Λόγω ρύπων το Renault Clio έχασε 10 άλογα και έπεσε στα 90 χάνοντας σε τελική ταχύτητα και 0-100, όμως κέρδισε αλλού. Πού ακριβώς και πόσο άξιζε η αλλαγή;
Το Renault Clio με τον 1,0 ΤCe κινητήρα έπεσε στους 90 ίππους, 10 λιγότερους από όταν παρουσιάστηκε πριν από 2 χρόνια. Κι όμως αυτό είναι ένα update από τη μεριά της Renault. Πως είναι δυνατόν αυτό να αποτελεί βελτίωση;
Αρχικά να πούμε πως αποτελεί κοινή τακτική όλων των εταιρειών -στο κυνήγι για χαμηλότερους ρύπους- να αλλάζουν τις χαρτογραφήσεις των κινητήρων. Αυτό, μάλιστα, είναι κάτι που μπορεί να γίνει και με μια επίσκεψή μας στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο εν είδη αναβάθμισης ή βελτίωσης. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις αυτές δεν έχουν να κάνουν με το hardware του κινητήρα, αλλά με software δηλαδή μια βελτίωση της καύσης και όχι μια δραστική αλλαγή.
Στην περίπτωση του Clio η Renault εξέλιξε τον 1.000άρη TCe κινητήρα έτσι ώστε να γίνει πιο αποδοτικός και να πληροί τους κανονισμούς ρύπων Euro 6d-Full. Αυτός ο κινητήρας, λοιπόν, αποδίδει τώρα 91 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. (από 100 @ 5.000 σ.α.λ. πριν) και 160 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. (από 160 [email protected] σ.α.λ.). Αυτό που βλέπει κανείς από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και μελετώντας την καμπύλη ισχύος και ροπής, είναι πως παρά τους 91 ίππους, το νέο 1.000άρι μοτέρ αποδίδει τη μέγιστη ροπή του πιο χαμηλά με αποτέλεσμα να είναι πιο «γεμάτο» παντού και με καλύτερη απόκριση και ελαστικότητα, κάτι που είναι αισθητό στην πράξη σε όλες τις συνθήκες.
Επιστρατεύοντας δε ένα νέο 6τάχυτο κιβώτιο αντί του 5τάχυτου του Clio των 100 ίππων, η Renault κατάφερε να του εξασφαλίσει έναν πιο γραμμικό τρόπο λειτουργίας, βελτιώνοντας σημαντικά τις επιδόσεις εν κινήσει του. Αντίθετα ως πιο σφιχτό σε κλιμάκωση, το 6τάχυτο αυτό κιβώτιο επηρεάζει κατά 1 δλ. την επίδοσή του στο 0-100 χλμ./ώρα, αφού αυτή γίνεται πλέον με 3η ταχύτητα και όχι 2α στο Clio των 100 ίππων κάτι που είναι φυσιολογικό. Άλλο ένα σημαντικό όφελος αυτού του συνδυασμού στο νέο Clio είναι πως περιορίζονται σημαντικά και τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου που φτάνουν στα αυτιά των επιβατών.
Με αυτή την αναβάθμιση, το νέο Clio εκπέμπει (117 με 132 γρ./χλμ. ανάλογα με την έκδοση) και καταναλώνει από 5,2 – 5,8 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα κατά το αυστηρό πρότυπο WLTP, κάτι που σημαίνει πως το εξαιρούν από καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Εσείς τι λέτε; Αξίζει να χάσεις 10 άλογα αλλάζοντας την χαρτογράφηση, αλλά να κερδίσεις στην πράξη ή βλέποντας λιγότερα PS στην ιπποδύναμη, ένας κινητήρας γίνεται χειρότερος;