ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί όλη η Ευρώπη λέει, πως η VW έχασε το τρένο της αυτοκίνησης;

 Σχολιάστε 
21.992 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2025)
Γιατί όλη η Ευρώπη λέει, πως η VW έχασε το τρένο της αυτοκίνησης;
2 Φωτογραφίες »

Πρόστιμα και επενδύσεις έκοψαν γρήγορα τα μοντέλα που αγαπήσαμε.
Η ηλεκτρική γκάμα ID. δεν είχε την αναμενόμενη απήχηση.
Οι αποτυχίες στο λογισμικό έσπρωξαν την VW στη Rivian με κόστος 5 δις.
Οι οθόνες και τα πλήκτρα αφής εξαφάνισαν την εργονομία από τα μοντέλα της.

autotriti team

Πρόστιμα και επενδύσεις έκοψαν γρήγορα τα μοντέλα που αγαπήσαμε

Λίγοι περίμεναν πως από το σκάνδαλο με τους κινητήρες diesel και μετά η VW θα δέχονταν απανωτά «χαστούκια» για να βρεθεί μόλις 10 χρόνια μετά να παλεύει για τη σωτηρία της. Τι έφταιξε όμως και πώς έφτασε η VW σε αυτό το σημείο, και τι πρέπει να γίνει για να μην χαθεί το τρένο της αυτοκίνησης για τα καλά;

Τα υπέρογκα πρόστιμα και οι αποζημιώσεις που κλήθηκε να πληρώσει ο όμιλος και κυρίως η VW για το σκάνδαλο με τους κινητήρες diesel που άλλους ρύπους έβγαζαν στις μετρήσεις και άλλους στο δρόμο, δεν ήταν από μόνα τους πρόβλημα. Το πρόβλημα ήταν το ότι πληρώθηκαν την ίδια στιγμή που η VW έχει ρίξει όλους της τους πόρους στην ηλεκτροκίνηση, και έτσι αναγκάστηκε πιο σύντομα από κάθε άλλο κατασκευαστή να «κόψει» μοντέλα που έκαναν την μάρκα αυτό που ξέραμε και αγαπήσαμε. Πάει το Scirocco, πάει το Eos, πάει το Phaeton, πάει το Up! και η VW έφτασε σε σημείο να φέρνει στην Ευρώπη μοντέλα της Λατινικής Αμερικής για να καλύψει τα κενά και να τραβήξει πωλήσεις.

Η ηλεκτρική γκάμα ID. δεν είχε την αναμενόμενη απήχηση

Την ίδια στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές βρήκαν την ευκαιρία για να λανσάρουν από το μηδέν μια γκάμα που θα έβαζε τις μάρκες τους με νέο «αέρα» στη μάχη της ηλεκτροκίνησης, η VW αποφάσισε να ακολουθήσει την πεπατημένη. Ήπια συντηρητικά σχέδια να μην προκαλούν και να είναι αποδεκτά από τους πολλούς, κοινή εταιρική εικόνα σε σημείο που δύσκολα ξεχωρίζουν το ένα μοντέλο από το άλλο, και μαζί με αυτά, οικονομία σε όλα για να «βγει» το πρόγραμμα. Όταν η Kia και η Hyundai λανσάριζαν τα EV6 και Ioniq 5, η VW έκοβε βάρδιες και σταματούσε την παραγωγή του ID.5 λόγω χαμηλής ζήτησης. Και αν δεν έφτανε αυτό, η αγορά της Κίνας κατέρρεε για τους Γερμανούς, όταν η Ευρώπη ήδη τους γυρνούσε την πλάτη.

Οι αποτυχίες στο λογισμικό έσπρωξαν την VW στη Rivian με κόστος 5 δις

Με τα ηλεκτρικά να έχουν ανάγκη λογισμικού διαχείρισης και άνεσης καμπίνας που δεν είχαμε δει πριν όμοιό του, η VW επένδυσε εσωτερικά και απέτυχε. Το ID.3 είχε σε πέντε χρόνια 3 διαφορετικές αναβαθμίσεις και πάλι όμως οι αρνητικές κριτικές ως προς την ταχύτητα απόκρισης, την σταθερότητα της πλατφόρμας και την ευκολία χρήσης παρέμεναν αρνητικές. Ολόκληρη η ηλεκτρική γκάμα της VW βρέθηκε χωρίς αξιόλογο λογισμικό, σπρώχνοντας τη μάρκα να ρίξει 5 δισεκατομμύρια στην αμερικανική Rivian, μια νεοσύστατη ηλεκτρική μάρκα, μόνο και μόνο για να της φτιάξει το software. Το λογισμικό της Rivian όμως αναμένεται ακόμη όμως και δεν θα το δούμε πριν το 2026.

Οι οθόνες και τα πλήκτρα αφής εξαφάνισαν την εργονομία από τα μοντέλα της

Σα να μην έφτανε αυτό, η VW έχασε το θρόνο ως βασιλιάς της εργονομίας. Μπορεί τόσα χρόνια η σχεδίαση της καμπίνας να μην ήταν το φόρτε της μάρκας, όμως η εργονομία ήταν απαράμιλλη. Οι λάθος επιλογές όμως της στοίχισαν. Τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι, οι πολύπλοκες οθόνες, η απουσία χειριστηρίων για βασικές λειτουργίες και οικονομίες κλίμακας όπως ο διακόπτης παραθύρων στα ID. μοντέλα με δύο μόνο διακόπτες για όλα τα παράθυρα και έναν τρίτο (αφής) για να επιλέξεις εμπρός/πίσω παράθυρα, έσβησαν το όνομα της μάρκας από συνώνυμο της εργονομίας.
 
Ο κώδωνας του κινδύνου έχει χτυπήσει στη VW εδώ και μήνες όταν κινδύνευσε να κλείσει ακόμη και το ίδιο το εργοστάσιο του Wolfsburg, το σήμα κατατεθέν της μάρκας. Η VW δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια, αλλαγές στη διοίκηση, αλλαγές στις επιλογές μοντέλων, στην εργονομία και τη σχεδίαση έρχονται γρήγορα.

Προλαβαίνει όμως; Και τώρα με την παράταση των υβριδικών; Έχει μοντέλα να κρατήσει στα θερμικά; Τι λες; Εσύ τι περιμένεις να δεις για να ξαναδείς τη VW εκεί που ήταν;

ford
FALKEN 320 VS PIRELLI