Γιατί οι μάντρες θα πλακώνονται για βενζίνης/diesel τα επόμενα χρόνια;
- Όλο και λιγότερα αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη/diesel μπαίνουν στην αγορά μεταχειρισμένου
- Η παραγωγή καινούργιων το 2020-2023 ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με αυτή του 2017-2020
- Τα διαθέσιμα αμάξια που καίνε καύσιμο θα είναι λιγότερα κατά 70% μέχρι το 2028
- Αν η ζήτηση για θερμικά μείνει ψηλά, οι μάντρες θα «σφάζονται» να βρουν αυτοκίνητα
Όλο και λιγότερα βενζίνης/diesel μπαίνουν στην αγορά μεταχειρισμένου
Μπορεί οι παρατάσεις στην απαγόρευση των θερμικών και στην εφαρμογή της νόρμας Euro7 να δίνουν πνοή στα υβριδικά και συμβατικά μοντέλα στα επόμενα χρόνια, όμως στην αγορά μεταχειρισμένου το πράγμα θα είναι πολύ στριμωγμένο. Τόσο που θα γίνεται «σφαγή» για να βρουν θερμικά (με βενζίνη, diesel ή αέριο) οι μάντρες μέχρι το 2028. Γιατί;
Μπορεί η ανάσα που δόθηκε από την παράταση του Euro7 να επιτρέπει κάποια μοντέλα με θερμικό κινητήρα Euro6 να συνεχίσουν την παραγωγή τους για μερικά χρόνια ακόμη, όμως η στροφή των κατασκευαστών προς την ηλεκτροκίνηση σημαίνει πως όλο και λιγότερα συμβατικά μοντέλα βγαίνουν από τα εργοστάσια. Που σημαίνει πως όλο και λιγότερα θα πωλούνται και άρα λιγότερα θα περάσουν τα επόμενα χρόνια στην αγορά μεταχειρισμένου.
Η παραγωγή καινούργιων το 2020-2023 ήταν πολύ μικρότερη σε σχέση με αυτή του 2017-2020
Η ηλεκτροκίνηση όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Η πανδημία και η έλλειψη ημιαγωγών τα προηγούμενα 3 χρόνια ίσως να φταίνε περισσότερο, αφού τα συμβατικά και υβριδικά αυτοκίνητα που βγήκαν από τα εργοστάσια από το 2020 μέχρι σήμερα είναι τουλάχιστον κατά 3 εκατομμύρια λιγότερα από όσα βγήκαν τα τρία χρόνια πριν το 2020. Που σημαίνει πως η έλλειψη έχει ήδη αρχίσει, κάτι που αντανακλάται στις ήδη αυξημένες τιμές των μεταχειρισμένων, ακόμη και σε αγορές που το δεύτερο χέρι είναι παραδοσιακά φθηνό. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα.
Τα διαθέσιμα αμάξια που καίνε καύσιμο θα είναι λιγότερα κατά 70% μέχρι το 2028
Ήδη στις μεγάλες αγορές, όπως της Αγγλίας και της Γερμανίας, οι έμποροι μεταχειρισμένων περιμένουν μέχρι το 2028 η διαθεσιμότητα θερμικών μοντέλων να είναι ως και 70% χαμηλότερη απΆότι σήμερα. Σα να μην έφτανε η μικρότερη παραγωγή των τελευταίων ετών, αλλά και τα λιγότερα θερμικά μοντέλα λόγω της ηλεκτροκίνησης, οι αγορές αναμένουν πως οι ιδιοκτήτες θερμικών θα τα κρατήσουν περισσότερο απΆότι συνήθως, αφού δεν θέλουν να περάσουν στην ηλεκτροκίνηση. Πράγμα που σημαίνει πως τα τελευταία θερμικά μοντέλα, κατασκευής από το 2020 και μετά, θα είναι λίγα, και δύσκολο να τα βρεις στις μάντρες.
Αν η ζήτηση για θερμικά μείνει ψηλά, οι μάντρες θα «σφάζονται» να βρουν αυτοκίνητα
Η αβεβαιότητα της αγοράς μεταχειρισμένου φαίνεται πως θα χειροτερέψει τα επόμενα χρόνια. Από τη μία τα ηλεκτρικά από δεύτερο χέρι που ακόμη δείχνουν να είναι στα αζήτητα, από την άλλη τα θερμικά που θα «σφάζονται» οι μάρκες για να βρουν, και για όποιον θέλει να μείνει εκτός ηλεκτροκίνησης το πράγμα θα είναι δύσκολο. Πράγμα που σημαίνει πως αν δεν θες να ξεμείνεις με αυτοκίνητο 30 ετών, αλλά δεν θες και ηλεκτρικό, θα πρέπει η κίνησή σου να αγοράσεις θερμικό ή υβριδικό θα πρέπει να γίνει σύντομα, ειδικά αν είσαι στην αγορά για μεταχειρισμένο.
Οι μέρες που οι χρόνοι παράδοσης καινούργιων «χτυπούσαν» 20+ μήνες δείχνουν πως τίποτα δεν μας κάνει πλέον έκπληξη. Όταν οι μάντρες έχουν ειδοποιηθεί για 70% λιγότερα θερμικά μέχρι το 2028 στις αγορές απ`όπου εισάγουμε μεταχειρισμένα και εμείς, μήπως η απόκτηση αυτοκινήτου πρέπει να γίνει πιο σύντομα; Εσύ τι λες; θα επιμένεις θερμικό και ότι υπάρχει; θα το πάρεις τώρα να μην ψάχνεις μετά; Ή θα πας σε ηλεκτρικό και καθάρισες;