Πολλά μικρά παίρνουν το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου σήμερα.
Γιατί είναι τα μικρά τόσο δημοφιλή; Μήπως είναι καλύτερα να δώσεις κάτι παραπάνω και να πάρεις μικρό;
Και γιατί τα μίνι, πάνω που ήταν στα πάνω τους, χάνουν πωλήσεις προς την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία; Μήπως αξίζει τελικά για μια μικρή διαφορά να πάρεις ένα αυτοκίνητο σημαντικά μεγαλύτερο; Τι λέτε;
Τα λέμε μικρά,αλλά μπροστά στα μίνι μπορεί να είναι οικογενειακά αυτοκίνητα. Το νέο Renault Clio για παράδειγμαείναι σχεδόν σαν μικρομεσαίο, ενώ ακόμη και το πιο συμπαγές Toyota Yaris έχει μέσα χώρουςπου θα ζήλευαν πολλά οικογενειακά. Και δεν είναι τα μόνα.
Στη μικρήκατηγορία έχουν ξεχωρίσει μοντέλα που προσφέρονται για οικογενειακά αυτοκίνητα,πριν καν κοιτάξεις τις «ειδικές» υποκατηγορίες, όπως τα μικρά MPV ή τα μικρά στέισον. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι τοHonda Jazz, και η λίστα είναι μεγάλη.
Πάνω που θαπερίμενε όμως κανείς τα φτηνότερα αυτοκίνητα να είναι πιο δημοφιλή σε μίαπερίοδο που η τιμή κτήσης είναι το σημαντικότερο ίσως χαρακτηριστικό, τα μίνι,που πωλούνται σε χαμηλότερη τιμή από τα μικρά, δεν κάνουν τις πωλήσεις πουκανείς θα περίμενε.
Σα να έχει μεταφερθείο κόσμος ένα κλικ παραπάνω, δηλαδή στα μικρά. Γιατί; Αν η τιμή αγοράς είναιτόσο σημαντική, πως δικαιολογείται η δαπάνη για μεγαλύτερο αυτοκίνητο όταν οικαιροί είναι δύσκολοι;
Φαίνεται πωςμάλλον η δυσκολία των καιρών κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται διαφορετικά πουθα δώσουν τα χρήματά τους. Σίγουρα τα μίνι μοντέλα έχασαν τις πωλήσεις πουέκαναν ως «δεύτερα» αυτοκίνητα. Όμως σημαντικότερη φαίνεται να είναι η κίνησηπρος τα πάνω της αγοράς. Μια κίνηση που αφορά την μετάβαση από τα μίνι στα μικρά,και όχι από τα μικρά στα μικρομεσαία.
Η λογική αυτήλέει ότι αν θες 10.000 ευρώ για να πάρεις ένα μίνι, είναι πολύ πιθανό με λίγαλεφτά ακόμη, ίσως και μόλις 1.000 ευρώ παραπάνω αν πρόκειται για προσφορές ήγια ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, να αγοράσεις κάτι μεγαλύτερο. Κάτι που ναλειτουργήσει ως οικογενειακό αυτοκίνητο, ή που απλά αργότερα μπορεί να γίνει«και» οικογενειακό αυτοκίνητο.
Δεν είναι λίγοιαυτοί που σκέφτονται την σημερινή τους αγορά σε βάθος χρόνου μεγαλύτερου τηςτετραετίας. Έτσι προσπαθούν να θωρακίσουν την αγορά τους με ένα μεγαλύτεροαυτοκίνητο, ή ακόμη και με ένα αυτοκίνητο ντίζελ, που στη μίνι κατηγορία δενπροσφέρεται σε όλα τα μοντέλα.
Τι λέτε λοιπόν;Πως βλέπετε εσείς τη μίνι κατηγορία σήμερα; Από πού δέχεται ανταγωνισμό; Καιτελικά είναι καλύτερη κίνηση με μικρή διαφορά στην τιμή να αγοράσει κανείς κάτιμεγαλύτερο; Τι λέτε;
Τα μικρά είναι τόσο δημοφιλή, επειδή είναι μια κατηγορία πάνω, άρα περισσότερο αυτοκίνητο - εντός εισαγωγικών: πιο μεγάλα, πιο ευρύχωρα, πιο άνεται, πιο δυνατά, πιο γρήγορα και πιο ευχάριστα για τον οδηγό τους. Κατά τη γνώμη μου ναι, αξίζουν το κάτι παραπάνω της μικρής διαφοράς. Ναι, είναι καλή κίνηση να αγοράσει κανείς κάτι μεγαλύτερο.
ΩΣΤΟΣΟ: Αυτό, σε σχέση με τα μίνι πόλης. Γιατί, από κει και πέρα, θα συμφωνήσω με τους άλλους αναγνώστες, ότι δε μπορούν να αντικαταστήσουν το κύριο οικογενειακό όχημα. Συμφωνώ για τον ... οικογενειάρχη και το ταξίδι των 500 χιλιομέτρων με τέσσερα άτομα και γεμάτο πορτμπαγκάζ. Επίσης, συμφωνώ για την ασφάλεια και τη σταθερότητα του μικρομεσαίου. Όντως, καλύτερα να πάρεις μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Τέλος, συμφωνώ με τη Λουκία, ότι δεν πρέπει να τρομοκρατούμαστε και ότι κανείς δεν πεθαίνει τόσο εύκολα.
για μεσα στην πολη το μικρο εινναι βολικο καταναλωνει λιγοτερο πας και στο super market.τι γινεται ομως οταν πας ταξιδι πανω απο 500 χλμ με τεσσαρα ατομα και χαμος απο βαλιτσες και αλλα ειδη?παιρνεις μεγαλυτερο αυτοκινητο.ολα ειναι σχετικα.εδω ομως μετραει και η τσεπη που κακα τα ψεμματα τωρα οι περισοτεροι εχουμε θεμα
Η επιλογη πιστευω οτι πρεπει να γινεται με γνωμονα την χρηση που το θελει ο καθενας και αναλογα με το μεγεθος της οικογενειας που εχει, δεν δεχομαι ομως το σχολιο οτι με ενα μικρο δεν μπορεις να φορτωσεις στο supermarket, μιας και επειδη εγινα προσφατα κατοχος ενος clio dci σας πληροφορω οτι με πεσμενα τα πισω καθισματα χωραει τα εφοδια του σπιτιου για να μηνα.
Όσο αφορά την τελευταία ερώτηση του άρθρου, σίγουρα είναι προτιμότερο από το να αγοράσεις ένα κουβαδάκι που θα είναι χρήσιμο μόνο εντός πόλης, να δώσεις κάτι λίγο παραπάνω και να πάρεις ένα όχημα που θα μπορεί να σε πάει και λίγο παραέξω. Το ότι τα μικρά όμως, μπορούν να αντικαταστήσουν το κύριο οικογενειακό όχημα δεν ισχύει κατά την γνώμη μου. Ένας οικογενειάρχης χρειάζεται τουλάχιστον 400 λίτρα πορτμπαγκάζ και όχι μόνο για τα ταξίδια που ούτως ή άλλως είναι περιορισμένα πλέον, άλλα και για ένα δεκαπενθήμερο σουπερμάρκετ ας πούμε. Επιπλέον εκτός από το θέμα του χώρου, είναι και το θέμα της πρόσθετης ασφάλειας και σταθερότητας που σου προσφέρει ο μεγαλύτερος όγκος ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Αν λοιπόν είναι να έχεις ένα και μόνο όχημα, καλύτερα να είναι μικρομεσαίο και όχι μικρό ή μίνι. Και όποιος δεν μπορεί να το πάρει καινούργιο, ας το πάρει μεταχειρισμένο. Πέρσι ο αδερφός μου, αγόρασε το FIAT Bravo 1.6 diesel, μοντέλο 2009 με 100000€. Με 125 άλογα και 30 κιλά ροπή, 125 ευρώ τέλη και με μισό κόστος στα ετήσια καύσιμα, είναι απόλυτα ευχαριστημένος μέχρι στιγμής. Καλύτερη επιλογή από το να αγόραζε ένα καινούργιο μικρό που θα τον περιόριζε σε πολλά πράγματα.
Το άρθρο απαντάει από μόνο του στο ερώτημα. Τα μικρά έχουν μεγαλύτερους χώρους από παλαιότερα, δυνατόερους κινητήρες και τιμή μεταξύ των μινι και μικρομεσαίων. Ετσι, λόγω της οικονομικής ένδειας των Ελλήνων,αποτελούν σήμερα την καλύτερη (με συμβιβασμούς) επιλογή για το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο που μπορούν (αν μπορούν) να αγοράσουν.
Μα φυσικά μπορεί κάποιος να πάρει ένα μικρό αυτοκίνητο και να καλύψει τις οικογενειακές του ανάγκες σε χώρους. Τα σημερινά μικρά είναι πλέον πολύ μεγάλα. Για παράδειγμα το Renault Clio είναι μεγαλύτερο από το Renault Megane του 2001 και το VW Polo μεγαλύτερο από το VW Golf του 1991. Τώρα αν υπάρχουν λεφτά για αγορά αυτοκινήτου και τι μηχανή θα έχει, αυτό είναι ένα άλλο δύσκολο θέμα.
Η μίνι κατηγορία δέχεται ανταγωνισμό από την φτώχεια των Ελλήνων και μόνον.Περάσαμε από τις πέτρινες εποχές των golf 1050 γιατί το κράτος μας, στην κυριολεξία μας τα έπαιρνε για ένα 1300άρι, βγάζαμε με ΠΑΤΕΝΤΕΣ και άλλες μεθόδους τα τότε επαγγελματικά όπως corrado, calibra, mercedes, jaguar και άλλα, ήρθαμε στις εποχές των m3 και amg, και αγοράζαμε και το μίνι όχημα, αλλά μας ΓΕΛΑΣΑΝ ΟΙ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΟΙ και μας τα ξαναπήραν χοντρά.Η διαφορά τότε ήταν πως το golf 1050 το κάναμε μετατροπή 2000, 1800, vr6 και το είχαμε δηλωμένο 1050, είτε ατμοσφαιρικό, είτε turbo,σσσσσσσσσσσσ, κάποιοι είπαμε οδηγούσαν trabant ecomat, και μιλάνε τώρα για αξιοπιστία από 1000 κυβικά, κ.τ.λ.Στις μέρες μας μας πήραν και τα οχήματα κοψοχρονιά ή βγάλαμε τις πινακίδες τους και τα κρατάμε να μην μας φύγουν.
Και ξαναγυρίσαμε στις εποχές των golf 1050, σε σύχρονη εκτέλεση.Είπαμε και σε άλλο θέμα, τώρα με τις ευλογίες των κρατών οι κατασκευαστές, μας μιλάν για θαύματα και turbo σε λίγα κυβικά, ώστε να μας έχουν δεμένους αιμοδότες.Άλλο το golf 1050 του 1990 που δεν χαλούσε, δεν είχε γκάζια, κ.τ.λ. αλλά ήταν φθηνοσυντήρητο, και άλλο ο κανιβαλισμός των κατηγοριών, που το renault clio έφτασε τα 4 μέτρα και άγγιξε το megane για παράδειγμα, και η προσθήκη turbo από τα 900 κυβικά, θα μας ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, όπως αναπαράγουν κάποιοι άσχετοι και απατεώνες.Που να αγοράσεις megane rs rb8 και twingo πλέον.Αγοράζεις ένα clio με 900 κυβικά turbo και ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ και ΚΑΘΑΡΙΖΕΙΣ.Είναι σαν να λέμε γιατί οι γυναίκες να έχουμε και άντρα αφού μπορούμε και χωρίς αυτούς να κάνουμε παιδιά;
Το θέμα είναι να μελετήσουμε διεξοδικά, το τι όχημα πραγματικά χρειαζόμαστε και ας αφήσουμε το κράτος και τους απατεώνες, παπατζήδες να μας τρομοκρατούν.Κανείς δεν πεθαίνει τόσο εύκολα.
Αγαπητοί συντάκτες την απάντηση την δώσατε μόνοι σας. Αγοράζει ο κόσμος μικρά και όχι μίνι διοτι πολύ απλά τα σημερινά κατ επίφαση μικρά έχοντας μηκος που συνήθως υπερβαίνει τα τέσσερα μέτρα και καλή εκμετάλλευση χώρων μπορούν ανέτως να χρησιμοποιηθούν ως οικογενειακά. Άσε που είναι και εύκολα στο παρκάρισμα.Μη ξεχνάμε πως όταν ειχε κυκλοφορήσει η LANCIA DELTA την10ετία του 80 θεωρείτο μικρομεσαίο αυτοκίνητο και ειχε μόλις 3,70 μήκος. Το Clio ειναι 35 πόντους μακρυτερο από την τότε DELTA και θεωρειται μκρό. Μετά ταύτα και μεσούσης της κρίσεως ποιος ο λόγος να στραφεί ο καταναλωτής σε μικρομεσαίο αμάξι
το ενα άλλο κλικ από τα μεγάλα και μικρομεσαια προς τα μικρά το ξεχνάμε?όποιος θα παρει τωρα αυτοκινητο(χα,χα) θα ειναι ή μικρό ή μινι...γιατι τίποτα δεν μας έχει μεινει (στη τσεπη)
daihatsu sirion,1.3.το μεγαλο μικρο....με 10000!