Υπάρχει περίπτωση να μην τα «σκάσεις» για την επέκταση της εγγύησης;
Πώς γίνεται και από τη μία η Skoda, η VW (και η Audi) να προσφέρουν στην Ελλάδα μόνο την υποχρεωτική εγγύηση των δύο ετών, και να χρεώνουν για παραπάνω, και η SEAT, το άλλο μέλος του ομίλου VW, να έχει 4 χρόνια χωρίς χρέωση;
Η εγγύηση για κάποιο λόγο στην Ελλάδα είναι χαμηλά στην δεκάδα των βασικών ελέγχων που κάνει ο μέσος αγοράστης. Όταν στην Ευρώπη η διάρκεια της εγγύησης είναι από τα βασικά κριτήρια αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου, πώς γίνεται εδώ να μη μας νοιάζει τόσο;
Και αυτό φαίνεται στην ευκολία με την οποία ακόμη πολλές μάρκες επιμένουν σε μόλις 2 χρόνια εγγύηση και για παραπάνω χρόνια χρεώνουν και μάλιστα αρκετά. Η διάρκεια της εγγύησης στην Ευρώπη αναγνωρίζεται ως ένας από τους βασικότερους λόγους αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου, και έτσι το ελάχιστο υποχρεωτικό των δύο μόλις ετών, δεν το προσφέρει καμία μάρκα στις περισσότερες αγορές.
Η περίπτωση της SEAT στην Ελλάδα, που ξεχωρίζει από τις αδελφές Skoda, VW και Audi είναι χαρακτηριστική, αφού προσφέρει 4 χρόνια αντί για 2 των υπολοίπων. Αν η εγγύηση είναι αντανάκλαση της εμπιστοσύνης που έχει μια μάρκα στα αυτοκίνητά της, αυτό φαίνεται λίγο περίεργο στην περίπτωση αυτή, αφού η SEAT χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη με τις άλλες μάρκες του ομίλου. Αρα το «μυστικό» δεν είναι στη μάρκα. Είναι στον αντιπρόσωπο.
Και έτσι στην Ελλάδα, η SEAT που δεν αντιπροσωπεύεται από τον ίδιο εισαγωγέα με τις άλλες τρεις μάρκες, προσφέρει 4 χρόνια αντί για δύο συν δύο με χρέωση. Είναι όμως καλύτερα έτσι;
Φυσικά η πρώτη απάντηση είναι «ναι». Το γεγονός και μόνο ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη το μεγάλο διάστημα εγγύησης είναι προτέρημα, κάνει τη SEAT αυτομάτως καλύτερη αγορά από τις «αδελφές» μάρκες. Όμως στη χώρα μας υπάρχει ο φόβος πως η μεγάλη εγγύηση είναι «τρικ» για να σε κρατήσει στο δίκτυο για όλα αυτά τα χρόνια, και τελικά τη διαφορά, λένε, την πληρώνεις στο σέρβις. Ισχύει όμως;
Ακόμη κι έτσι να είναι, που δεν είναι, η διαφορά κόστους του σέρβις εντός δικτύου και εκτός, δεν είναι τέτοια που σε βάθος 2 ετών να καλύψει το έξτρα ποσό της επέκτασης εγγύησης. Ασε που αν δεν την έχεις από την αρχή, δύσκολα να μην την κάνεις την επέκταση, καθώς ποιος θέλει να μείνει «ξεβράκωτος» χωρίς εγγύηση σε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο;
Τι λες όμως; Πόσο εκτιμάς την διάρκεια της εγγύησης, πόσο ψηλά τη βάζεις όταν διαλέγεις, και τελικά προτιμάς να πληρώσεις για την επεκταση ή όχι; Υπάρχει λογική στη μικρή διάρκεια;