Γερμανία: Τέλος οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
- Στην ΕΕ θέλουν να αντιμετωπίσουν της χαμηλές τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών
- Η Γερμανία έχει δώσει 10 δις ευρώ σε επιδοτήσεις ηλεκτρικών από το 2014
- Τέλος οι επιδοτήσεις για μη ευρωπαϊκά ηλεκτρικά στην Γαλλία
- Μόνο το 65% των ηλεκτρικών στη Γαλλία θα διατίθενται με επιδότηση
Στην ΕΕ θέλουν να αντιμετωπίσουν της χαμηλές τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών
Η γερμανική κυβέρνηση θα σταματήσει να προσφέρει επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτή την εβδομάδα, την στιγμή που στην Γαλλία, η απόφαση της κυβέρνησης είναι πως τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών θα σταματήσουν θα αφορούν ηλεκτρικά προερχόμενα από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Αμερική από το 2024. Αυτή η εξέλιξη έρχεται εν μέσω έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις χαμηλές τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι οποίες, όπως υποστηρίζει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen «διατηρούνται τεχνητά χαμηλά λόγω των τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων».
Η Γερμανία έχει δώσει 10 δις ευρώ σε επιδοτήσεις ηλεκτρικών από το 2014
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι στην Γερμανία η επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ισχύει μόνο για οχήματα που έχουν ταξινομηθεί πριν από τις 24 Δεκεμβρίου 2023, τερματίζοντας ουσιαστικά το κίνητρο αμέσως - και όχι στο τέλος του 2024, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Η επιδότηση στη Γερμανία ανέρχεται σε 4.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά οχήματα που κοστίζουν λιγότερο από 40.000 ευρώ και 3.000 ευρώ για εκείνα που κοστίζουν μεταξύ 40.000 και 65.000 ευρώ. Αφού χρηματοδότησε εν μέρει την αγορά περισσότερων από 1,2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σχεδόν 800.000 Plug-in υβριδικών, η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να δαπάνησε περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ για το πρόγραμμα από τότε που θεσπίστηκε το 2014.
Τέλος οι επιδοτήσεις για μη ευρωπαϊκά ηλεκτρικά στην Γαλλία
Καθώς η Γερμανία καταργεί την επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Γαλλία ανακοίνωσε νέους περιορισμούς στους τύπους οχημάτων που είναι επιλέξιμοι για τις «ηλεκτρικές» της επιδοτήσεις από το επόμενο έτος. Σύμφωνα με το Reuters, μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη θα συνεχίσουν να επιδοτούνται, ευνοώντας σε μεγάλο βαθμό τους Γάλλους κατασκευαστές, όπως τη Renault, τη Citroen και την Peugeot έναντι των κινεζικών μαρκών όπως η MG και των Νοτιοκορεατικών όπως η Hyundai και η Kia. Αυτοί οι περιορισμοί θα έχουν επίσης ως αποτέλεσμα το κινεζικής κατασκευής Tesla Model 3 να μην είναι πλέον διαθέσιμο με επιδότηση, την στιγμή που το Model Y που παράγεται στην Γερμανία θα μπορεί να αγοραστεί με επιδότηση.
Μόνο το 65% των ηλεκτρικών στη Γαλλία θα διατίθενται με επιδότηση
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι τα οικονομικά κίνητρα που προσφέρει η Γαλλία για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κοστίζουν στην Γαλλία περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως. Το Reuters αναφέρει ότι περίπου το 65% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα στη Γαλλία θα είναι επιλέξιμα για να λάβουν την επιδότηση υπό τους νέους όρους.