Όλοι οι κατασκευαστές έχουν πέσει με τα μούτρα στην ηλεκτροκίνηση. Μπορεί να πήραν παράταση τα μοτέρ καυσίμου, ωστόσο και πάλι το τέλος τους είναι κοντά και δεν φταίει η απαγόρευση για αυτό, αλλά κάτι άλλο που έρχεται σε 2 χρόνια!
Δεν «τελειώνει» η ηλεκτροκίνηση τα μοτέρ αλλά κάτι άλλο!
Αν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαγορευτούν μετά το 2035, γιατί έχει πέσει τόση πρεμούρα, και οι κατασκευαστές ήδη από τώρα «κόβουν» τα συμβατικά τους μοντέλα; Είναι η ηλεκτροκίνηση που σκοτώνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ή κάτι άλλο;
Πάρε για παράδειγμα την VW. Το επόμενο T-Roc θα είναι το τελευταίο μοντέλο της μάρκας που δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Με πρώτη ματιά αυτό δεν είναι παράλογο. Το T-Roc έχει μόλις κάνει facelift, που σημαίνει πως έχει μπροστά του 2 χρόνια ακόμη πριν αντικατασταθεί, οπότε και το 2025 το νέο T-Roc θα πάει το μοντέλο μέχρι το τέλος του, για ακόμη 7-8 χρόνια, το 2032-2033, οπότε και θα φτάνουμε στη χρονιά ορόσημο.
Όμως η πρεμούρα της VW για το λανσάρισμα του νέου T-Roc δεν είναι το 2035, αλλά το 2025. Για την VW και όλες τις μάρκες, τα τελευταία μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να λανσαριστούν το αργότερο το 2025. Από κει και μετά, όλα τα επόμενα λανσαρίσματα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Αυτό δε σημαίνει πως δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμβατικά ή υβριδικά. Θα συνεχίσουν κανονικότατα. Απλά όταν κάνουν τον κύκλο ζωής τους, δεν θα αντικαθίστανται, παρά με μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά. Το 2025 είναι η ταφόπλακα.
Γιατί το 2025 έρχεται σε ισχύ το Euro 7. Που σημαίνει πως αν η VW καθυστερούσε το λανσάρισμα του νέου T-Roc για το 2026, κάτι που θα μπορούσε να κάνει εδώ που τα λέμε, θα έπρεπε όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να εμπίπτουν στη νέα νόρμα Euro7. Και το Euro 7 είναι τόσο δύσκολο να το πετύχεις, που η VW και όλες οι μάρκες πρέπει να επενδύσουν ώστε είτε να κάνουν σημαντικές παρεμβάσεις στα υπάρχοντα μοτέρ, είτε να φτιάξουν καινούργια. Είναι ξεκάθαρο, πως ένα μοτέρ με προτεινόμενο κύκλο ζωής το πολύ 10 χρόνια, αφού μετά θα απαγορευτεί να πωλείται, είναι τελείως ανώφελο. Είναι επίσης ασύμφορο ακόμη και για αυτά τα 10 χρόνια, αφού η αγορά συμβατικών και υβριδικών θα μειώνεται όσο τα ηλεκτρικά αυξάνονται.
Και έτσι, ότι νέο δούμε μέχρι το 2025. Μετά όλα τα καινούργια λανσαρίσματα θα είναι ηλεκτρικά. Και ο λόγος δεν είναι η ηλεκτροκίνηση, αλλά το Euro 7, που παρά τις προειδοποιήσεις των κατασκευαστών, θα εφαρμοστεί, με αποτέλεσμα να μειωθούν τα διαθέσιμα φθηνά αυτοκίνητα. Γιατί είτε θα πάρεις ηλεκτρικό (ακριβό) είτε ότι Euro 7 λανσαριστεί, που θα είναι εκ των πραγμάτων ακριβότερο.
Και έτσι το T-Roc, το τελευταίο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης της VW θα λανσαριστεί μόλις σε δύο χρόνια. Και τότε, τι αγοράζουμε; Ό,τι Euro 6 έχει ξεμείνει, όπως θα είναι το T-Roc; Ακριβό Euro 7; Ή ηλεκτρικό; Τι λες;