Αρκεί να δει κανείς πως στις 16.500 ευρώ αγοράζει μόλις την βασική έκδοση του Kamiq, ενώ για το Duster με αυτά τα λεφτά παίρνει την φουλ έξτρα στα 1.000 κυβικά, με εργοστασιακό κιτ υγραερίου για τεράστια οικονομία. Το Dacia ξεκινά σχεδόν 3 χιλιάρικα πιο κάτω, ενώ στην αντίστοιχη φουλ έξτρα έκδοση χωρίς το υγραέριο, η διαφορά είναι 650 ευρώ υπέρ του!
Από κει και πέρα στα ίδια λεφτά, και τα δύο μοντέλα έχουν τρικύλινδρους χιλιάρηδες με 95 και 100 άλογα για το Kamiq και το Duster αντίστοιχα. Οι επιδόσεις είναι παρόμοιες, αν και το Skoda είναι πιο σβέλτο στα 11.1 δλ. Το Duster όμως προσφέρει μία ακόμη σχέση στο κιβώτιο, και με το εξατάχυτο ταξιδεύει πολύ πιο άνετα και αθόρυβα από το Skoda.
Στην άνεση το Dacia κερδίζει σε όλους τους τομείς αφού είναι αρκετά μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις. Ακόμη πιο σημαντικό για SUV το Duster έχει και τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, στα 210 χιλιοστά, 3 πόντους πιο ψηλά από το Kamiq.
To Kamiq κερδίζει στην κατανάλωση και τα τέλη, με ένα λίτρο κάτω στα 100 χλμ., όμως αν η κατανάλωση είναι πρώτη προτεραιότητα, τότε η LPG έκδοση του Duster δεν πιάνεται. Δεν πιάνεται επίσης η πίσω ανάρτηση του Duster που είναι ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, σε σχέση με τη πιο απλή με ημιάκαμπτο άξονα του Kamiq.
Και στην ίδια τιμή το Duster έχει κλιματισμό και navi με το Skoda να αρκείται σε air-condition και ηχοσύστημα. Από την άλλη το εσωτερικό του Kamiq είναι πιο ποιοτικό, με μαλακά υλικά και καλή συναρμογή, ενώ το Duster χρησιμοποιεί πιο «σπαρτιάτικα» σκληρά πλαστικά, με την συναρμογή πάντως και είναι κ εδώ πολύ καλή!
Και τέλος η εγγύηση. Η Skoda επιμένει στα 2 χρόνια, όταν η Dacia δίνει πέντε, και τρία χρόνια οδική βοήθεια έναντι του μόλις ενός της Skoda.
Εσείς λοιπόν τι διαλέγετε στα 16.000 ευρώ; Τίγκα Duster, μεγαλύτερο, πιο άνετο, πιο πλούσιο, με εγγύηση, ή βασικό Kamiq;
Οι τιμές του Duster άλλαξαν και δεν ισχύει πια το 16.500 € που αναφέρετε. Οι εκδόσεις Sportive, αλλά και Prestige (η πιο πλούσια) με LPG ακρίβυναν σχεδόν κατά 1.300 € σε σχέση με τις τιμές τους μέχρι και πριν μία δύο εβδομάδες! Από 16.450 € που είχε η έκδοση Prestige με LPG τώρα έχει 17.760 €! Άλλαξαν οι κινητήρες σε σχέση με τους ρύπους μου είπαν από αντιπροσωπεία της Dacia... Όπως και να έχει θεωρώ αδικαιολόγητο σε τέτοιους καιρούς να κάνουν τόσο μεγάλη αύξηση στις τιμές τους!