Τα πολυμορφικά αυτοκινητα έκαναν ένα μπαμ στα μέσα της περασμένης δεκαετίας όταν η κατηγορία άνθιζε.
Γιατί δεν αγοράζει κανείς πλέον πολυμορφικά;
24.551 Επισκέψεις στο άρθρο (1/9/2017)
Τα πολυμορφικά αυτοκινητα δεν ήταν ποτέ τα αγαπημένα της ελληνικής αγοράς. Έκαναν ένα μπαμ στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, αλλά έκτοτε όλο και λιγότερα ταξινομούνται στην Ελλάδα. Γιατί; Φταίει ότι δεν ταιριάζουν στον Έλληνα οδηγό; Ή υπάρχει κάτι άλλο;
autotriti team
Για μια κατηγορία που κάποτε είχε σχεδόν το 4% της αγοράς, όταν πλέον κάνει διψήφιες ταξινομήσεις σε ένα εξάμηνο, μπορεί κανείς να πει ότι έχει πεθάνει. Γιατί ακόμη και στην χτυπημένη ελληνική αγορά, περιμένεις μοντέλα που απολαμβάνουν μεγάλη δημοφιλία στο εξωτερικό, να τα βλέπεις σχετικά συχνά στο δρόμο. Τα MPV όμως δεν υπάρχουν πουθενά.
Και έτσι σημαντικά αυτοκίνητα όπως το Ford C-Max, το Citroen C4 Picasso και το Renault Scenic που βρίσκονται από ένα σε κάθε Ευρωπαική οικογένεια, είτε δεν πουλάνε, είτε δεν εισάγονται καν στην Ελλάδα. Και γιατί να εισαχθούν, όταν οι πωλήσεις αναμένεται να είναι ελάχιστες.
Γιατί όμως; Θα έλεγε κανείς ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι μάλλον μεγάλα για τους ελληνικούς δρόμους, και δεν μιλάμε καν για τα μεγάλα μοντέλα της κατηγορίας, όπως τα Ford S-Max και Galaxy ή το VW Sharan και το Renault Espace. Όμως μοντέλα αντίστοιχων διαστάσων πωλούνται στην Ελληνική αγορά. Τα SUV.
Και εκεί φαίνεται πως εστιάζεται το πρόβλημα. Μια βόλτα στις εκθέσεις θα αποκαλύψει μια απλή αλήθεια. Στα λεφτά ενός C-Max αγοράζεις ένα Kuga. Και στα λεφτά ενός Touran αγοράζεις ένα Tiguan. Και πάει λέγοντας. Αν βάλεις και τον ανταγωνισμό που στα SUV γίνεται της κακομοίρας, αν βάλεις και τις μάρκες που εγκατέλειψαν την κατηγορία και το γύρισαν τελείως σε SUV, όπως η Peugeot, τότε η αγορά ενός MPV γίνεται απίστευτα δύσκολη.
Γιατί το SUV όπως και να το κάνουμε είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία, με συνεχή αύξηση στο μερίδιο αγοράς. Γιατί το SUV παρουσιάζει κάποια στοιχεία lifestyle που αρέσουν στον Έλληνα οδηγό. Γιατί το SUV έχει και χώρους και πρακτικότητα που παρότι υστερούν ενός αντίστοιχου μεγέθους MPV είναι αρκετά για τους περισσότερους. Και τέλος γιατί το SUV απλά θα πουληθεί πολυ πιο εύκολα σε μία αγορά που τα MPV είναι μάλλον νεκρά.
Χάνουμε όμως που δεν αγοράζουμε MPV; Αν ρωτήσεις κάποιον που έχει ένα θα σου πει πως σίγουρα ναι. Πως είναι ότι καλύτερο έχει οδηγήσει για την οικογένειά του και για την ευκολία στη ζωή του. Ναι, χάνουμε που δεν οδηγούμε MPV, όμως οι περισσότεροι οδηγοί δεν το γνωρίζουν καν, και η εμπειρία που τους παρέχει ένα SUV είναι σίγουρα αρκετή για να μην σκέφτονται παραέξω.
Εσείς τι λέτε όμως; Έχετε σκεφτεί ποτέ να αγοράσετε MPV; Και τελικά θα το προτιμούσατε έναντι ενός SUV; Ή μήπως πάτε σε SUV με “κλειστά μάτια” ειδικά όταν οι τιμές είναι περίπου ίδιες; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Και έτσι σημαντικά αυτοκίνητα όπως το Ford C-Max, το Citroen C4 Picasso και το Renault Scenic που βρίσκονται από ένα σε κάθε Ευρωπαική οικογένεια, είτε δεν πουλάνε, είτε δεν εισάγονται καν στην Ελλάδα. Και γιατί να εισαχθούν, όταν οι πωλήσεις αναμένεται να είναι ελάχιστες.
Γιατί όμως; Θα έλεγε κανείς ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι μάλλον μεγάλα για τους ελληνικούς δρόμους, και δεν μιλάμε καν για τα μεγάλα μοντέλα της κατηγορίας, όπως τα Ford S-Max και Galaxy ή το VW Sharan και το Renault Espace. Όμως μοντέλα αντίστοιχων διαστάσων πωλούνται στην Ελληνική αγορά. Τα SUV.
Και εκεί φαίνεται πως εστιάζεται το πρόβλημα. Μια βόλτα στις εκθέσεις θα αποκαλύψει μια απλή αλήθεια. Στα λεφτά ενός C-Max αγοράζεις ένα Kuga. Και στα λεφτά ενός Touran αγοράζεις ένα Tiguan. Και πάει λέγοντας. Αν βάλεις και τον ανταγωνισμό που στα SUV γίνεται της κακομοίρας, αν βάλεις και τις μάρκες που εγκατέλειψαν την κατηγορία και το γύρισαν τελείως σε SUV, όπως η Peugeot, τότε η αγορά ενός MPV γίνεται απίστευτα δύσκολη.
Γιατί το SUV όπως και να το κάνουμε είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία, με συνεχή αύξηση στο μερίδιο αγοράς. Γιατί το SUV παρουσιάζει κάποια στοιχεία lifestyle που αρέσουν στον Έλληνα οδηγό. Γιατί το SUV έχει και χώρους και πρακτικότητα που παρότι υστερούν ενός αντίστοιχου μεγέθους MPV είναι αρκετά για τους περισσότερους. Και τέλος γιατί το SUV απλά θα πουληθεί πολυ πιο εύκολα σε μία αγορά που τα MPV είναι μάλλον νεκρά.
Χάνουμε όμως που δεν αγοράζουμε MPV; Αν ρωτήσεις κάποιον που έχει ένα θα σου πει πως σίγουρα ναι. Πως είναι ότι καλύτερο έχει οδηγήσει για την οικογένειά του και για την ευκολία στη ζωή του. Ναι, χάνουμε που δεν οδηγούμε MPV, όμως οι περισσότεροι οδηγοί δεν το γνωρίζουν καν, και η εμπειρία που τους παρέχει ένα SUV είναι σίγουρα αρκετή για να μην σκέφτονται παραέξω.
Εσείς τι λέτε όμως; Έχετε σκεφτεί ποτέ να αγοράσετε MPV; Και τελικά θα το προτιμούσατε έναντι ενός SUV; Ή μήπως πάτε σε SUV με “κλειστά μάτια” ειδικά όταν οι τιμές είναι περίπου ίδιες; Τι λέτε;
Επειδη καποιος ωθησε τα πραγματα προς τα σαβ θα πρεπει ολοι να αγοραζουν σαβ; μας τα πργξανε μετα βουνα τα χονια.που αν θα παει 1 φορα το χρονο καποιος. Και πανε και πληρωνουν τα κοροιδα σαβ και μολις πανε να πατησουν χιονι κολλανε διοτι εν ε ουν ιδεα για ποιο πραγμα πηραν το σαβ. Μενουν στην αθηνα και παιρνουν 4κινητο..ετουτη η χωρα δεν σωζεται.
Pios sas to eipe????Oloi e Evropi einai gemato polimorfika.Apla i ellines agorazoune gia na poulisoun mouri,pragme piu den symveni pouthena sti Evropi i Ameriki.
Για μένα χάνουμε. Απλά τα SUV έχουν γίνει της μόδας και κανείς δεν κοιτάει την ευκολία που προσφέρει ένα πολυμορφικό. Όχι πως τα SUV δεν είναι ευρύχωρα, απλά αν δεις αυτοκίνητα ίδιου μεγέθους, τα πολυμορφικά είναι πιο ευρύχωρα και πιο παραμετροποιήσιμα. Από τα λίγα που καταφέρνουν να συνδυάσουν και τους δύο κόσμους είναι τα Captur, Crossland X και τα επερχόμενο C3 Aircross.
Γιατί ο Έλληνας είναι χαζοχαρούμενος, στα 70 θέλει SUV να κάνει μαγκιές