Ok, δεν σε νοιάζει η δική σου ζωή, γιατί όμως να είσαι επικίνδυνος για την δική μου; Το να κυκλοφορείς με καραφλά λάστιχα, είναι χειρότερο και από να μην φοράς τη ζώνη ασφαλείας.
Το τμήμα μετρήσεων του AutoΤρίτη έχει αναφερθεί άπειρες φορές στο ότι η οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ. Στη δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας που έχουμε κάνει (διαβάστε εδώ αναλυτικά) φρενάροντας από τα 100 χλμ./ώρα με καλά ελαστικά και με φθαρμένα ελαστικά των οποίων το βάθος πέλματος ήταν στα 2,0 χλστ. (σ.σ. πάνω από το νόμιμο όριο των 1,6 χλστ.), το μοντέλο της δοκιμής μας φρέναρε 10 μέτρα πιο μακριά! Και αν το «10 μέτρα» δεν σου λέει τίποτα, σκέψου ότι 10 μέτρα είναι δύο θηριώδη Audi Q8 στη σειρά ή αλλιώς… μισό σχεδόν γήπεδο μπάσκετ.
Είσαι επικίνδυνος και για σένα και για μένα Όπως -σωστά ελπίζω- καταλαβαίνεις 10 μέτρα μπορούν εύκολα να σου στοιχήσουν τη ζωή. Και είναι πολλά, πάρα πολλά. Είτε όταν κυκλοφορείς στην εθνική οδό και σου πεταχτεί ένα ζώο μπροστά ή δεις την απότομη στροφή να έρχεται και τον γκρεμό που ακολουθεί, είτε κινείσαι μέσα στην πόλη. Εκεί, βέβαια, δεν είναι 10 μέτρα, είναι όμως 3 μέτρα. Και πάλι πολλά αν φανταστείς ότι οδηγάς με 50 χλμ./ώρα και μπροστά σου περνάει κάθετα το δρόμο ένα παιδί που κυνηγάει τη μπάλα του. Αντε και φρέναρες, θα είναι ίσως όμως πολύ αργά...
Με λίγα λόγια, είσαι δημόσιος κίνδυνος και στις δύο περιπτώσεις, γιατί δεν κυκλοφορείς μόνος σου στο δρόμο, αλλά υπάρχουν και άλλοι στο οδόστρωμα. Στην πρώτη περίπτωση θα χάσεις τη δική σου ζωή πέφτοντας στο γκρεμό, στη δεύτερη θα αφαιρέσεις τη ζωή κάποιου άλλου. Και το να μην σε νοιάζει η δική σου ζωή, κακό του κεφαλιού σου, όμως το να μην σε νοιάζει η ζωή των άλλων είναι εγκληματικό. Κάνεις κακό στο κοινωνικό σύνολο.
Τι προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.;
Για αυτό υπάρχει ο Κ.Ο.Κ., ο οποίος υπαγορεύει ότι αν τα λάστιχά σου είναι φθαρμένα, τότε θα πρέπει να πληρώσεις 80 ευρώ. Μήπως όμως τα 80 ευρώ είναι αστείο ποσό; Σκέψου, ότι 200 ευρώ είναι το πρόστιμο αν η εξάτμισή σου κάνει θόρυβο, δηλαδή όταν το μόνο κακό που κάνεις είναι να ξυπνάς τον κόσμο βραδιάτικα. Όμως όταν κυκλοφορείς με φθαρμένα ελαστικά είναι σαν να περνάς τη διασταύρωση με κόκκινο…
Χρειάζονται αυστηρότερες ποινές;
Μία πρόταση, λοιπόν, θα μπορούσε να είναι η εξής: Σε κάθε έλεγχο από την Τροχαία, να ελέγχεται άμεσα η κατάσταση και η ηλικία των ελαστικών, η μεν ηλικία από τον αριθμό DOT, η δε κατάσταση από τους δείκτες φθοράς κάθε ελαστικού. Σε περίπτωση που το ελαστικό έχει φθαρεί πέραν του ορίου ή είναι ξερό και πολυκαιρισμένο, να επιβάλλεται η ίδια ποινή, που ισχύει για το κόκκινο φανάρι. Δηλαδή, 700 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων.
Εσείς όμως τι λέτε; Συμφωνείτε ότι ένα αυτοκίνητο με ακατάλληλα ελαστικά είναι φονικό όπλο και θα πρέπει το πρόστιμο να είναι βαρύ; Θα «συνετίσει» ένα τέτοιο μέτρο τους ασυνείδητους οδηγούς ή μήπως είναι υπερβολικό; Και αν δεν συμφωνείτε, τότε τι άλλο προτείνετε;