Αν έχεις 50.000 για αυτοκίνητο, ίσως αυτή τη στιγμή η σωστή αγορά να μην είναι ένα ηλεκτρικό σε αυτά τα λεφτά, αλλά ένα (πολύ) γρήγορο χατσμπακ. Συμφωνείς;
Όταν «όλοι» κοιτούν ηλεκτρικό, κάποιοι ψωνίζουν βενζινάτους «πυραύλους»!
Για κάποιους, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή να δώσουν 50.000 ευρώ για αυτοκίνητο, όσο περίεργο και αν σας ακούγεται. Για τους περισσότερους από αυτούς, αυτά τα λεφτά θα αγοράσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Και γιατί όχι, αφού ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε τόση συμπυκνωμένη έκρηξη δημιουργικότητας, νεωτερισμού και σχεδίασης. Δεν είναι μόνο το ρεύμα που κινεί τα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά το γενικότερο ρεύμα που έχει δημιουργηθεί, με τα αυτοκίνητα να έχουν μεταμορφωθεί σε υπολογιστές με ρόδες, και ας τα λέμε ηλεκτρικές σκούπες.
Όμως υπάρχει και μια μερίδα ανθρώπων που τα πενήντα τους χιλιάρικα τα δίνουν αλλού. Σε μία A-Class AMG, μία Μ2 Coupe, ένα Audi RS3 ή ένα Honda Civic Type-R. Μοντέλα που δεν μπορούσαν να διαφέρουν περισσότερο από όλα αυτά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν. Γιατί τα αγοράζουν; Γιατί αν είναι να δώσεις 50.000 για ηλεκτρικό, μήπως να τα δώσεις για να πάρεις κάτι διαφορετικό;
Και ναι, διαφορετικό σήμερα δεν είναι το Tesla ή το ID.3. Μπορεί στις μικρότερες αγορές ηλεκτρικών όπως η δική μας, αυτά τα μοντέλα να ξεχωρίζουν. Όμως αλλού βρωμάει ο τόπος. Όμως δεν είναι μόνο το ότι ξεχωρίζουν γιατί δεν είναι ηλεκτρικά, αλλά γιατί μιλάμε για τις κορυφαίες εκδόσεις μοντέλων που σύντομα δεν θα υπάρχουν, και αυτοκίνητα με χαρακτήρα που σύντομα θα εξαφανιστεί. Τα «καυτά» μικρομεσαία σήμερα ξεπουλάνε γιατί ίσως είναι ο καλύτερος τρόπος να ρίξεις 50 χιλιάρικα για να πάρεις αυτοκίνητο.
Έτσι για πρώτη φορά μοντέλα όπως το RS3 ή το Civic Type R ξεπερνάνε σε ζήτηση το 5% της παραγωγής που προβλέπεται. Η Audi ήδη σταμάτησε να παίρνει παραγγελίες για το RS3 σε χώρες όπως η Αγγλία, όπου το 2022 η κορυφαία έκδοση πουλούσε ένα μοντέλο για κάθε 20 που πουλούσε η απλή, ακριβώς στο 5% του στόχου. Και με την τοπική αγορά να έχει (για δικούς της λόγους) αύξηση τον Μάρτιο, οι παραγγελίες για το RS3 ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, με την Audi να τις αρνείται ώστε να προλάβει τις παραδόσεις της.
Στην ίδια γραμμή και η Honda, με το καινούργιο Type R να έχει κάνει το γύρο του ίντερνετ κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Πιθανώς το τελευταίο του είδους του, αλλά σίγουρα το πιο όμορφο και πιο γρήγορο. Στην Ιαπωνία οι παραγγελίες πάγωσαν, και το ίδιο αναμένεται να γίνει και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, αφού η ζήτηση χτυπάει κόκκινα.
Αν έλεγε κανείς στους κατασκευαστές αυτούς ότι η ηλεκτροκίνηση όχι μόνο δεν θα σκότωνε αυτά τα μοντέλα, αλλά θα τα έκανε και ανάρπαστα, θα δυσκολεύονταν να το πιστέψουν. Όμως έχουν άδικο αυτοί που τα αγοράζουν;
Αν εσύ είχες 50.000 ευρώ για αυτοκίνητο, τι θα έπαιρνες; Ηλεκτρικό ή ένα hot hatch με 300-400 βενζινάτα άλογα για να ακούς και τις τις κλαγγές της εξάτμισης στα άσε-πάτα;