- Όλες οι μάρκες έχουν τώρα τα ηλεκτρικά σε προτεραιότητα
- Η Toyota έχει υβριδικό σε κάθε κατηγορία & μόλις 1 ηλεκτρικό
- Όπου τέλειωσαν τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά, ο κόσμος γύρισε στα hybrid
- Έτσι η Toyota βλέπει πως το τώρα είναι τα υβριδικά
Δες τις γκάμες των άλλων κατασκευαστών και δες της Toyota. Δες πως σπρώχνουν τα ηλεκτρικά οι άλλες μάρκες, και πόσο τα ηλεκτρικά απουσιάζουν από την Toyota. Γιατί δεν βιάζεται η Toyota να σου πουλήσει ηλεκτρικό;
Η Toyota επιμένει υβριδικά. Και δεν επιμένει τώρα, επιμένει από τότε που η γκάμα της απέκτησε από ένα υβριδικό σε κάθε κατηγορία. Κάτι που πλέον είναι δεδομένο, και κάτι που έχουν αντιγράψει οι περισσότερες μάρκες. Όμως αντίθετα με τους άλλους που με κάθε ευκαιρία «σπρώχνουν» τα ηλεκτρικά, η Toyota είναι κουλ. Τι παίζει;
Βλέπεις η κούρσα στα ηλεκτρικά έχει αρχίσει, και το κόστος της επένδυσης που έχει γίνει από τους κατασκευαστές τώρα πρέπει να αποσβεστεί και να αρχίσει να αποδίδει. Και μιλάμε για τεράστιο κόστος. Όμως η Toyota αυτό το κόστος δεν το έχει ακόμη. Για την Toyota, το μόνο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το bZ4X, είναι ακόμη ένα μοντέλο στην γκάμα της, και όχι, όπως σε άλλες μάρκες, το αυτοκίνητο που πρέπει να αγοράζει όποιος μπαίνει σε μία έκθεση.
Γιατί όμως τέτοια άνεση; Κυρίως γιατί η Toyota βλέπει το τώρα. Σε όλες τις χώρες που τα ηλεκτρικά είχαν μια δυνατή αρχή, αυτό έγινε γιατί υπήρχαν σημαντικά κίνητρα με μείωση τιμής. Όπου αυτά τα κίνητρα μειώθηκαν ή τελείωσαν, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έπεσαν, και έπεσαν σημαντικά. Και ο κόσμος γύρισε στα υβριδικά. Γιατί είναι φθηνότερα. Και γιατί δεν εξαρτώνται από το δίκτυο φόρτισης. Και γιατί τα ξέρουν.
Βλέπεις η Toyota ξέρει πως με το κόστος σε υλικά για μία συστοιχία μπαταριών ενός αμιγώς ηλεκτρικού, μπορεί να φτιάξει κάμποσα υβριδικά με μικρότερες μπαταρίες. Το κόστος είναι χαμηλότερο, και η τεχνολογία υψηλή, τόσο ώστε η κατανάλωση, ακόμη και με τις ανυπόφορες τιμές των καυσίμων, να είναι υποφερτή.
Η λογική της Toyota φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Ναι, με πρώτη ματιά, το bZ4X έχει ξεκινήσει αργά, και πουλάει λίγο. Θα έλεγε κανείς πως η Toyota θα ανησυχούσε, όμως όλα πάνε με βάση το πλάνο. Και το πλάνο είναι ο αγοραστής της Toyota να μπαίνει στις εκθέσεις και να φεύγει με αυτοκίνητο. Με αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει αμέσως, χωρίς δισταγμούς, χωρίς ερωτήσεις για κρατικές εκπτώσεις, για δίκτυο και τρόπους φόρτισης.
Τα υβριδικά της Toyota είναι και παραμένουν η βασική πολιτική της μάρκας, γιατί απλά τα υβριδικά είναι τα αυτοκίνητα του τώρα. Ναι, η ηλεκτροκίνηση έρχεται και θα επικρατήσει, όμως σήμερα και μέχρι το τέλος της δεκαετίας η αγορά υβριδικού είναι η προτιμώμενη λύση. Τόσο για τους αγοραστές, όσο και για την Toyota.
Τι λες, συμφωνείς; Εσύ είσαι έτοιμος για ηλεκτρικό; Ή μήπως ένα υβριδικό είναι αυτή τη στιγμή η καλύτερη αγορά;