- H Peugeot αρχικά έφτιαχνε μύλους καφέ, εργαλεία και μετά ποδήλατα
- Κατασκέυασε το πρώτο γαλλικό diesel & το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
- Το λιοντάρι στο σήμα προήλθε από το σήμα της πόλης ίδρυσής της
- Το 0 στο όνομά βόλευε γιατί έκρυβε την τρύπα της μανιβέλας για τη χειροκίνητη μίζα
Η Peugeot είναι αυτή την στιγμή μια από τις πιο γνωστές εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, η γαλλική φίρμα έχει επανεφεύρει τον εαυτό της λανσάροντας μοντέλα που έχουν αγαπηθεί από τους Ευρωπαίους αλλά και από τους Έλληνες, όπως τα 208, 2008 και 3008. Πόσοι όμως γνωρίζουν την ιστορία της;
Από το μικρό 208 μέχρι τη SUVάρα 5008.
Η Peugeot ιδρύθηκε το 1810 στην κοινότητα Hérimoncourt στην περιοχή Bourgogne-Franche-Comté της ανατολικής Γαλλίας αλλά δεν ασχολήθηκε αμέσως με την παραγωγή αυτοκινήτων. Η οικογένεια Peugeot εστίασε αρχικά στην παραγωγή προϊόντων από ατσάλι, όπως εργαλεία, ελατήρια, ομπρέλες, ακόμα και μύλους καφέ. Έπρεπε να έρθει το 1886 για να δούμε την Peugeot να ασχολούνται με την αυτοκίνηση.
Από τους μύλους καφέ... στα ποδήλατα
Από το 1840, η Peugeot ασχολείται με την κατασκευή μύλων καφέ και συνεχίζει αυτή την παράδοση ακόμη και σήμερα. Στην συνέχεια, οι Γάλλοι ασχολήθηκαν με την παραγωγή ατσάλινων εργαλείων όπως πριόνια ή καθημερινών αντικειμένων όπως οι ομπρέλες. Το 1886, η Peugeot κυκλοφόρησε το πρώτο της όχημα, ένα ποδήλατο. Τρία χρόνια αργότερα, στην Universal Exhibition στο Παρίσι, η μάρκα λάνσαρε ένα τρίκυκλο που κινούταν με ατμό.
Peugeot το πρώτο γαλλικό diesel αυτοκίνητο
Το 1959, η Peugeot έγινε η πρώτη γαλλική εταιρεία που λάνσαρε ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Ήταν το 403 με τον κινητήρα Indenor, ο οποίος βρέθηκε και κάτω από μοντέλα άλλων εταιρειών όπως η Austin. To 403 ήταν πολύ επιτυχημένο, αφού πωλήθηκαν συνολικά 1.214.126 αυτοκίνητα μέχρι το 1966.
Το πρώτο ηλεκτρικό Peugeot ήρθε το 1941
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε την αυτοκινητοβιομηχανία να βαδίζει ολοταχώς προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο η Peugeot δεν κάνει τώρα τις πρώτες της προσπάθειες στο κομμάτι αυτό. Οι Γάλλοι παρήγαγαν το πρώτο τους ηλεκτρικό το 1941. Το όνομα του αυτοκινήτου ήταν VLV (Light City Car) και αναπτύχθηκε με το σκεπτικό να εξοικονομηθεί βενζίνη κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Γιατί το έμβλημα της φίρμας είναι ένα λιοντάρι;
Γιατί το έμβλημα της Peugeot είναι ένα λιοντάρι, αφού γνωρίζουμε πολύ καλά πως στην ανατολική Γαλλία δεν υπάρχουν λιοντάρια ούτε για δείγμα; Η Peugeot έχει το λιοντάρι για έμβλημά της γιατί υιοθέτησε το σήμα της περιοχής στην οποία ιδρύθηκε, το Franche-Comté. Η δημιουργία του λογότυπου χρονολογείται σχεδόν από το 1847, πολύ πριν η εταιρεία στραφεί στην κατασκευή αυτοκινήτων και σχεδιάστηκε κατόπιν αιτήματος των αδελφών Peugeot. Το λιοντάρι αντιπροσωπεύει επίσης τις τρεις ιδιότητες που είχαν τα πριόνια που κατασκεύαζε η Peugeot εκείνη την εποχή: Είχαν σκληρά «δόντια», η λεπίδα ήταν εύκαμπτη (όπως η σπονδυλική στήλη του λιονταριού) και έκοβαν γρήγορα (όπως γρήγορα και ευέλικτα είναι τα λιοντάρια).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τα μοντέλα της Peugeot είναι άμεσα αναγνωρίσιμα καθώς έχουν ως όνομα κάποιον αριθμό που συνήθως έχει μέσα του το μηδέν. Ο λόγος είναι απλός: εκείνη την εποχή, τα αυτοκίνητα της Peugeot είχαν χειροκίνητη μίζα με μανιβέλα. Για να κρύβεται η εσοχή της μανιβέλας, τοποθέτησαν τον αριθμό μηδέν γύρω από αυτή την τρύπα για αισθητικούς λόγους. Αυτή η πρακτική «έμεινε» και έτσι η Peugeot αποφάσισε να συνεχίσει να ονομάζει τα αυτοκίνητά της με τον αριθμό αυτό ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα ψηφία. Η Peugeot μάλιστα κατοχύρωσε όλα τα ονόματα από το 101 μέχρι το 909.
Το 1963, η Porsche προσπάθησε ανεπιτυχώς να λανσάρει το νέο της κουπέ ως «901». Στο τέλος, η γερμανική φίρμα αναγκάστηκε να αλλάξει το όνομα του αυτοκινήτου σε... «911»!
Τα ονόματα των μοντέλων της τελειώνουν με τον αριθμό «8»
Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που υπάρχουν στην τωρινή γκάμα της Peugeot έχουν ονόματα που τελειώνουν με τον αριθμό 8. Ο λόγος είναι ότι, πίσω στο 1929, το 201 υιοθέτησε ένα νέο τρόπο ονομασίας των αυτοκινήτων της εταιρείας. Το πρώτο νούμερο αντιπροσωπεύει την κατηγορία του μοντέλου ενώ το τελευταίο δείχνει την γενιά του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το 201 αντικαταστάθηκε από το 202, μετά ήρθε το 203… μέχρι τον ερχομό του 208... που τελικά δεν έγινε ποτέ 209. Η Peugeot κατάλαβε πως δεν μπορούσε να συνεχίσει να ονομάζει με αυτό τον τρόπο τα μοντέλα της, αφού το ένα θα έπεφτε πάνω στο άλλο, και έτσι κατέληξε στο να σταματήσει την αρίθμηση στο «8». Η Peugeot πιστεύει πως με αυτό τον τρόπο τα μοντέλα της θα γίνονται πιο αναγνωρίσιμα στο κοινό, αφού δεν θα αλλάζει το όνομά τους κάθε λίγα χρόνια. Επίσης, ο αριθμός 8 θεωρείται ο αριθμός της τύχης και της επιτυχίας στην Κίνα. Όλα μετράνε τελικά...