ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί η Fabia θα μείνει στην παραγωγή μέχρι το 2030;

 Σχολιάστε 
5.123 Επισκέψεις στο άρθρο (9/10/2024)
Γιατί η Fabia θα μείνει στην παραγωγή μέχρι το 2030;

Γιατί η Fabia θα μείνει στην παραγωγή μέχρι το 2030;

- Η Skoda λανσάρει το νέο ηλεκτρικό Elroq «παγώνει» όμως τα επόμενα μοντέλα
- Αλλάζει τελείως το ηλεκτρικό της χρονοδιάγραμμα, για να μη την «πατήσει» όπως η VW
- Fabia, Scala και Kamiq παίρνουν φιλί ζωής μέχρι το 2030
- H μεγάλη επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών η βασική αιτία

Η Skoda λανσάρει το νέο ηλεκτρικό Elroq «παγώνει» όμως τα επόμενα μοντέλα

Αν η αγορά δεν θέλει ηλεκτρικά, γιατί να επιμείνει μια μάρκα να αλλάξει τη γκάμα της με ηλεκτρικά; Αν όμως είναι τα θερμικά της απλά να παραμείνουν τα ίδια για περισσότερο, τελικά τι είναι καλύτερο; Θερμικό και ας είναι 10+ ετών μοντέλο, ή ηλεκτρικό να τελειώνουμε;
 
Πάνω στο λανσάρισμα του νέου της μικρομεσαίου ηλεκτρικού SUV, του Elroq, η Skoda έδειξε πως παρά τις πρώτες εντυπώσεις, η πλήρης ηλεκτροποίηση της γκάμας της, θα αργήσει λίγο. Βλέπεις το Elroq ήταν έτοιμο και λανσαρίστηκε. Ότι άλλο όμως είναι ακόμη σε φάση σχεδίασης ή ακόμη και εξέλιξης, θα μπει στον πάγο, μέχρι η αγορά να «κατασταλάξει». Έτσι το Epiq,  που θα ακολουθούσε το Elroq, ένα ακόμη μεγαλύτερο μοντέλο, και τα φρεσκαρίσματα της σειράς Enyaq πάνε προς το παρόν στο «ψυγείο» για αργότερα.

Αλλάζει τελείως το ηλεκτρικό της χρονοδιάγραμμα, για να μη την «πατήσει» όπως η VW

Δεν είναι μια απλή κίνηση, αφού ολόκληρο το πρόγραμμα ηλεκτροποίησης της μάρκας πάει στην άκρη, με τον ορίζοντα να μεταφέρεται από το 2027 στο 2030 και αργότερα. Η Skoda είχε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που γενικά πηγαίνει καλά, αφού αντίθετα με τη μητρική VW, αποφάσισε τα ηλεκτρικά της μοντέλα να είναι ξεκάθαρα SUV, και όχι κάτι περίπου, όπως η σειρά ID. Και παρότι μοιράζεται τα ίδια μηχανικά, η Skoda δεν θέλει να εκτεθεί στους ίδιους κινδύνους, με υπερ-επένδυση στα ηλεκτρικά που μπορεί να της στοιχίσει, όπως στη VW.

Fabia, Scala και Kamiq παίρνουν φιλί ζωής μέχρι το 2030

Τι θα πουλάει όμως έως τότε; Χωρίς περιστροφές, η απόφαση είναι απλή. Η τρέχουσα θερμική γκάμα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη, οπότε γιατί να μην παραμείνει ως έχει. Φυσικά Karoq και Superb είναι ολοκαίνουργια, οπότε έχουν άνετα τουλάχιστον 6 χρόνια μπροστά τους μέχρι το 2030 και παραπάνω. Η Octavia έχει μόλις 2 χρόνια παρουσίας, οπότε αντέχει άνετα, ενώ τώρα στην παραγωγή αποφασίστηκε να παραμείνουν και τα τρία παλιότερα μοντέλα της γκάμας, Fabia, Scala και Kamiq.

H μεγάλη επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών η βασική αιτία

Φυσικά η Skoda δεν τρελάθηκε. Απλά με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών να κάνουν βουτιά, και τους ιδιώτες ακόμη να ζητούν θερμικά, υβριδικά, ακόμη και diesel αυτοκίνητα, είναι προφανές τι μοντέλα χρειάζεται η γκάμα της και τι όχι. Με δεδομένο πως η Skoda δεν έχει τα ίδια ποσοστά πωλήσεων σε εταιρικά όσο άλλες εταιρείες, και οι ιδιωτικές πωλήσεις ηλεκτρικών είναι ακόμη λιγότερες, η απόφαση είναι λογική. Αν βάλει κανείς και τους κινέζους που μπούκαραν από την πίσω πόρτα στα ηλεκτροκίνητα, μέχρι να κάτσει όλη η σκόνη, η Skoda θα παραμείνει ως έχει.
 
Είναι όμως αυτή η σωστή απόφαση; Για κάποιους είναι μάλλον ανακουφιστική, αφού θα βρίσκουν αυτοκίνητα για αγορά μέχρι το 2030 χωρίς να πιέζονται για ηλεκτρικά. Για άλλους όμως αν η θερμική γκάμα παραμείνει η ίδια, κάποια μοντέλα μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα είναι αρκετά παλιά. Θα αξίζει να τα προτιμήσουν; Τι λες εσύ όμως; Ηλεκτρικά για να είναι καινούργια, ή θερμικό και ας είναι και λίγο παλιότερο μοντέλο;

Autotriti.gr
VW