Είναι η απουσία GTi εκδόσεων στα ηλεκτρικά μια ακόμη ένδειξη ότι δεν πρόκειται για αυτοκίνητα αλλά για ηλεκτρικές σκούπες; Ή παίζει κάτι άλλο;
Ηλεκτρικά GTi: Δεν υπάρχουν (ακόμη) και δεν νοιάζεται κανείς!
Αν μια ολόκληρη τεχνολογία δυσκολεύεται να πείσει, μήπως ένα χρύσωμα του χαπιού με εκδόσεις GTi θα την έκανε πιο «εύπεπτη»; Γιατί λοιπόν δεν έχουμε GTi εκδόσεις στα ηλεκτρικά, και τελικά υπάρχει κανείς που να τον νοιάζει;
Μπορεί εσύ να αγόρασες το απλό Golfάκι, όμως η ύπαρξη ενός GTi στη γκάμα, πάντοτε δημιουργούσε μια εικόνα για το μοντέλο που έφερνε κόσμο στις εκθέσεις και λεφτά στα ταμεία, ακόμη και αν οι πωλήσεις του ήταν μόλις το 5% του συνόλου.
Οι εκδόσεις GTi, αυτές που φτιάχνουν την «άλλω» ενός μοντέλου, το φωτοστέφανο όπως λέμε στη δημοτική, κάνουν ένα αυτοκίνητο να «δείχνει» από μακριά. Να φαντάζει στα καλύτερά του ακόμη και όταν αυτό που αγοράζεις εσύ δεν είναι GTI ή RS, ή OPC ή ST ή όπως αλλιώς λέει η κάθε μάρκα το δικό της GTi τέλος πάντων.
Δεν πρόκειται για τις πωλήσεις δηλαδή. Σαφώς, υπάρχει ένα όριο, το 5%, που πρέπει αυτά τα αυτοκίνητα να πιάνουν επί του συνόλου πωλήσεων για να μην ζημιώνουν την εταιρεία, όμως η δουλειά τους δεν είναι τα δικά τους νούμερα, αλλά τα νούμερα του μοντέλου στις άλλες εκδόσεις. Τα GTi είναι αυτά που δείχνουν τον νεωτερισμό, το καινούργιο, το απόλυτο.
Και αυτή η τελευταία πρόταση είναι και η εξήγηση για το ότι δεν έχουμε ακόμη GTi στα ηλεκτρικά μοντέλα. Γιατί τα ίδια τα «απλά» μοντέλα είναι ακόμη νεωτεριστικά, καινούργια, απόλυτα. Ο κόσμος ακόμη και με τις απλές εκδόσεις ηλεκτρικών, συναρπάζεται. Πως το λέμε, ψαρώνει. Δεν χρειάζεται GTi, ψαρώνει κι έτσι.
Τουλάχιστον όσοι ψαρώνουν με τα ηλεκτρικά. Για τους υπόλοιπους, δεν καίγεται καρφί. Μπορεί όμως αυτό να αλλάξει όταν δούμε και τα GTi ηλεκτρικά; Ήδη η Hyundai έδωσε έκδοση N για το Ioniq 5, ενώ ετοιμάζονται τα μικρότερα Renault 5 (με σήματα Alpine) και το Mini JCW, ηλεκτρικά και τα δύο, και σίγουρα θα δούμε κι άλλα. Εξάλλου με την ηλεκτροκίνηση τα άλογα είναι «εύκολα», αν και την πληρώνει η αυτονομία, και μένει μόνο το στήσιμο του αυτοκινήτου και το «look».
Όσο οι κατασκευαστές φέρνουν στις εκθέσεις κόσμο να αγοράσει ηλεκτρικά χωρίς τα GTi, θα μείνουμε χωρίς. Όταν θα πρέπει να φέρουν και τους πιο δύσπιστους, τα GTI θα κάνουν την εμφάνισή τους, ώστε να μην λέμε πως οι «ηλεκτρικές σκούπες» δεν έχουν ψυχή. Ή τουλάχιστον γκάζι και στήσιμο και ενδιαφέρον πίσω από το τιμόνι.
Εσύ τι λες; «Ψαρώνεις» με τα ηλεκτρικά όπως είναι, ή περιμένεις τα GTi για να σε πείσουν πως και τα ηλεκτρικά έχουν «ψυχή»;