Ιταλία και Γερμανία αντιδρούν στην απαγόρευση βενζίνης και diesel στην Ευρώπη από το 2035, που όπως φαίνεται εξελίσσεται σε σήριαλ με πολλά επεισόδια.
Συνεχείς οι εξελίξεις
Συνεχείς είναι οι εξελίξεις στο θέμα της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης-diesel στην Ευρώπη από το 2035, με τη Γερμανία και την Ιταλία να απειλούν ανοιχτά το εγκεκριμένο σχέδιο, την ώρα που και άλλες χώρες βρίσκονται απέναντί του.
Η Ιταλία είναι μία από τις πρώτες χώρες που εξέφρασαν την αντίρρησή της για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035. Η γειτονική χώρα τόσο με δηλώσεις της πρωθυπουργού, Τζόρτζια Μελόνι, όσο και του Υπουργού Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, κατέστησε σαφές πως το όλο πλάνο πρέπει να επανεξεταστεί. Από τη μεριά της η Γερμανία ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με την Ιταλία, πιέζοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την εξαίρεση από το νόμο οχημάτων που χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερου CO2. Μία κίνηση που είχε ως απώτερο σκοπό να κερδηθεί έξτρα χρόνος ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με e-fuels. Την ίδια ώρα τόσο η Πολωνία, όσο και η Ουγγαρία έχουν επίσης εκφράσει την αντίθεσή τους στο σχέδιο.
Δεν είναι σε θέση να δώσει την έγκρισή της στο σχέδιο η Γερμανία
Σήμερα, ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Βόλκερ Βίσινγκ δήλωσε ότι η Επιτροπή απέτυχε να παραδώσει την πρόταση, που ζήτησε η Γερμανία. Επομένως η κυβέρνηση στο Βερολίνο δεν είναι σε θέση να δώσει την έγκρισή της για το ευρύτερο σχέδιο στην τελική ψηφοφορία των υπουργών της ΕΕ που θα διεξαχθεί στις 7 Μαρτίου. Η απόρριψη μιας συμφωνίας που έγινε μεταξύ νομοθετών και κρατών μελών σε αυτό το τελευταίο στάδιο θα ήταν πιθανότατα πολιτικά τοξική, καθώς μέχρι τώρα η ψηφοφορία της επόμενη εβδομάδας θεωρούνταν ως τυπική διαδικασία. Η προκαταρκτική ψηφοφορία από αξιωματούχους της ΕΕ για το θέμα που θα έπρεπε να γίνει την Τετάρτη (1/3) αναβλήθηκε για την Παρασκευή (3/3).
«Χρειαζόμαστε τα e-fuels»
«Χρειαζόμαστε e-fuels καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση εάν θέλουμε να λειτουργήσουμε τον στόλο των οχημάτων μας με κλιματικά ουδέτερο τρόπο», δήλωσε ο Βίσινγκ σε συνέντευξή του στον δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό σταθμό ARD. «Όποιος ασχολείται σοβαρά με την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα πρέπει να κρατήσει ανοιχτές όλες τις τεχνολογικές επιλογές και να τις χρησιμοποιήσει. Δεν καταλαβαίνω αυτόν τον αγώνα ενάντια στο αυτοκίνητο και γιατί οι άνθρωποι θέλουν να απαγορεύσουν ορισμένες τεχνολογίες», πρόσθεσε.
Στηρίζει τις δύο οικονομίες η αυτοκινητοβιομηχανία
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί περίπου το 5% της οικονομίας της χώρας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους. Στην Ιταλία, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει περίπου το 8,5% στην οικονομία, απασχολώντας περίπου 250.000 ανθρώπους.
Συνεχείς οι εξελίξεις, αλλά που θα κάτσει η μπίλια;
- Δεν είναι σε θέση να δώσει την έγκρισή της στο σχέδιο η Γερμανία.
- Ιταλία και Γερμανία βάζουν μπροστά τα e-fuels.
- Πολωνία και Ουγγαρία έχουν επίσης εκφράσει την αντίθεσή τους στο σχέδιο.
- Στις 7 Μαρτίου η τελική ψηφοφορία.
Λες ότι θα αλλάξουν άποψη οι χώρες της ΕΕ ή το 2035 θα είναι το έτος θανάτου για βενζίνη-diesel;