Η VW έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη γκάμα ηλεκτρικών με τον τίτλο ID, και έχει μπει για τα καλά στην κόντρα με μάρκες όπως η Tesla, προσπαθώντας να δείξει τι μπορεί να κάνει με την ηλεκτροκίνηση. Και συχνά τα καταφέρνει πολύ καλά, και στην αυτοτονομία και στην τεχνολογία. Με το σχήμα όμως, τι συμβαίνει;
Όταν το ID.3 λανσαρίστηκε, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας, η VW έλεγε πως ο αριθμός 3, εκτός από ένδειξη του μεγέθους και που τοποθετείται το μοντέλο στη (νέα) γκάμα, έχει και μια άλλη σημασία. Ότι είναι το τρίτο σημαντικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας. Πρώτος ο Σκαραβαίος, δεύτερο το Golf, τώρα το ID. Και όντως το ID.3 έχει όλα τα στοιχεία για να είναι ο αντικαταστάτης του Golf, τουλάχιστον στο απώτερο μέλλον όταν η συμβατική γκάμα της μάρκας πάψει να παράγεται.
Όμως το ID.3 δίπλα στο Golf είναι λίγο ψηλό. Είναι, επίσης, λίγο πιο μονοκόμματο, με γραμμές που ξεκινούν από εμπρός και -αγκαλιάζοντάς το- καταλήγουν πίσω. Έχει σίγουρα φουτουριστικό σχήμα με καθαρές επιφάνειες και ρέουσες γραμμές, όμως ενώ το Golf έχει ξεκάθαρα δύο όγκους, το ID3 φέρνει πιο πολύ σε πολυμορφικό ενός όγκου. Περισσότερο μοιάζει με την MPV έκδοση του Golf, το Golf Plus, παρά με το ίδιο το Golf.
Και η τάση αυτή συνεχίζεται και πιο πάνω. Εντάξει, με λίγο ύψος από το έδαφος το ID.4 θα μπορούσε κανείς να το πει και SUV, όμως του λείπει ο σαφής και μεγάλος εμπρός όγκος, όπως έχει το Tiguan, και η καμπίνα είναι αρκετά εμπρός ώστε να φέρνει, και αυτό, σε μία κάψουλα ενός όγκου από το μέλλλον.
Φυσικά, η VW δεν έχει σκοπό να αναστήσει τα MPV, όμως προσπαθεί σε μια αγορά που τώρα ξεκινάει, να προσθέσει όσο περισσότερα θετικά χαρακτηριστικά στα μοντέλα της. Και ένα από αυτά είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Με τα μηχανικά μέρη του ID.3 και ID.4 να βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ο χώρος κάτω από το καπό είναι τελείως άχρηστος. Η VW, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, δεν ασχολείται καν να τον μετατρέψει σε δεύτερο χώρο αποσκευών. Αντίθετα, έχει τραβήξει την καμπίνα πολύ μπροστά, με το εμπρός παρμπριζ να «σβήνει» σχεδόν πάνω από τη νοητή γραμμή ανάμεσα στους εμπρός τροχούς, κάτι που είχαμε να δούμε από τα πολυμορφικά ενός όγκου.
Και με δεδομένο ότι η VW δεν έχει διεκδικήσει ποτέ βραβεία σχεδίασης, ξέρει ότι το αγοραστικό της κοινό, θα μπει στις εκθέσεις της, και θα αγαπήσει τη νέα της γκάμα για αυτό που προσφέρουν. Όχι σχεδίαση 2 όγκων, αλλά χώρους, άνεση και ποιότητα στη μετακίνηση.
Είναι όμως αυτό αρκετό; Με την «δυσπιστία» που μεγάλο μέρος της αγοράς έχει για τα ηλεκτρικά, μήπως η σχεδίαση, και πολύ περισσότερο, η σχεδίαση που δεν βάζει την πρακτικότητα, αλλά την αισθητική πρώτη, είναι πιο σημαντικό από ποτέ; Μήπως και η VW έπρεπε να εστιάσει περισσότερο στο συναίσθημα που δημιουργεί η σχεδίαση ενός ηλεκτρικού, και λιγότερο στα προφανή προσόντα ενός αμαξώματος; Εσείς τι λέτε; Πως σας φαίνεται η γκάμα ID μέχρις στιγμής, και τι θέλετε να δείτε για να πάτε στη VW «με κλειστά μάτια» για να πάρετε το πρώτο σας ηλεκτρικό;