για να φέρει νέα μοντέλα

Για τη Nissan τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα, αφού κάποιοι ήδη εικάζουν πως η μάρκα μπορεί να απορροφηθεί από τη Honda, όπως και η Mitsubishi. Ακόμη και έτσι όμως προσωπικό, εργοστάσια, πατέντες και τεχνογνωσία σώζονται και ούτε ξεπουλιούνται ούτε χάνονται. Στο καλύτερο σενάριο η Nissan συνεχίζει ενισχυμένη με κεφάλαια και τεχνογνωσία από τη Honda, ενώ αναμένονται και μοντέλα από κοινού όπως κάνουν όλοι οι άλλοι όμιλοι. Σε αυτή την περίπτωση οι κάποτε ανταγωνιστές θα πρέπει να συμβιβαστούν και ίσως αυτό να είναι απώλεια για την αγορά που είχε μέχρι τώρα διαφορετικές φιλοσοφίες και προτάσεις στις κατηγορίες που οι δύο μάρκες ανταγωνίζονταν.
 
Μπορεί λοιπόν να ελπίζεις σε ένα νέο S2000 στο πάτωμα του Z με μοτέρ από τη Honda, όμως αυτή είναι μάλλον η καλύτερη περίπτωση. Τι άλλο θα ήθελες να δεις, και τι φοβάσαι μήπως γίνει; Τι λες για την ένωση των δύο (ή τριών) μαρκών;

Autotriti.gr
TYPOI FORTISHS