Kia όπως Porsche και Renault όπως Jaguar; Πως η ηλεκτροκίνηση ισοπεδώνει ότι ξέραμε για τις premium μάρκες, και τους βάζει όλους στο παιχνίδι από την αρχή με ίσους όρους;
Αν πριν πέντε χρόνια κάποιος έλεγε ότι ένα μοντέλo της Kia παίζει με τα «μεγάλα» ονόματα και τα κερδίζει «εντός έδρας», δεν θα το πίστευε κανείς. Βάλε τη λέξη «ηλεκτρικό» πριν τη λέξη «μοντέλο» και αυτή τη στιγμή όλα είναι πιθανά. Γιατί;
Η ηλεκτροκίνηση έχει φέρει τα πάνω κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όσο και αν πολλοί από εμάς ακόμη δεν την χωνεύουμε, η ηλεκτροκίνηση έχει καταφέρει να ισοπεδώσει τα πάντα, και οι συγκρίσεις ανάμεσα σε μάρκες και μοντέλα πλέον γίνονται με βάση την ουσία, όχι το σηματάκι. Δες για παράδειγμα το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Kia, το EV6, που παρομοιάστηκε με την Porsche Taycan. Ένα μοντέλο που θα περίμενε να δει κανείς από μάρκες όπως η Tesla ή κάποια ηλεκτρική μπράντα. Ένα μοντέλο που από όπου και να το δεις, είναι premium. Και ξέχνα το σηματάκι. Εδώ μιλάμε για την ουσία.
Βλέπεις, με τα ηλεκτρικά οι σχεδιαστές έχουν την απόλυτη ελευθερία. Δες το προφίλ του EV6, με τον κοντό εμπρός πρόβολο, και τον εμπρός τροχό στην άκρη του αμαξώματος. Απελευθερωμένοι από ημιαξόνια, κινητήρες και κιβώτια που έσπρωχναν τον εμπρός τροχό μέσα στην καμπίνα, οι σχεδιαστές μπορούν να μας δώσουν άριστες αναλογίες, και ό,τι σχήμα από εκεί και πέρα, τους αρέσει. Και μας αρέσει και εμάς.
Αν δει κανείς και το «αδελφό» Hyundai Ioniq 5, τότε είναι εμφανές, ότι αυτό και το EV6, δεν έχουν καμία ομοιότητα. Ποτέ άλλοτε αυτοκίνητα της ίδιας πλατφόρμας και κατηγορίας δεν μπορούσαν να είναι τόσο διαφορετικά. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.
Γιατί αυτό που ξέρουμε ως «premium» μπορεί να ξεκινάει από τη σχεδίαση, συνεχίζει όμως στην τεχνολογία. Και εδώ το πράγμα είναι τελείως «ίσο». Μπορεί η Tesla να βρίσκεται ένα βήμα εμπρός σε μπαταρίες και λογισμικό, όμως οι υπόλοιπες μάρκες παίζουν στο ίδιο ταιρέν, με υψηλή τεχνολογία, και δίνεται έτσι σε κάθε κατασκευαστή να πάρει κεφάλι ανά πάσα στιγμή. Και αυτή τη στιγμή η Huyndai και η Kia δείχνουν να έχουν τραβάνε μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Και τέλος είναι η ποιότητα. Με την αισθητική να έχει αφήσει δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις στο παρελθόν, η απτή ποιότητα των ηλεκτρικών είναι διαφορετική, ανοίγοντας έτσι την πόρτα στους μέχρι πρότινος mainstream κατασκευαστές να δείξουν τι μπορούν να κάνουν χωρίς να δείχνουν «αντιγραφές» μιας αισθητικής που κάποιες μάρκες είχαν συνδέσει με το όνομά τους, από τις δεκαετίες του 50 και παλιότερα. Μια ματιά στο σαλόνι του EV6 αρκεί για να δει κανείς πως είναι τα σημερινά premium αυτοκίνητα.
Εσείς τι λέτε λοιπόν, όταν η σχεδίαση, η ποιότητα και η τεχνολογία είναι μπροστά από όλους, εσείς ακόμη κοιτάτε ποιο σηματάκι είναι μπροστά στη μάσκα; Μήπως η ευκαιρία που μας δίνει η ηλεκτροκίνηση και απελευθερώνει τις μάρκες από τις παλαιάς κοπής «ισορροπίες», είναι και δική μας ώστε να τις δούμε για αυτό που είναι σήμερα, και όχι για ότι ήταν πριν 30 χρόνια; Τι λέτε;