ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί οι οδηγοί ηλεκτρικών «τρώγονται» μεταξύ τους;

10.426 Επισκέψεις στο άρθρο (5/10/2024)
Γιατί οι οδηγοί ηλεκτρικών εκνευρίζονται μεταξύ τους;

Γιατί οι οδηγοί ηλεκτρικών εκνευρίζονται μεταξύ τους;

- Χωρίς καλούς τρόπους & αλληλεγγύη μεταξύ τους οι οδηγοί των ηλεκτρικών
- Η διαδικασία φόρτισης & οι «καβατζωμένες» θέσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα
- Η αγωνία της αυτονομίας προκαλεί μεγαλύτερο εκνευρισμό
- Έλλειψη φορτιστών και υποδομών ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος

Χωρίς καλούς τρόπους & αλληλεγγύη μεταξύ τους οι οδηγοί των ηλεκτρικών

Μπορεί το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο να κοστίζει λιγότερο στη χρήση, να μην ρυπαίνει τόσο όσο τα συμβατικά και να έχει το προνόμιο να παρκάρει στις καλύτερες θέσεις για να φορτίσει, όμως δεν έχουν όλοι οι οδηγοί ηλεκτρικών τους ίδιους καλούς τρόπους και αυτό δημιουργεί εκνευρισμούς. Γιατί;
 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι άλλοι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε μεγάλη έρευνα που έκανε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ SainsburyΆs στην Μ. Βρετανία, 9 στις 10 αιτίες εκνευρισμού έχουν να κάνουν με τους άλλους οδηγούς, τους κακούς τους τρόπους, την έλλειψη κοινώς αποδεκτών πρακτικών, την ευγένεια, ή την μεγάλη κοινωνικότητά τους και η ψιλή κουβέντα όσο φορτίζουν, αν και αυτό ίσως να είναι βασικά βρετανικό πρόβλημα.

Η διαδικασία φόρτισης & οι «καβατζωμένες» θέσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τη φόρτιση έχει να κάνει με την έλλειψη φορτιστών. Λίγοι, αραιά και που, χαλασμένοι, αργοί και το πιο σημαντικό, κατειλημμένοι. Και αυτή η κατάληψή τους είναι από οδηγούς άλλων ηλεκτρικών, που είτε αφήνουν τα αυτοκίνητά τους για ώρα ακόμη και αφού φορτίσουν, ή ακόμη χειρότερα, τα βάζουν να φορτίσουν ενώ δε χρειάζεται, μόνο και μόνο για να «καβατζώσουν» τη θέση στάθμευσης (που είναι δωρεάν ενώ το πάρκινγκ δεν είναι στη Μ. Βρετανία).

Η αγωνία της αυτονομίας προκαλεί μεγαλύτερο εκνευρισμό

Το υπόβαθρο πρόβλημα όλων αυτών είναι φυσικά η αγωνία που έχουν σχεδόν μόνιμα οι οδηγοί ηλεκτρικών για την αυτονομία των αυτοκινήτων τους. Ένα αυτοκίνητο στο 20% δημιουργεί άγχος στον οδηγό του, φαίνεται να λένε οι οδηγοί στην έρευνα, και μία θέση φόρτισης πιασμένη (ή καβατζωμένη), χαλασμένη ή αργή, εντείνει την αγωνία. Βάλε τώρα και τα μπλεγμένα καλώδια που πολλοί οδηγοί δεν μπορούν να ξεμπλεξουν ή ακόμη και το ότι βρίσκουν τα αυτοκίνητά τους αποσυνδεδεμένα και ξεφόρτιστα και την πρίζα αλλού, όταν επιστρέφουν και το πρόβλημα είναι μεγάλο.

Η έλλειψη φορτιστών και υποδομών είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος

Η απάντηση στα προβλήματα που εντόπισε η έρευνα είναι εύκολη και έχει να κάνει με την αύξηση του αριθμού των (γρήγορων) φορτιστών. Όμως αυτό δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη, ενώ με την πρόσφατη μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών στην Ευρώπη, ο αρχικός ενθουσιασμός για επενδύσεις σε υποδομές έχει και αυτός υποχωρήσει. Η άλλη λύση είναι φυσικά τα προβλήματα πέραν των υποδομών, αυτά που έχουν να κάνουν με τις συμπεριφορές, να αναγνωριστούν και να αποτελέσουν έναν στοιχειώδη κώδικα συμπεριφοράς των οδηγών. Αυτό θέλει εκπαίδευση, αλλά είναι μάλλον πιο εύκολο.
 
Εσένα τι σου τη σπάει περισσότερο σε ότι έχει σχέση με τη χρήση και φόρτιση των ηλεκτρικών; Συμφωνείς με τους βρετανούς οδηγούς ότι οι κανόνες συμπεριφοράς των άλλων είναι πρόβλημα;

Mercedes
POIO BRIDGESTONE