ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γερμανία: Απιαστο όνειρο οι 15 εκατ. πωλήσεις ηλεκτρικών μέχρι το 2030

Γερμανία: Απιαστο όνειρο οι 15 εκατ. πωλήσεις ηλεκτρικών μέχρι το 2030

1.618 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2024)

- Προβληματική η προσκόλληση της κυβέρνησης στα ηλεκτρικά, λέει ο Υπουργός
- Αναμένεται 14% πτώση στην αγορά ηλεκτρικών το 2024
- Το δίκτυο φορτιστών μένει πίσω
- Σε κίνδυνο τα δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων που δόθηκαν για ηλεκτρικά

Προβληματική η προσκόλληση της κυβέρνησης στα ηλεκτρικά, λέει ο Υπουργός

O CEO της BMW, Oliver Zipse, έχει λόγο να νιώθει δικαιωμένος. Σε δεξίωση των εταιριών κατασκευής αυτοκινήτων στο Βερολίνο, ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, δήλωσε πως η πολιτική της προώθησης μόνο ηλεκτρικών οχημάτων για την μείωση των ρύπων, αφήνει την σημαντικότερη βιομηχανία της Γερμανίας εκτεθειμένη, καθώς η ζήτηση για τα ηλεκτρικά οχήματα πέφτει ανά την Ευρώπη. Ο κ. Zipse διατυπώνει το ίδιο επιχείρημα εδώ και χρόνια: Οι γραμμές παραγωγής πρέπει να είναι ευέλικτες και να αφορούν και οχήματα με θερμικούς κινητήρες, τα υβριδικά ακόμα και τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Τώρα, με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών να αναμένεται να μειωθούν το 2024, όσοι δεν «έπεσαν με τα μούτρα» στην ηλεκτροκίνηση, ίσως στο τέλος επωφεληθούν.

Αναμένεται 14% πτώση στην αγορά ηλεκτρικών το 2024

Μετά από χρόνια ανοδικής πορείας, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πάρει την κάτω βόλτα. Τα κυβερνητικά κονδύλια και οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών εξαφανίζονται στην Ευρώπη η μία μετά την άλλη. Στην Γερμανία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αναμένεται να πέσουν κατά 14% το 2024, ως αποτέλεσμα της διακοπής των επιδοτήσεων τον Δεκέμβριο. Μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο, μόλις 1 εκατομμύριο οχήματα - 2% των συνολικών οχημάτων - στους δρόμους της Γερμανίας ήταν ηλεκτρικά. Χωρίς περισσότερα κονδύλια, οι αναλυτές πιστεύουν πως ο στόχος της Γερμανίας να έχει 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της μέχρι το 2025 μοιάζει ακατόρθωτος.

Το δίκτυο φορτιστών μένει πίσω

Μέρος του προβλήματος είναι και το δίκτυο υποστήριξης της ηλεκτρικής κίνησης. Τον Οκτώβριο του 2022, ο κ. Wissing είχε ανακοινώσει επένδυση ύψους 6,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή σταθμών φόρτισης σε ολόκληρη την Γερμανία. Σκοπός ήταν οι 1 εκατομμύριο σταθμοί μέχρι το 2030. Το σχέδιο ωστόσο δεν προχωράει με τις ταχύτητες που ήλπιζε. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, μόλις 105.000 σταθμοί φόρτισης βρίσκονταν σε λειτουργία σε ολόκληρη την χώρα.

Σε κίνδυνο τα δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων που δόθηκαν για ηλεκτρικά

Οι εταιρίες αυτοκινήτων έχουν αρχίσει να ξανασκέφτονται την «ηλεκτρική επανάσταση». Η Audi έχει ήδη ανακοινώσει ότι κάνει ένα βήμα πίσω σε ότι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων. Μιλήσαμε και για την «συντηρητική» προσέγγιση της BMW. Από την μεριά των οδηγών, το ελλιπές δίκτυο φορτιστών ή τα προβλήματα που παρουσιάζει η νέα τεχνολογία φαίνεται να τους απωθεί από το να αλλάξουν το τωρινό τους θερμικό αυτοκίνητο Αν η αγορά των ηλεκτρικών δεν πάρει ξανά τα πάνω της, μιλάμε για δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων που βρίσκονται σε κίνδυνο να πάνε στράφι.

Mercedes
PEUGEOT